AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Jeg leier en leilighet i en bygård som er fra 1800/1900 tallet. Da jeg flyttet inn så sa huseier at hun ikke anbefalte å lagre klær i kjelleren/boden da de kunne bli ødelagt mens resten kan fint stå. De har selv en del møbler der nede (kommoder, et skap osv). Jeg har stort sett lagret det meste i plastbokser med lokk og hadde en North Face bag i en av disse. Jeg oppdaget nylig at den har fått sopp/mugg (masse sorte/blågrønne prikker) på innsiden. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Eventuelt hva som kan lagres der nede uten at det blir ødelagt? Leiligheten jeg leier er liten så jeg har ikke plass til alt her oppe. Vurderer å kjøpe vakuum poser til enkelte ting, men koffert, stoler, sko etc. alt sånt - det kan vel ikke stå der i lengden? Det har gått fint på sommeren men det er vinteren som er utfordringen. Setter pris på råd! Anonymkode: d0152...864
Gjest Lunaris Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Dette er helseskadelig, flytt ut og få pengene tilbake. Kan ikke engang klær være der, kan ikke du være der heller. Flytt før alle møblene dine blir fulle av mugg. Endret 13. desember 2021 av Lunaris
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 1 minutt siden, Lunaris said: Dette er helseskadelig, flytt ut og få pengene tilbake. Kan ikke engang klær være der, kan ikke du være der heller. Flytt før alle møblene dine blir fulle av mugg. TS leier ikke i kjelleren.. Anonymkode: 7c692...a58 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Lunaris skrev (1 minutt siden): Dette er helseskadelig, flytt ut og få pengene tilbake. Kan ikke engang klær være der, kan ikke du være der heller. Flytt før alle møblene dine blir fulle av mugg. Tror ikke vedkommende bor i kjellerboden da. Anonymkode: ec96a...d1d 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vurderer å kjøpe vakuumposer til enkelte ting God tanke. Alt annet som ev. skal stå der bør også være pakket inn såpass at det blir tett som en slik pose. Anonymkode: 7c692...a58
Gjest Lunaris Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Ok. Da, ikke lagre noe der. Lagre i normal oppvarmet bod.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 Vi har en fuktig utebod, her lagrer vi ting i plast. Som uteleker til ungene, akebrett, duplo lego o.l. Har også en del andre ting som ikke tar skade av fukt, store potteskjulere, ulike ting i glass og metall. Tøy går ikke, da blir det ødelagt. Har heller ikke ting i treverk der, med mindre det er utemøbler. Anonymkode: 666bc...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 Jeg bor ikke i kjelleren Men oppbevarer ting der. Det står litt ting som også er huseier sitt men det er mer typ: møbler. Jeg har ekstra spisebordsstoler der, sko, koffert, et gulvteppe (huseier sitt men jeg liker det ikke). Det meste har jeg fått plass til å store plast bokser med lokk, men det hjalp jo tydeligvis ikke. Anonymkode: d0152...864
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Jeg bodde tidligere i et hus fra 1920, med rå kjeller. Jeg fant dessverre ut at du egentlig ikke kan lagre noe som helst der. Ja, kanskje ting som er laget i plast, som hun andre skriver. Men ikke tøy, møbler, bilder, ingenting slik. Anonymkode: 8a664...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå