Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere merket at det ikke fantes bevegelser som incels før man gjorde sexkjøpere til kriminelle? Hvorfor skal sex være forbudt å kjøpe? Vi har allerede lovverk som beskytter kvinner mot utnyttelse, som hallikloven osv. Finnes det en eneste god grunn til å forby sexkjøp annet enn å gi kvinner mer kontroll over menn?

Anonymkode: e0b15...928

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å fjerne loven, vil ikke tilbakeføre situasjonen til hvordan det var før: før var det uregulert, opphever vi loven, gjør vi det lovlig. Og da er det mulig å begynne å sette spørsmål rundt hallik-paragrafen, evt gjøre den sovende.

loven er her, og vi må leve med den. Neste gang skal vi unngå å lage moralske lover, men det er for sent å tenke på dette nå.

Incels er ikke hjulpen med prostitusjon: det er ikke sex i seg selv som er problemet, men oppfatningen av manglende verdi i samfunnet.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har dere merket at det ikke fantes bevegelser som incels før man gjorde sexkjøpere til kriminelle? Hvorfor skal sex være forbudt å kjøpe? Vi har allerede lovverk som beskytter kvinner mot utnyttelse, som hallikloven osv. Finnes det en eneste god grunn til å forby sexkjøp annet enn å gi kvinner mer kontroll over menn?

Anonymkode: e0b15...928

Incel bevegelsen har kommet med internettet. Manglende damedrag var det også før internettet og sexkjøpsloven.

Å være så stygg så en måtte betale for det var liksom ikke løsningen selv om det var en mulighet for å oppleve sex med en dame.

Nå har ikke jeg satt meg inn i utviklingen av prostitusjon før og etter sexkjøploven.

Selv er jeg tilhenger av størst mulig åpenhet og lovlighet omkring dette.

Hvordan dette skal løses på best måte med tanke på de prostituerte, men også kundene synes jeg en bør snakke med de prostituerte om.

• Liker 1
Skrevet
Druid skrev (51 minutter siden):

Å fjerne loven, vil ikke tilbakeføre situasjonen til hvordan det var før: før var det uregulert, opphever vi loven, gjør vi det lovlig. Og da er det mulig å begynne å sette spørsmål rundt hallik-paragrafen, evt gjøre den sovende.

loven er her, og vi må leve med den. Neste gang skal vi unngå å lage moralske lover, men det er for sent å tenke på dette nå.

Incels er ikke hjulpen med prostitusjon: det er ikke sex i seg selv som er problemet, men oppfatningen av manglende verdi i samfunnet.

Selvfølgelig kan vi gjøre noe med lovene, det er det de gjør på Stortinget.

Incels må læres å sjekke eller hva som må til slik at det kan slumpe litt sex på dem også. Så må det bli litt enklere for vanlige folk som har funnet seg en utenlandsk kone.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere merket at det ikke fantes bevegelser som incels før man gjorde sexkjøpere til kriminelle? Hvorfor skal sex være forbudt å kjøpe? Vi har allerede lovverk som beskytter kvinner mot utnyttelse, som hallikloven osv. Finnes det en eneste god grunn til å forby sexkjøp annet enn å gi kvinner mer kontroll over menn?Anonymkode: e0b15...928

Den fører til betydelig færre horekunder: https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/nyheter/stavanger/2010/08/14/sexkjopsloven-er-en-suksess/

Anonymkode: ca8d2...77f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den fører til betydelig færre horekunder: https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/nyheter/stavanger/2010/08/14/sexkjopsloven-er-en-suksess/

Dette var en svensk undersøkelse, og handler om endringen av holdninger til sexkjøp, som var himmelvid forskjell mellom Norge og Sverige.

I Sverige var sexkjøp og prostitusjon stort sett stuereint, man hadde historier om par som kjøpte prostituerte for trekant etter tur på byen. 

I Norge var prostitusjon problematisert på alle nivå, og horekunde var en fornærmelse.

