AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #21 Del Skrevet 13. desember 2021 Synes de som VIL holde seg hjemme gjør det. Og de som er hysteriske. Men ikke forlang at det skal gjelde alle andre! Anonymkode: a8254...cff 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. desember 2021 #22 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du bør ikke blande økonomi / fast jobb / hjemmekontor og psykisk helse. Det at man kan sitte hjemme og ha hjemmekontor, betyr ikke at man ikke sliter psykisk, spesielt de som bor alene. «Villaen»...🤦♀️ Prøv enslige i en liten leilighet Anonymkode: 2ed3d...8af Er enslig i leilighet sjøl. Det er ikke det minste gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sgirl Skrevet 13. desember 2021 #23 Del Skrevet 13. desember 2021 Synes disse innleggene er ganske så representative for tilstanden i Norge for tiden. Det er vel en kjent sak at nordmenn er ganske så introverte, har problemer med å komme i kontakt med andre, stiv i kroppsspråket og generelt avvisende. Så når vi da får tiltak og nedstengning på toppen av dette, blir resultatet en enda mer introvert gjeng som til slutt stenger helt ned. Å trives i sosiale settinger krever trening, og nordmenn trenger det mer enn andre ( henger også sammen med klimaet). Dere som nå trives så godt fordi vi alle må holde oss hjemme, har dere tenkt på at dere kanskje har godt av å få utfordret komfortsonen? Jeg tror nemlig ikke det er bra for noen å isolere seg hjemme med pleddet og ipaden. For ikke å snakke om barna våre. Er mest bekymret for dem. Blir jo bare en gjeng med store sosiale manglende ferdigheter... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. desember 2021 #24 Del Skrevet 13. desember 2021 Sgirl skrev (2 timer siden): Synes disse innleggene er ganske så representative for tilstanden i Norge for tiden. Det er vel en kjent sak at nordmenn er ganske så introverte, har problemer med å komme i kontakt med andre, stiv i kroppsspråket og generelt avvisende. Så når vi da får tiltak og nedstengning på toppen av dette, blir resultatet en enda mer introvert gjeng som til slutt stenger helt ned. Å trives i sosiale settinger krever trening, og nordmenn trenger det mer enn andre ( henger også sammen med klimaet). Dere som nå trives så godt fordi vi alle må holde oss hjemme, har dere tenkt på at dere kanskje har godt av å få utfordret komfortsonen? Jeg tror nemlig ikke det er bra for noen å isolere seg hjemme med pleddet og ipaden. For ikke å snakke om barna våre. Er mest bekymret for dem. Blir jo bare en gjeng med store sosiale manglende ferdigheter... Jepp, jeg tror heller ikke folk har godt av det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 13. desember 2021 #25 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kan jo ikke styre at Norge stenges ned, det er ikke noe jeg avgjør eller bestemmer. Det vil ikke hjelpe verken barn eller folk som mister jobben sin om jeg sitter hjemme og er nedfor. TS Anonymkode: c9963...a9e Selv om du som individ kanskje ikke bestemmer stort, er det allikevel du og dine likesinnede som gjør disse nedstengningene politisk mulig. Dere er mange nok til at tiltak ikke har noen kostnad for politikerne. Så kan dere bare glede dere over å kunne kaste store samfunnsgrupper under bussen på veien. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelia Skrevet 13. desember 2021 #26 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes de som VIL holde seg hjemme gjør det. Og de som er hysteriske. Men ikke forlang at det skal gjelde alle andre! Anonymkode: a8254...cff Jeg holder meg gjerne hjemme, men jeg får dessverre ikke holde ungene hjemme fra skolen uten at det skaper masse trøbbel. Så lenge mine unger må gå på skole med dine unger, må du respektere at ikke alle ønsker din smitte og forholde deg til tiltak. I en ideell verden kunne de gjerne delt skolene inn i skoler for de som vil eller trenger å være forsiktige og de som ikke vil det. Men den dagen jeg ikke får akutt helsehjelp fordi du og dine venner opptar hele sykehuset med korona eller har slitt ut de som jobber der, så er det ikke lenger bare opptil deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 13. desember 2021 #27 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har lyst til å drikke meg dritings og drukne alle sorger. Fy f.. for en egoistisk tanke. Barn og unge har fått to av de viktigste årene i livet sitt ødelagt, folk mister jobb, inntekt og livsverket sitt. Psykiske helseplager eksploderer. Mens du er glad for at du ikke klarer å sette grenser for deg selv på egenhånd. Anonymkode: a4f40...a07 Enig. Helt sjukt faktisk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selena81 Skrevet 13. desember 2021 #28 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du må jo bare lære deg å si nei. Trenger ikke stenge ned samfunnet for at du skal få slappet av. Anonymkode: 1f507...654 👌😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 14. desember 2021 #29 Del Skrevet 14. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan hjelper det de som sliter om jeg er nedfor i stedet for glad? Om jeg sitter i sofaen og er nedfor pga tiltakene eller sitter i sofaen og er glad pga tiltakene vil ikke gjøre forholdene noe bedre eller verre for de som har det vanskelig. Jeg ville selvsagt aller helst unngått alt dette. Som sagt, hadde jeg kunnet trylle så hadde jeg heller fjernet korona og gått tilbake til normalen for alle enn at vi har det slik vi har det nå. Men når det nå en gang er sånn, så er jeg glad for min egen situasjon. TS Anonymkode: c9963...a9e Det er litt ufølsomt å poste et slikt innlegg bare, det er ikke noe annet enn det. Jeg har ikke økonomiske konsekvenser av lockdown-men hadde jeg hatt det hadde jeg nok kjent en klump i magen nå, fordi det er veldig selvfokusert og ego. Jeg er en av disse i samfunnskritiske yrker f.eks, trygg jobb for all del- men når tiltakene kommer er dette også ensbetydende med for min del at arbeidssituasjon blir så hektisk at jeg ikke rekker toalettbesøk iløpet av en dag. Det er greit nok. Men det føles jo ikke godt at andre synes det er helt topp med nedstengning så de kan slappe av, mens andre stålsetter seg for vanvittig hektiske arbeidsdager. må ærlig innrømme at jeg trodde det skulle stå at koronatiltak gjorde deg glad fordi da vil smitten gå ned. 😟 Noe jeg kunne stilt meg støttende til. Endret 14. desember 2021 av BellaMargitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg