Entern Skrevet 13. desember 2021 #81 Skrevet 13. desember 2021 molly83 skrev (1 minutt siden): Men smitte og høye smittetall er i seg selv ikke farlig. Det som har betydning er antall døde og evt innlagte på intensivavdeling, men der har regjeringen en jobb med å ruste opp helsevesenet. Det er der tiltakene må rettes. Alle vi andre kan ikke lide for det. Jepp. Erna & Høie syntes det var bedre å gjøre det som var enklest og billigst (FOR DEM), nemlig å la vanlige folk lide, fremfor å gjøre det som faktisk ville vært den riktige løsningen nemlig å ruste opp helsevesenet. Nå får vi bare håpe Støre har mer vett. 11
Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2021 #82 Skrevet 13. desember 2021 Nordis skrev (4 minutter siden): Her er smittetrenden sterkt økende og veldig mye smitte på skolene, sentrale østlandet. Grønt nivå i skolene… for vi må jo «skjerme barna».. Sånn går det når småkongene ute i kommunene får bestemme. 👏🏻👏🏻
Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2021 #83 Skrevet 13. desember 2021 Entern skrev (Akkurat nå): Jepp. Erna & Høie syntes det var bedre å gjøre det som var enklest og billigst (FOR DEM), nemlig å la vanlige folk lide, fremfor å gjøre det som faktisk ville vært den riktige løsningen nemlig å ruste opp helsevesenet. Nå får vi bare håpe Støre har mer vett. Han har ikke det.
Entern Skrevet 13. desember 2021 #84 Skrevet 13. desember 2021 Lill skrev (Akkurat nå): Han har ikke det. That's, like, your opinion, man.
Capt. Obvious Skrevet 13. desember 2021 #85 Skrevet 13. desember 2021 Momma skrev (7 minutter siden): Tull på deg, jeg velger å tro- og heie på immmunolog Spurkland, flink dame!, som tenker at omikron er virusets siste krampetrekning, og at vi går mer normale tider i møte om ikke fryktelig lenge. https://www.nrk.no/norge/immunologens-spadom_-_-i-lopet-av-2022-stopper-det-for-var-del-1.15760174 Krampetrekninger med mye høyere smittetall nå enn i mars/april i fjord og rekordmange på sykehus? 1
Lunarstone Skrevet 13. desember 2021 #86 Skrevet 13. desember 2021 Værre skrev (25 minutter siden): Blir garantert påbudt om hjemmekontor. Stengte skoler og kanskje barnehager. Stengte puber, konserter osv. Det blir ikke stengte skoler. Kanskje gult nivå. Altså tiltak som ikke monner - igjen. 3
Momma Skrevet 13. desember 2021 #87 Skrevet 13. desember 2021 Capt. Obvious skrev (3 minutter siden): Krampetrekninger med mye høyere smittetall nå enn i mars/april i fjord og rekordmange på sykehus? Ja. Det blir verre før det går over, håper jeg.
Rucula Skrevet 13. desember 2021 #88 Skrevet 13. desember 2021 Værre skrev (36 minutter siden): Blir garantert påbudt om hjemmekontor. Stengte skoler og kanskje barnehager. Stengte puber, konserter osv. Tror det ikke før jeg får se det... Det kommer bare flere anbefalinger som gir arbeidsgiver stort rom for tolkning! Og de tolker gjerne ting i sitt favør! 1
ostekaker Skrevet 13. desember 2021 #89 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Hadde ikke håpet på dette, jeg trodde vi skulle få vite det nå på denne pressekonferansen. Er det noen som vet når pressekonferansen med tiltakene er/klokkelsett? Endret 13. desember 2021 av ostekaker 1
Gjest RockOn Skrevet 13. desember 2021 #90 Skrevet 13. desember 2021 Blekkulfina skrev (1 time siden): Det er så sykt at dette skal være opp til den enkelte kommuneoverlege å bestemme! Her i kommunen har smitten økt voldsomt de siste to ukene og smittesporingskapasiteten er sprengt for lengst, men likevel drives skolene på grønt og alle menger seg med alle😲 Riktig god jul i isolasjon da dere, vi som er så heldige som ikke har hatt smitten på besøk enda, men som fortsatt har hele 7 tullete kose/rydde/bakedager igjen på skolen og mangfoldige sjanser til å få dratt smitten i hus før jula setter inn og omicron-englene daler ned i skjul… I utgangspunktet synes jeg ordningen er bra, da de kommunene som har flat smittetrend ikke behøver å gå over i gult/rødt fordi feks en by er knallrød. Men så er det jo også litt håpløst når de ikke tar smitten på alvor. Her er vi gule pga nabobyer har høy smitte.
