Gå til innhold

Veide meg, hvordan kan dette stemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 164 cm høy og fikk veid meg hos legen i dag. Har slitt de siste årene at det har lagt seg en del fett rundt magen. Har målt meg rundt magen og jeg måler hele 78 cm rundt der. Tenkte jeg må da hvertfall veie over 60 kg siden sist jeg veiet meg som var i 2019. Men nei, jeg veide kun 53 kg!! Hvordan kan det være mulig når jeg er blitt så rund rundt magen? Føler det blir en umulig oppgave nå å få vekk magen siden jeg veide så lite :(

Anonymkode: f58fb...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Um... 78cm rundt magen er ikke spesielt mye. Snakker du midje eller nedre del av magen hvor fett normalt legger seg? 

Jeg er 158cm, veier 57kg og er 73 rundt midjen og 86cm rundt nedre del av magen. Ser ikke på meg selv som spesielt stor. Litt ekstra fett, men ikke overvektig. Bruker small eller medium i klær. Er dog på slankern. Skal ned til 50-52kg, hvor jeg liker meg best.

Uansett, du er ikke særlig stor. Om det lille ekstra rundt magen plager deg, så kan du stramme opp med litt styrketrening. Det er normalt for kvinner å ha en liten pouch på magen, spesielt når man blir eldre, og den henger på selv om man går ned i vekt. Styrketrening derimot, vil stramme inn. 

Anonymkode: 20d77...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også helt fast bestemt på at jeg veide 55 kg da jeg faktisk veide 50 kg. Det er lett å bli blind på sin egen kropp, og å veie seg en gang i blant kan være greit for å få en følelse av hvor du ligger. Samtidig så er jo bukfett mer skadelig, men du er jo normalvektig, så akkurat det ville jeg ikke ha vært bekymret for. 

Personlig så merker jeg stor forskjell på noen kg i dette området, så jeg ville ikke ha mistet motet. Det er en kortere vei å gå selv om den føles litt brattere. 

Anonymkode: 92d0f...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...