Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en hyggelig mann på 36 år. Vi har truffet hverandre siden sensommer, men fordi vi bor i ulike deler av landet har det primært vært helger vi har tilbrakt tid sammen.

Vi har foreløpig ikke møtt hverandres familie og venner, men de vet selvsagt om 'oss'.

Vi har vel ikke direkte definert oss som kjærester, men vi holder hender innimellom, kysser offentlig og holder oss ikke skjult. Begynt å prate litt om sommerferien 2022, og så smått flørter med tanken om vår første tur sammen. 

For første gang er jeg helt blank på hva jeg kan finne på i gave til noen. Jeg har ingen verdens idé. Hvis han trenger noe, så opplever jeg det som om han kjøper det, dessuten så har vi ikke tilbrakt så mye tid sammen, når det primært er helger vi har møttes, så jeg føler ikke jeg kjenner han så godt som jeg kunne med å ha datet noen i nærområdet. 

Jeg har lyst å gi en opplevelse, men legger det litt fra meg da det vil være veldig tydelig priset. Og jeg ønsker å kjøpe noe som kan slå begge veier. Altså noe som ikke er overdådig og ikke gjerrig. I hans familie har de kuttet ned på gavehysteriet vet jeg, samtidig som hans bror er arbeidsledig, så de har en moderat jul i den forstand at de er ikke sløsere.  Jeg ser for meg å prøve ligge på 400-600 kr kanskje.

Han har sine interesser, men har veldig spesifikk smak og en luksuriøs smak innenfor de områdene han liker. Dvs han er svært økonomisk fornuftig og sløser ikke, begrenser pengebruk osv. Men om han skal kjøpe seg noe innenfor interessene så er han meget nøye på hva han faktisk ser etter og vil ha. 

Shampoo, hygiene produkter, barbersaker, skjeggstell osv blir bestilt av økologisk og håndlaget produkter. Han kjøper panama jack og ecco sko. Skjerf, votter mm er alltid merinoull. Han elsker mat, vin, baking, øl mm. Men kjøper alt av øverste kvalitet og er særs spesifikk på hva han liker. Ergo vet jeg så lite innenfor områdene han liker, at jeg kan ikke få det til bra nok til å matche hans ønske om kvalitet. 

Han er uten tvil en sparsommelig type og økonomisk fornuftig..  Men, han koser seg med mat, drikke og produkter. Så ting skal være bærekraftig, ordentlig og av god kvalitet. 

Så her står jeg da. Og er fullstendig blank på hva jeg kan finne på i gave til han. Det er heller ingenting jeg kan tenke at jeg har savnet hos han, eller noe han har nevnt i farta at han skulle ha ordna seg. 

Han skal også pakke gaven opp på juleaften med hele familien tilstedet så det kan ikke være noe privat heller... 

Hvis noen gidder å bruke tid til å vri hodet for å gi meg et forslag så ville jeg bli særs takknemlig. 

Anonymkode: 97c05...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vet sånn noenlunde hvilken livvidde han har vil jeg foreslå et pent skinnbelte av god kvalitet. Med mindre denne nøysomme fyren insisterer på at belter må være fra Hermés, da. ;) 

Anonymkode: a25f8...7d5

Skrevet

Hva med en gaveeske (eventuelt gavekurv) med forskjellige ting du vet han liker? For eksempel: Assortert utvalg av økologisk te (eventuelt kaffe), kortreist og/el. økologisk sjokolade (tenker typ Jentene på tunet for eksempel), halvflaske med vin, lokal øl fra der du kommer fra, merinoull sokker, handlenett eller lignende fra en hjelpeorganisasjon, spekemat eller oster (hvis han ikke er vegetarianer/veganer selvfølgelig) med flatbrød/syltetøy fra en lokalprodusent også videre. 

Anonymkode: 24e71...d34

Skrevet (endret)

Høres ut som meg 😂

Hadde gått for:

- Bok fra Tronsmo+god vin eller øl (spør på polet, 2-300 kr holder lenge for god vin)

- Opplevelse: gavekort på konsert eller restaurant til dere to sammen

Hadde ikke gått for belter/votter/klær generelt. 

Jeg elsker matgaver, men ikke fra kjæreste/date. 

Endret av Fløff
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...