AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Del Skrevet 13. desember 2021 Ikke misforstå, dette er selvfølgelig utrolig kjipt og trist for samfunnet. Det er ikke ønskelig og kunne jeg bestemt så hadde jeg selvsagt bestemt at korona var over og alt kunne gå tilbake til normalen. Men når det nå først er sånn og det ikke er noe jeg kan gjøre noe med, så må jeg innrømme at når tiltakene nå kom på ny så kjenner jeg rett og slett at jeg ble glad og lykkelig. For min egen del. Jeg er en person som trenger mye alenetid. I tillegg har jeg en sykdom som gjør at det er fysisk slitsomt å delta på fritidsaktiviteter selv om jeg har lyst - bare det å reise frem og tilbake til jobb er fysisk slitsomt. (Jeg er under utredning for sykdommen og har behandlingsplan klar i samråd med lege, bare så det er sagt. Det tar bare tid). Det var derfor for meg en lettelse når jeg nå kan gå tilbake til å ha hjemmekontor, julebord blir avlyst og jeg med god samvittighet kan trekke meg fra alle sosiale ting som skjer kvelder og helger. Jeg har ikke sosial angst og synes fritidsaktivitetene er gøy når jeg først er der. Men er som sagt også fysisk slitsom akkurat nå, i tillegg til at det er en evig balansegang med tanke på at jeg trenger mye tid hjemme alene for å lade opp. Det å da få det valget tatt fra meg var en utrolig stor lettelse. Alle julegaver er også kjøpt inn, så nå kan jeg bare slappe av hjemme med hjemmekontor og ordne til jul uten styr. Andre som føler det samme? Anonymkode: c9963...a9e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Del Skrevet 13. desember 2021 Du må jo bare lære deg å si nei. Trenger ikke stenge ned samfunnet for at du skal få slappet av. Anonymkode: 1f507...654 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Del Skrevet 13. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Du må jo bare lære deg å si nei. Trenger ikke stenge ned samfunnet for at du skal få slappet av. Anonymkode: 1f507...654 Jeg sier mye nei. Men som du kanskje fikk med deg så er det også mange ting jeg har lyst til å være med på, det er bare fysisk slitsomt pga helsen. Noen ganger er det også slik at det å si nei gir meg så dårlig samvittighet at det blir nesten like mentalt slitsomt som det å bli med og droppe egentid. Det er en evig balansegang mellom å være sosial aktivt, gjøre det jeg har lyst til men ta vare på meg selv både fysisk og mentalt. Alle disse tingene tilsammen gjør at når valget blir tatt fra meg og jeg slipper å forholde meg til det, så er det en lettelse. Anonymkode: c9963...a9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Del Skrevet 13. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg sier mye nei. Men som du kanskje fikk med deg så er det også mange ting jeg har lyst til å være med på, det er bare fysisk slitsomt pga helsen. Noen ganger er det også slik at det å si nei gir meg så dårlig samvittighet at det blir nesten like mentalt slitsomt som det å bli med og droppe egentid. Det er en evig balansegang mellom å være sosial aktivt, gjøre det jeg har lyst til men ta vare på meg selv både fysisk og mentalt. Alle disse tingene tilsammen gjør at når valget blir tatt fra meg og jeg slipper å forholde meg til det, så er det en lettelse. Anonymkode: c9963...a9e Dette var meg, TS. Anonymkode: c9963...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sier mye nei. Men som du kanskje fikk med deg så er det også mange ting jeg har lyst til å være med på, det er bare fysisk slitsomt pga helsen. Noen ganger er det også slik at det å si nei gir meg så dårlig samvittighet at det blir nesten like mentalt slitsomt som det å bli med og droppe egentid. Det er en evig balansegang mellom å være sosial aktivt, gjøre det jeg har lyst til men ta vare på meg selv både fysisk og mentalt. Alle disse tingene tilsammen gjør at når valget blir tatt fra meg og jeg slipper å forholde meg til det, så er det en lettelse. Anonymkode: c9963...a9e Nettopp, du må lære deg å si nei pga kapasitet selv om det er ting du egentlig vil. Å si nei til ting du ikke vil er jo selvsagt enklere. Sier ikke at det er lett, men du kommer til å måtte lære deg å si nei for å ivareta seg selv før eller senere, så nedstengningen utsetter jo bare problemet. Men joda, sikkert fint å slippe å ta beslutninger på kort sikt. Anonymkode: 1f507...654 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Del Skrevet 13. desember 2021 Jeg er også glad. For meg betyr ingen tiltak eller masse tiltak ingenting. Men jeg tror helsevesenet trenger å være oppegående denne vinteren. Anonymkode: abfcf...