Vi har ingen god statestikk på  dagens prostitusjonsmiljø, men gitt at de tallene vi ser, er at antallet er stort sett på samme nivået som før nigeriahorene flommet over Oslo, og at det er mer utenlandske og mindre med Norske, er det liten grunn til å tro at det er blitt færre horekunder, heller det motsatte.

Værre er det at loven i større grad har satt spørsmål rundt lovens legalitet; den har ført til en viss akseptanse av prostitusjon som ikke var før.

• Liker 2
Skrevet
Druid skrev (7 minutter siden):

Dette var en svensk undersøkelse, og handler om endringen av holdninger til sexkjøp, som var himmelvid forskjell mellom Norge og Sverige.

Det samme ser vi i Norge, sexkjøpsloven var en suksess som førte til færre horekunder. Man burde utvide den til å gjelde sexsalg også for å få svineriet bort.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det samme ser vi i Norge, sexkjøpsloven var en suksess som førte til færre horekunder. Man burde utvide den til å gjelde sexsalg også for å få svineriet bort.

Som sagt, det har vi ingen grunn til å tro.

Hvis vi er heldig, er tilbudssiden til markedet stabil: vi ser like mange jenter på støttetiltakene som før.

Problemet er at man ser flere utenlandske, og tradisjonelt betyr dette flere kunder: de priser seg lavt og har samme inntjeningsbehov som de gamle sprøytenarkomane.

En annen trussel er at færre av disse bruker støtteapparatet.

Det store problemet er at vi ikke har oppdaterte tall over markedet, og det er jo vanskelig å få til med  sexkjøpslov.

Jeg vet ikke om et eneste sted i verden som har hatt suksess med å forby omsetningen av sex. Det nærmeste jeg har sett av vellykkede angrep på dette, er offensiv bruk av hallikparagrafen.

Men alt dette er OT i forhold til Incel.

• Liker 3
Skrevet
Druid skrev (5 timer siden):

Som sagt, det har vi ingen grunn til å tro.

Undersøkelser fra både Norge og Sverige bekrefter dette, nå vil spanjolene også forby sexkjøp.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Undersøkelser fra både Norge og Sverige bekrefter dette, nå vil spanjolene også forby sexkjøp.

VI HAR IKKE GJORT NOEN REELLE UNDERSØKELSER!!

Den eneste målbaserte undersøkelsen som ble gjort, tok utgangspunktet i målinger for første året med nigeriahorer. og det var et år som hadde noen unaturlige fluktuasjoner. Skulle man målt mot noe, måtte det være blant noe som kunne regnes som normal-år, og i i forhold til dem var det kun oppgang, uten at det egentlig er etterrettelig.

Og målingene ble ikke gjort av staten for å måle resultatet av loven, det ble initiert av Ottar og ble konstruert for å underbygge deres historie om at loven var nødvendig og virket. INGEN andre måltall (politiets, støtteapparat og interesseorganisasjoner) underbygger denne fantasien.     

DETTE HANDLER IKKE OM FAKTA; DETTE HANDLER OM STATSSANKSJONERT MORAL!

(Så, selvfølgelig vurderer et katolsk land å gjøre det. )

Slutt å fantasere om å rasjonalisere sexkjøpsloven. Den er en lovteknisk perversitet som aldri skulle blitt vedtatt og som på alle måter er skadelig for målsetningen. Men det er dessverre uinteressant i perspektivet om den kan fjernes.

Skaden er gjort, nå lever vi med den!

Endret av Druid
  • Liker 3
Skrevet

Men da vil liberale bare lage filmer om skallete menn som er så dårlige til å få seg kjæreste haha.