Værre Skrevet 13. desember 2021 #91 Skrevet 13. desember 2021 ostekaker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke håpet på dette, jeg trodde vi skulle få vite det nå på denne pressekonferansen. Er det noen som vet når pressekonferansen med tiltakene er/klokkelsett? Kommer i kveld tipper ca kl 19/20/21 2
Gjest RockOn Skrevet 13. desember 2021 #92 Skrevet 13. desember 2021 Nordis skrev (24 minutter siden): Her er smittetrenden sterkt økende og veldig mye smitte på skolene, sentrale østlandet. Grønt nivå i skolene… for vi må jo «skjerme barna».. Sånn går det når småkongene ute i kommunene får bestemme. Dette er jo egentlig det som er så fint med at hver kommune kan ta valget, for da behøver ikke alle å stenge ned fordi en by har mye smitte og da skjermer man jo mest mulig barn på en måten. Men når de da ikke bruker det ved høy smitte så blir det håpløst. Men utifra VG sp kan det komme nye tiltak allerede i kveld. Vil nesten anta at skolene blir berørt av det. Hørte på radioen at Lillehammer tar tidlig juleferie i skoler. Nå bor ikke jeg i nærheten av Lillehammer, men her er vi også gult pga at det er høy smittetrend i nabobyene. Merkelig at dere fortsatt er på grønt?
Capt. Obvious Skrevet 13. desember 2021 #93 Skrevet 13. desember 2021 Momma skrev (27 minutter siden): Ja. Det blir verre før det går over, håper jeg. Nja. I mars går man over i det tredje koronaåret, så dette har nok blitt en ny normal.
Vera Skrevet 13. desember 2021 #94 Skrevet 13. desember 2021 Værre skrev (1 time siden): Om mange barn mister foreldrene sine på grunn av sprengt kapasitet i helsevesenet er det verre enn de få som har det jævlig hjemme. Alle som vet om unger som har de jævlig hjemme bør varsle barnevernet ASAP! Amen. Jeg blir kvalm over dem som skyver denne gruppen barn foran seg i kampen mot tiltak - hvorfor gjøres ikke mer for denne gruppen av barn ellers?? Jeg hører ingen protestere mot 2 mnd sommerferie..er det slik at omsorgspersonene til disse barna plutselig blir mye snillere i sommerferien? 13
Djungelvrål Skrevet 13. desember 2021 #95 Skrevet 13. desember 2021 SoWhat? skrev (4 timer siden): Det var det jeg sa. Hvorfor måtte selvgode nordmenn mene at Sverige hadde taklet pandemihåndteringen så elendig? At de mente Sverige kunne være skyld i smitte i naboland? Vi har høyst smitte i Europa nå. Karma ass. Åja, har vi 15 000 døde i Norge? 9
Vera Skrevet 13. desember 2021 #96 Skrevet 13. desember 2021 Peonjenta skrev (1 minutt siden): Åja, har vi 15 000 døde i Norge? Hadde Sverige 15 000 døde i løpet av 2 mnd?
Vera Skrevet 13. desember 2021 #97 Skrevet 13. desember 2021 tom1986 skrev (Akkurat nå): Alt jeg skrev er riktig. Viruset er for øvrig ikke fake, men harmløst for de aller fleste. Når du sier at Long Covid er bullshit..da har du egentlig tapt. 7
Gamle Smukka Skrevet 13. desember 2021 #98 Skrevet 13. desember 2021 Capt. Obvious skrev (20 minutter siden): Nja. I mars går man over i det tredje koronaåret, så dette har nok blitt en ny normal. Det kan det fort være. Vi vet jo at det en dag kommer en ny mutant og overtar for Omikron også. Vi vet ikke hvor hissig og smittsom den er. Etter den vil det komme en ny og vi har det gående.
SoWhat? Skrevet 13. desember 2021 #99 Skrevet 13. desember 2021 Peonjenta skrev (13 minutter siden): Åja, har vi 15 000 døde i Norge? Nei? Måtte man så fort samfunnet åpnet ut å kritisere Sverige? Noe så idiotisk og arrogant. Nå er vi her med mye høyere smittetall enn både dem og resten av Europa. Hva sier man nå? 2
Gamle Smukka Skrevet 13. desember 2021 #100 Skrevet 13. desember 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Nei? Måtte man så fort samfunnet åpnet ut å kritisere Sverige? Noe så idiotisk og arrogant. Nå er vi her med mye høyere smittetall enn både dem og resten av Europa. Hva sier man nå? Man sier vel som sant er at folk ikke har klart å oppføre seg. Vi har gitt gass som at pandemien var fullstendig borte. Nå får vi svi. Dette har fint lite med hva den enkelte regjering sier og vedtar, men sunt folkevett. Om man ikke klarer å få de rette inntrykkene ved å se kun på Norge, trenger en bare å løfte blikket og se ut i resten av verden. Det skulle gi selv den mest innsnevrede person et bilde på hvordan virkeligheten er. 3
Fremhevede innlegg