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke misforstå, dette er selvfølgelig utrolig kjipt og trist for samfunnet. Det er ikke ønskelig og kunne jeg bestemt så hadde jeg selvsagt bestemt at korona var over og alt kunne gå tilbake til normalen. Men når det nå først er sånn og det ikke er noe jeg kan gjøre noe med, så må jeg innrømme at når tiltakene nå kom på ny så kjenner jeg rett og slett at jeg ble glad og lykkelig. For min egen del. Jeg er en person som trenger mye alenetid. I tillegg har jeg en sykdom som gjør at det er fysisk slitsomt å delta på fritidsaktiviteter selv om jeg har lyst - bare det å reise frem og tilbake til jobb er fysisk slitsomt. (Jeg er under utredning for sykdommen og har behandlingsplan klar i samråd med lege, bare så det er sagt. Det tar bare tid). Det var derfor for meg en lettelse når jeg nå kan gå tilbake til å ha hjemmekontor, julebord blir avlyst og jeg med god samvittighet kan trekke meg fra alle sosiale ting som skjer kvelder og helger. Jeg har ikke sosial angst og synes fritidsaktivitetene er gøy når jeg først er der. Men er som sagt også fysisk slitsom akkurat nå, i tillegg til at det er en evig balansegang med tanke på at jeg trenger mye tid hjemme alene for å lade opp. Det å da få det valget tatt fra meg var en utrolig stor lettelse. Alle julegaver er også kjøpt inn, så nå kan jeg bare slappe av hjemme med hjemmekontor og ordne til jul uten styr. Andre som føler det samme? Anonymkode: c9963...a9e Så fint for deg. Jeg er også en person som trenger mye egentid, så jeg synes livet er et helvete når mannen pålegges hjemmekontor og vi må gå og tråkke i hverandre døgnet rundt. Og i motsetning til deg evner jeg å sette grenser for meg selv ang fritidsaktiviteter og det å være sosial, så for meg betyr nedstengningen kun mangel på egentid, og at noen få utvalgte hyggelige ting jeg har gledet meg til avlyses. Anonymkode: 2ef90...641 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Del Skrevet 13. desember 2021 Jeg har lyst til å drikke meg dritings og drukne alle sorger. Fy f.. for en egoistisk tanke. Barn og unge har fått to av de viktigste årene i livet sitt ødelagt, folk mister jobb, inntekt og livsverket sitt. Psykiske helseplager eksploderer. Mens du er glad for at du ikke klarer å sette grenser for deg selv på egenhånd. Anonymkode: a4f40...a07 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Del Skrevet 13. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg har lyst til å drikke meg dritings og drukne alle sorger. Fy f.. for en egoistisk tanke. Barn og unge har fått to av de viktigste årene i livet sitt ødelagt, folk mister jobb, inntekt og livsverket sitt. Psykiske helseplager eksploderer. Mens du er glad for at du ikke klarer å sette grenser for deg selv på egenhånd. Anonymkode: a4f40...a07 Jeg kan jo ikke styre at Norge stenges ned, det er ikke noe jeg avgjør eller bestemmer. Det vil ikke hjelpe verken barn eller folk som mister jobben sin om jeg sitter hjemme og er nedfor. TS Anonymkode: c9963...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har lyst til å drikke meg dritings og drukne alle sorger. Fy f.. for en egoistisk tanke. Barn og unge har fått to av de viktigste årene i livet sitt ødelagt, folk mister jobb, inntekt og livsverket sitt. Psykiske helseplager eksploderer. Mens du er glad for at du ikke klarer å sette grenser for deg selv på egenhånd. Anonymkode: a4f40...a07 Helt enig. Fy faen. Anonymkode: e237e...15c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 13. desember 2021 #11 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke misforstå, dette er selvfølgelig utrolig kjipt og trist for samfunnet. Det er ikke ønskelig og kunne jeg bestemt så hadde jeg selvsagt bestemt at korona var over og alt kunne gå tilbake til normalen. Men når det nå først er sånn og det ikke er noe jeg kan gjøre noe med, så må jeg innrømme at når tiltakene nå kom på ny så kjenner jeg rett og slett at jeg ble glad og lykkelig. For min egen del. Jeg er en person som trenger mye alenetid. I tillegg har jeg en sykdom som gjør at det er fysisk slitsomt å delta på fritidsaktiviteter selv om jeg har lyst - bare det å reise frem og tilbake til jobb er fysisk slitsomt. (Jeg er under utredning for sykdommen og har behandlingsplan klar i samråd med lege, bare så det er sagt. Det tar bare tid). Det var derfor for meg en lettelse når jeg nå kan gå tilbake til å ha hjemmekontor, julebord blir avlyst og jeg med god samvittighet kan trekke meg fra alle sosiale ting som skjer kvelder og helger. Jeg har ikke sosial angst og synes fritidsaktivitetene er gøy når jeg først er der. Men er som sagt også fysisk slitsom akkurat nå, i tillegg til at det er en evig balansegang med tanke på at jeg trenger mye tid hjemme alene for å lade opp. Det å da få det valget tatt fra meg var en utrolig stor lettelse. Alle julegaver er også kjøpt inn, så nå kan jeg bare slappe av hjemme med hjemmekontor og ordne til jul uten styr. Andre som føler det samme? Anonymkode: De som ikke blir rammet økonomisk er nok svært glade nå ja. De driter en lang marsj i at folk ender opp i økonomisk ruin, de som blir psykisk syke av ensomhet. Økning i vold og overgrep mot barn i hjemmene etc. Så lenge de får sin faste inntekt, storkoser de seg hjemme på sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #12 Del Skrevet 