Men jeg bare sier.... gjør "Happy Ending" massage lovlig. Det føles litt mindre patetisk ut, og er mer avslappendes ting du bare går til. Dessuten så blir penisen mer tørrere desto flere du har sex med. Heller bedre å prøve å finne en kjæreste og bare gå derifra : D

Anonymkode: 7e44c...8a1

Skrevet

Når jeg mener skallete, så mener jeg de med psykiske problemer. ikke skallete folk som lever livet ut og er livelig folk osv

Anonymkode: 7e44c...8a1

Skrevet

Som en kvinne må jeg si meg enig med at sexkjøpeloven bør oppheves. Men ikke av de nevnte grunner som du hevder ts. Incel og kvinnehat har vært så lenge rundt oss at det har ingenting med denne loven å gjøre. Norske kvinner er kommet på "innemarkede", på nett, det er like mange som kjøper seksuelle tjenester nå som før men markedet forandrer seg og ligger alltid et skritt foran loven. At det er blitt vanskeligere for de som selger sex: Ja! Ikke vanskeligere som i at det ikke er et marked der ute, men vanskeligere for kvinnene om de opplever vanskelige ting med kundene. Onlyfans eksisterer, og den siden er bare toppen av isfjellet, hvor naiv og ynnnskyld meg, regelrett idiot er du viss du tror det er blitt mindre horekunder av denne loven?

Jeg synes vi bør ha et åpent og lovlig marked, med bordeller hvor det å selge sex kan oppleves som trygt. Og hvor de kvinnene som er blitt tvunget ut i dette har en rimelig sjangse for å bli oppdaget og få hjelp. En kommer ingen plass med å feie "problemet" under teppe med en lov og kalle det for borte vekk...

Det er ulovlig med hasj også men en skal være rimelig korka om en tror det ikke eksisterer i Norge. 

Anonymkode: 9563c...019

• Liker 4
Skrevet
Druid skrev (16 timer siden):

VI HAR IKKE GJORT NOEN REELLE UNDERSØKELSER!!

Joda, det har vi. Alle viser at sexkjøpslover fører til færre horekunder. Det er derfor spanjolene også vil innføre dette og fjerne svineriet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

hvor naiv og ynnnskyld meg, regelrett idiot er du viss du tror det er blitt mindre horekunder av denne loven?

https://www.nrk.no/norge/--mindre-prostitusjon-1.11873593

De av oss som følger med på politikk har fått med oss dette.

• Liker 1
Skrevet

Er det logisk å ofre vanskeligstilte kvinner til creepy menn så vi andre kvinner skal slippe? 

Anonymkode: d5a6b...5b3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det der skvipet ble publisert i 2014, viss du ikke har fulgt med på politikken siden den gang skjønner jeg at det går litt tregt for deg, og at du derfor ikke klarte å lese resten av det jeg skrev. Kanskje det er på tide å våkne opp, vi lever i 2021 i et par dager til. Mye har skjedd siden da som jeg skrev. Er ellers enig i mye av det Durid skriver som du også glatt hopper over.

Anonymkode: 9563c...019

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det der skvipet ble publisert i 2014, viss du ikke har fulgt med på politikken siden den gang skjønner jeg at det går litt tregt for deg, og at du derfor ikke klarte å lese resten av det jeg skrev. Kanskje det er på tide å våkne opp, vi lever i 2021 i et par dager til. Mye har skjedd siden da som jeg skrev. Er ellers enig i mye av det Durid skriver som du også glatt hopper over.Anonymkode: 9563c...019

Årstall er uvesentlig her, sexkjøpsloven har vært en suksess og er det fortsatt mange år etter rapporten ble publisert. Horekunder er det ikke synd på, selv om dere sikkert synes veldig synd på dere selv om dere blir straffet for griseriet deres. Spanjolene har skjønt det, og vil forby slik Norge og Sverige har.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du leser artikkelen du linker til, og kjenner til tiden, så kan du direkte se det er en konstruert rapport med konstruerte analyser.

Skrevet
Druid skrev (39 minutter siden):

Hvis du leser artikkelen du linker til, og kjenner til tiden, så kan du direkte se det er en konstruert rapport med konstruerte analyser.

Nei, det er ikke det. Uansett hvor mye enkelte hevder det. Samme resultatet har svenske rapporter også kommet frem til, og spanjolene vil gjeninnføre forbud. Alt dette er kanskje konstruert også?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...