Gå til innhold

Normalt å bli utslitt av relasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heei, jeg er en introvert dame på 47 år, som ikke orker å ha for mange relasjoner. Kjenner jeg er sliten og vet ikke hva som er sunt lenger. Nå er jeg syk og går på mye medisiner som gjør sitt, og ja gjør meg mer skjør enn vanlig med mye tøffe bivirkninger. Kjenner jeg er lei av å bli brukt som søppelkasse for andre menneskers sinne og frustrasjoner. Jeg henger så vidt sammen, og etter å ha snakket med andre kan jeg klappe helt sammen. I perioder er jeg svært depressiv og suicidal, og trenger bare fred og ro for å komme meg over kneika. Og da er det til tider tøft å høre mye klaging over hvor mye smerter folk har, for å så se på fb at de har løpt, bikket 150 kg i en eller annen øvelse, reist på turer, lange fjellturer etc. Det er ting jeg har måttet lagt på hylla de siste 9 årene. Jeg er mye sengeliggende. Liker ikke å rope høyt fordi jeg misliker å bli stakkarsliggjort. Men nå er jeg dritlei en del mennesker. Særlig noen hespetre som kontakter meg daglig for å spy ut eder og galle. Gråte og kjefte. Er mentalt tom nå. Uff noen råd utenom ghosting? Både det og direkte konfrontasjon blir prøvd med jevne mellomrom. Jeg får heller ikke fred om jeg har noe «utestående» med noen, så jeg prøver å formidle korte svar. Særlig for å unngå mer drama. 

Anonymkode: 5fb38...b76

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heei, jeg er en introvert dame på 47 år, som ikke orker å ha for mange relasjoner. Kjenner jeg er sliten og vet ikke hva som er sunt lenger. Nå er jeg syk og går på mye medisiner som gjør sitt, og ja gjør meg mer skjør enn vanlig med mye tøffe bivirkninger. Kjenner jeg er lei av å bli brukt som søppelkasse for andre menneskers sinne og frustrasjoner. Jeg henger så vidt sammen, og etter å ha snakket med andre kan jeg klappe helt sammen. I perioder er jeg svært depressiv og suicidal, og trenger bare fred og ro for å komme meg over kneika. Og da er det til tider tøft å høre mye klaging over hvor mye smerter folk har, for å så se på fb at de har løpt, bikket 150 kg i en eller annen øvelse, reist på turer, lange fjellturer etc. Det er ting jeg har måttet lagt på hylla de siste 9 årene. Jeg er mye sengeliggende. Liker ikke å rope høyt fordi jeg misliker å bli stakkarsliggjort. Men nå er jeg dritlei en del mennesker. Særlig noen hespetre som kontakter meg daglig for å spy ut eder og galle. Gråte og kjefte. Er mentalt tom nå. Uff noen råd utenom ghosting? Både det og direkte konfrontasjon blir prøvd med jevne mellomrom. Jeg får heller ikke fred om jeg har noe «utestående» med noen, så jeg prøver å formidle korte svar. Særlig for å unngå mer drama. 

Er du sliten eller er du misunnelig? Begge er normalt. Jeg spør for å forstå. 

Anonymkode: 7967c...43a

Skrevet

Tror det.

Anonymkode: ab9fe...305

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du sliten eller er du misunnelig? Begge er normalt. Jeg spør for å forstå. 

Anonymkode: 7967c...43a

Kanskje begge deler😄Men føler meg mest sliten. Sliter med angst, og blir en del trigget av andres raseri. Blir uvel når det blir skriking, kjefting og gråting.

Skrevet

Ja det er normalt i perioder. 

Kutt ut det som ikke er nødvendig. Vær ærlig på at du ikke har kapasitet til å pleie sosiale relasjoner, og trygg folk på at du skal ta kontakt igjen når du har mulighet. 

Anonymkode: 3aacd...476

Skrevet

«Du, jeg har mine helseproblemer som gjør at det er svært krevende for meg å forholde meg til mennesker med mye sinne, følelsesutbrudd og drama. Jeg har et inntrykk av at du sliter veldig med å regulere deg, og det fungerer ikke for meg å være en slags nødventil for deg. Du må finne en annen måte å håndtere problemene dine på. Vi kan gjerne ha kontakt igjen når du er i balanse.» 

Noe sånt, kanskje? 

• Liker 1
Skrevet

Her må du begynne å fase ut folk. Eneste du kan gjøre. Og når de ringer så kan du si i fra at du ikke har energi eller : *kan vi ikke heller snakke om noe positivt? Jeg blir så sliten av så mye negativitet .*  Det får de tåle . Og du må gjøre deg mindre tilgjengelig slik at du ikke tar telefonen hver dag. Begynn nedtrapping fra disse menneskene eller bli spist opp. 

Anonymkode: 788c2...0d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjenner jeg er lei av å bli brukt som søppelkasse for andre menneskers sinne og frustrasjoner...

...Særlig noen hespetre som kontakter meg daglig for å spy ut eder og galle. Gråte og kjefte.

Dette er jo en ærlig og legitim sak. Hvis det ikke hjelper å si det ganske direkte. At du synes det blir for mye, at du påvirkes veldig av det som sies osv. Så er det bare å la være å svare når de ringer.

Jeg har en venninne som jeg stoler på og kan ta opp negative ting med. Hun kan det samme med meg.

Men det er jo aldri daglige, sinte drittsamtaler.

Anonymkode: 4d6c3...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...