Megplussto Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Hei, Frykten min er at far eller jeg skal bli smittet så jeg må føde alene. Jeg har termin i begynnelsen av februar med tredje barnet, og alt dette snakket om økt smitte i samfunnet skremmer og stresser meg. Samboer jobber 40% i bhg ved siden av jobben som selvstendig næringsdrivende hvor han jobber hjemmekontor. Vi har også to barn fra før som er i bhg - på to forskjellige avdelinger. Slik jeg ser det er vi ganske utsatt for å skulle få covid, og den nye varianten og smittetallene skremmer meg skikkelig. Jeg er ikke så veldig redd for at vi skal få det nå - for ser at fullvaksinerte (vi er begge vaksinerte med to doser) normalt ikke blir veldig syke, så jeg prøver å roe meg ned med det, men frykten sitter i at enten jeg eller samboer får det i januar før fødsel så jeg må føde uten ham. Må nevnes at jeg hadde en ganske traumatisk fødselsopplevelse med nr 1, så er nok mye av det som gjør at jeg er så redd for å skulle føde uten ham der. Jeg jobber selv hjemmekontor og er veldig forsiktig med munnbindbruk, vaske hender, antibac osv. Vurderer nå sterkt om han kanskje skal ta ut litt ferie eller ulønnet permisjon rett før fødselen for å minimere sjansen for at han blir smittet. Hva gjør og tenker dere i samme situasjon? Noen som har noen tanker å dele? Er jeg overhysterisk hvis jeg ber samboer ikke jobbe i bhg i f.eks tre uker før fødsel?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Hvordan er restriksjonene nå ved sykehuset du skal føde på? Hadde vurdert at han holdt seg hjemme i ukene før ja, men spørsmålet er om det er nok siden de to eldste går i bhg?🤔 Anonymkode: e18f7...061
Megplussto Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er restriksjonene nå ved sykehuset du skal føde på? Hadde vurdert at han holdt seg hjemme i ukene før ja, men spørsmålet er om det er nok siden de to eldste går i bhg?🤔 Anonymkode: e18f7...061 Jeg har ikke oversikt over hvordan restriksjonene er der nå, tenkte å høre litt med jordmor om det i Jan når det nærmer seg, men vil jo tro at det skjerpes inn nå med alt annet i samfunnet. Jeg tenker i utg.punkt på 3-ish uker før fødselen. Barna må jo i bhg, kan ikke holde de også hjemme og omtrent innelåst i 3 + uker før fødsel.. Da kommer jeg jo til å være helt utslitt før fødselen😅 Så litt smitte må vi jo regne med å måtte utsette oss for, men prøver å tenke hva vi kan skrenke inn på da🤔 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Nei, jeg syns ikke du kan nekte han å jobbe i 3 uker før fødsel. 40% er ganske mye, og det skal uansett en del til for at han skal få fri i de ukene med denne årsaken, all den tid barnehagene er underbemannet som fy alt pga sykdom. Barna dine har for øvrig større sannsynlighet til å smitte deg, enn mannen din. Søsteren min jobber i en barnehage som har hatt mye smitte i høst, og en torsdag fikk hun beskjed om at et barn hun jobbet tett med og bærte mye på tirsdagen før hadde testet positivt. Søsteren min ble aldri syk, men smitten spredde seg som ild i tørt gress i barnehagen. Anonymkode: 0190d...061 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Om dere allikevel skal sende ungene i barnehagen, er jo idéen helt fjern. Anonymkode: 2ff19...5e7 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Dette hadde bare hatt en hensikt hvis dere også holdt de to eldre barna deres hjemme fra barnehagen like lenge. Så lenge dere sender dem i barnehagen er det bare tåpelig at far ikke skal kunne jobbe. Anonymkode: 701fb...a18 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå