AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Babyen min er snart 4 mnd, og krever vanvittig mye for å klare å sovne nå. Jeg har liksom vært obs på å ikke "venne" henne til å bysses, så har aldri byssa noe særlig. Bare holdt henne og gått rundt + ha en koseklut over øynene. Da har hun grått litt, men sovna relativt fort når hun har vært trøtt. Nå funker ingenting. Hun vræler og klarer ikke sovne. Hun vrælte i 20 minutter uten stopp nå nettopp. Til slutt satt jeg meg og hoppa opp og ned på sengekanten, ganske høye hopp. Dvs ekstrem byssing. Da sovna hun på 1 minutt. Men er det skadelig? Og hvorfor f*** vil hun ikke sovne uten slik byssing? Hun har aldri blitt byssa før (bare gjort sengetrikset disse siste dagene, i desperasjon) Hun sovner også lett når hun trilles i vogna ute, men vi kan ikke ta med understellet opp i leiligheten, og det funker ikke å legge hene i vognbagen og rugge/gynge. Anonymkode: edd91...c4e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Noen unger blir mer våken av byssing. Prøv å vent til hun er trøtt nok og gnir seg i øynene, gå inn på mørkt rom, gi mat og legg ned i sengen med smokk og kos. Prøv å legg henne litt sidelengs hvis hun er urolig med en tung hånd oppå. Anonymkode: eb520...246
Ariande Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Hvorfor kan dere ikke ta med understellet opp i leiligheten? Evt en annen vogn?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Sånn er min også🤷♀️ Har ingen råd dessverre. Anonymkode: 9e2d8...106
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Kjent fenomen ja. Kjøp Britax Vyssan Lull gyngeføtter som du skrur på hvert ben på sprinkelsenga. Var en life-saver for oss i lang tid. Noen trenger kraftig rugging for å sove. Kan kjøpes på Babyshop, Lekmer, Jollyroom etc. Men ta gjerne opp barnet og sjekk at h*n ikke gråter fordi h*n har en rap som sitter fast i halsen noen ganger først før du introduserer gyngeklossene permanent. Det er veldig ubehagelig å ligge med luft i halsen som man ikke klarer å få bort selv. Kraftig gynging kan fikse det (også). Anonymkode: ceb42...4dd
Kakaoen Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Sånn var mine også. Vi hadde en ekstra vogn i stua og måtte sku vogna frem og tilbake over dørstokken. ble jo nesten hjulspor i dørstokken. Men det var det som funka best. Hvorfor de foretrakk det aner jeg ikke. Babyer er snåle innimellom. Og virker ikke som at de har tatt skade av det heller Og det går jo over. Ikke det man vil høre når man står i det, men det er jo sant. Hold ut
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Driver med det samme, sitter på sengekanten å hopper opp i taket omtrent Knebøy og fort frem og tilbake funker også. Sykt at ungen blir trøtt av det ...... Ingen råd altså, måtte bare si at du ikke er alene om den sengehoppinga Anonymkode: b1ecf...d6b 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 Vi drev også på sånn, eneste som funka. Så ble han for tung til å holdes i armene, da satt jeg på senga med ham over fanget, armen min støttet opp med puter, og spente i fra med føttene på gulvet, ganske voldsomt og 😅. Så.. da han ble nærmere 2(!), holdt det å vugge litt/synge. Og en vakker kveld ville han ikke vugges mer,siden da har han sovnet selv ved siden av en av oss. Alt går over ❤ Anonymkode: c51cb...faa
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 Vi kjøpte en vugge som har sov i både dag og natt. Var avhengig av bussing/vugging lenge. Men nå er han 7,5 mnd og har de siste ukene sovnet helt av seg selv 🥰 Sover også lengre enn 30 min på dagen 😍 Det går over, bare finn de løsningene som er best for deg mens det pågår 😊 Anonymkode: 36a83...6c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå