Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er snart 4 mnd, og krever vanvittig mye for å klare å sovne nå. Jeg har liksom vært obs på å ikke "venne" henne til å bysses, så har aldri byssa noe særlig. Bare holdt henne og gått rundt + ha en koseklut over øynene. Da har hun grått litt, men sovna relativt fort når hun har vært trøtt. Nå funker ingenting. Hun vræler og klarer ikke sovne. Hun vrælte i 20 minutter uten stopp nå nettopp. Til slutt satt jeg meg og hoppa opp og ned på sengekanten, ganske høye hopp. Dvs ekstrem byssing. Da sovna hun på 1 minutt. Men er det skadelig? Og hvorfor f*** vil hun ikke sovne uten slik byssing? Hun har aldri blitt byssa før (bare gjort sengetrikset disse siste dagene, i desperasjon)

Hun sovner også lett når hun trilles i vogna ute, men vi kan ikke ta med understellet opp i leiligheten, og det funker ikke å legge hene i vognbagen og rugge/gynge.

Anonymkode: edd91...c4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen unger blir mer våken av byssing. Prøv å vent til hun er trøtt nok og gnir seg i øynene, gå inn på mørkt rom, gi mat og legg ned i sengen med smokk og kos. Prøv å legg henne litt sidelengs hvis hun er urolig med en tung hånd oppå. 

Anonymkode: eb520...246

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke ta med understellet opp i leiligheten? Evt en annen vogn?

Skrevet

Sånn er min også🤷‍♀️ Har ingen råd dessverre.

Anonymkode: 9e2d8...106

Skrevet

Kjent fenomen ja. Kjøp Britax Vyssan Lull gyngeføtter som du skrur på hvert ben på sprinkelsenga. Var en life-saver for oss i lang tid. Noen trenger kraftig rugging for å sove. Kan kjøpes på Babyshop, Lekmer, Jollyroom etc.

Men ta gjerne opp barnet og sjekk at h*n ikke gråter fordi h*n har en rap som sitter fast i halsen noen ganger først før du introduserer gyngeklossene permanent. Det er veldig ubehagelig å ligge med luft i halsen som man ikke klarer å få bort selv. Kraftig gynging kan fikse det (også).

Anonymkode: ceb42...4dd

Skrevet

Sånn var mine også. Vi hadde en ekstra vogn i stua og måtte sku vogna frem og tilbake over dørstokken. :ler: ble jo nesten hjulspor i dørstokken. Men det var det som funka best.
Hvorfor de foretrakk det aner jeg ikke. Babyer er snåle innimellom. Og virker ikke som at de har tatt skade av det heller :fnise: 

Og det går jo over. Ikke det man vil høre når man står i det, men det er jo sant. Hold ut :klemmer:

Skrevet

Driver med det samme, sitter på sengekanten å hopper opp i taket omtrent :) Knebøy og fort frem og tilbake funker også. Sykt at ungen blir trøtt av det ...... 

Ingen råd altså, måtte bare si at du ikke er alene om den sengehoppinga :) 

Anonymkode: b1ecf...d6b

• Liker 2
Skrevet

Vi drev også på sånn, eneste som funka. Så ble han for tung til å holdes i armene,  da satt jeg på senga med ham over fanget, armen min støttet opp med puter, og spente i fra med føttene på gulvet, ganske voldsomt og 😅. Så.. da han ble nærmere 2(!), holdt det å vugge litt/synge. Og en vakker kveld ville han ikke vugges mer,siden da har han sovnet selv ved siden av en av oss. Alt går over ❤

Anonymkode: c51cb...faa

Skrevet

Vi kjøpte en vugge som har sov i både dag og natt. Var avhengig av bussing/vugging lenge. Men nå er han 7,5 mnd og har de siste ukene sovnet helt av seg selv 🥰 Sover også lengre enn 30 min på dagen 😍 Det går over, bare finn de løsningene som er best for deg mens det pågår 😊

Anonymkode: 36a83...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...