13. desember 2021 Hvordan hjelper det de som sliter om jeg er nedfor i stedet for glad? Om jeg sitter i sofaen og er nedfor pga tiltakene eller sitter i sofaen og er glad pga tiltakene vil ikke gjøre forholdene noe bedre eller verre for de som har det vanskelig. Jeg ville selvsagt aller helst unngått alt dette. Som sagt, hadde jeg kunnet trylle så hadde jeg heller fjernet korona og gått tilbake til normalen for alle enn at vi har det slik vi har det nå. Men når det nå en gang er sånn, så er jeg glad for min egen situasjon. TS Anonymkode: c9963...a9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #13 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke misforstå, dette er selvfølgelig utrolig kjipt og trist for samfunnet. Det er ikke ønskelig og kunne jeg bestemt så hadde jeg selvsagt bestemt at korona var over og alt kunne gå tilbake til normalen. Men når det nå først er sånn og det ikke er noe jeg kan gjøre noe med, så må jeg innrømme at når tiltakene nå kom på ny så kjenner jeg rett og slett at jeg ble glad og lykkelig. For min egen del. Jeg er en person som trenger mye alenetid. I tillegg har jeg en sykdom som gjør at det er fysisk slitsomt å delta på fritidsaktiviteter selv om jeg har lyst - bare det å reise frem og tilbake til jobb er fysisk slitsomt. (Jeg er under utredning for sykdommen og har behandlingsplan klar i samråd med lege, bare så det er sagt. Det tar bare tid). Det var derfor for meg en lettelse når jeg nå kan gå tilbake til å ha hjemmekontor, julebord blir avlyst og jeg med god samvittighet kan trekke meg fra alle sosiale ting som skjer kvelder og helger. Jeg har ikke sosial angst og synes fritidsaktivitetene er gøy når jeg først er der. Men er som sagt også fysisk slitsom akkurat nå, i tillegg til at det er en evig balansegang med tanke på at jeg trenger mye tid hjemme alene for å lade opp. Det å da få det valget tatt fra meg var en utrolig stor lettelse. Alle julegaver er også kjøpt inn, så nå kan jeg bare slappe av hjemme med hjemmekontor og ordne til jul uten styr. Andre som føler det samme? Anonymkode: c9963...a9e Enig! Syns de er for trege, og at det burde skjedd flere strengere tiltak. I bygda jeg bor i er det 6000 personer og over 250 folk er smitta. Det hjelper ikke akkurat på angsten min. Anonymkode: 8c422...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #14 Del Skrevet 13. desember 2021 Urias skrev (3 minutter siden): De som ikke blir rammet økonomisk er nok svært glade nå ja. De driter en lang marsj i at folk ender opp i økonomisk ruin, de som blir psykisk syke av ensomhet. Økning i vold og overgrep mot barn i hjemmene etc. Så lenge de får sin faste inntekt, storkoser de seg hjemme på sofaen. La heller folk dø av corona. Det er så mye bedre. Anonymkode: 8c422...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. desember 2021 #15 Del Skrevet 13. desember 2021 Urias skrev (4 minutter siden): De som ikke blir rammet økonomisk er nok svært glade nå ja. De driter en lang marsj i at folk ender opp i økonomisk ruin, de som blir psykisk syke av ensomhet. Økning i vold og overgrep mot barn i hjemmene etc. Så lenge de får sin faste inntekt, storkoser de seg hjemme på sofaen. Jepp. For øvre middelklasse er dette bare kos, de kan kose seg med hjemmekontor hjemme i villaen sin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #16 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La heller folk dø av corona. Det er så mye bedre. Anonymkode: 8c422...929 Det hjelper ikke å stenge ned. Det kommer tilbake når vi åpner igjen. Eller har du tenkt at vi skal holde på som nå for alltid? Hva er poenget med å leve om man ikke lever? Anonymkode: a4f40...a07 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. desember 2021 #17 Del Skrevet 13. desember 2021 Må være trist å ha der slik som ts. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #18 Del Skrevet 13. desember 2021 Just now, Peonjenta said: Må være trist å ha der slik som ts. Trist å være glad? TS Anonymkode: c9963...a9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #19 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det hjelper ikke å stenge ned. Det kommer tilbake når vi åpner igjen. Eller har du tenkt at vi skal holde på som nå for alltid? Hva er poenget med å leve om man ikke lever? Anonymkode: a4f40...a07 Godt spørsmål. Men snart er vi i det tredje året med korona...Når tar dette slutt? Anonymkode: 2ed3d...8af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #20 Del Skrevet 13. desember 2021 Entern skrev (7 minutter siden): Jepp. For øvre middelklasse er dette bare kos, de kan kose seg med hjemmekontor hjemme i villaen sin. Du bør ikke blande økonomi / fast jobb / hjemmekontor og psykisk helse. Det at man kan sitte hjemme og ha hjemmekontor, betyr ikke at man ikke sliter psykisk, spesielt de som bor alene. «Villaen»...🤦♀️ Prøv enslige i en liten leilighet Anonymkode: 2ed3d...8af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg