Gå til innhold

Nye tiltak varsles

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
RockOn skrev (8 minutter siden):

Trafikklysmodellen i bhg/skole styres vel mer eller mindre av kommunene. Her er det gult, enda vår kommune har flat smittetrend.

Det er så sykt at dette skal være opp til den enkelte kommuneoverlege å bestemme! Her i kommunen har smitten økt voldsomt de siste to ukene og smittesporingskapasiteten er sprengt for lengst, men likevel drives skolene på grønt og alle menger seg med alle😲

Riktig god jul i isolasjon da dere, vi som er så heldige som ikke har hatt smitten på besøk enda, men som fortsatt har hele 7 tullete kose/rydde/bakedager igjen på skolen og mangfoldige sjanser til å få dratt smitten i hus før jula setter inn og omicron-englene daler ned i skjul…

• Liker 17
Skrevet

Lyset i enden tunnelen er et tog! Det ender ALDRI. Vi lever ikke, vi bare eksisterer. Og folk støtter det - ukritisk, media likeså.

• Liker 28
Skrevet

Jaja, jeg har begynt å legge planer igjen. I vår flyttet vi midlertidig til hjembyen hvor nesten alt var åpent, og så kom vi tilbake til Oslo når det var mer åpent her. Ser ut til at vi må tilbake til hjembyen snart 😅 

• Liker 6
Skrevet
Capt. Obvious skrev (3 minutter siden):

Før jul? Det kommer til å vare mye lenger, 1-2 år. 

Det er ingen grunn til å ha nedstengt så lenge.. 

• Liker 9
Skrevet
Lawyam skrev (5 minutter siden):

900 000 smittede pr dag

Sikker på at du ikke skrev feil her? Med den raten er hele Norge smittet på en uke.

• Liker 5
Skrevet
Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Det er ingen grunn til å ha nedstengt så lenge.. 

Med omikron blir det nok det. Nå kan det nok bli aktuelt med å sette inn forsvaret, så skal folk se hva de virkelig tunge tiltakene innebærer :)

Så da blir det generelt portforbud og drakoniske tiltak. 

Skrevet
Herro skrev (2 minutter siden):

Sikker på at du ikke skrev feil her? Med den raten er hele Norge smittet på en uke.

90 000 var det vel?

• Liker 2
Skrevet
Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

Med omikron blir det nok det. Nå kan det nok bli aktuelt med å sette inn forsvaret, så skal folk se hva de virkelig tunge tiltakene innebærer :)

Så da blir det generelt portforbud og drakoniske tiltak. 

Nei, det blir ikke det.. 

• Liker 5
Skrevet
Entern skrev (12 minutter siden):

Helt enig.

Steng skolene og isoler de uvaksinerte, og la resten av oss være i fred!!!

Jeg er 100% imot stenging av skoler.

Man vet fra første nedstenging av seksuelle overgrep mot barn og ungdom økte, også vold.

Mange ble også utsatt for vold for første gang når skolene stengte.

Vi vet også at førsteklassingene (i dette tilfellet mitt barn) i første nedstenging gikk glipp av læring tilsvarende ett helt skoleår. For mitt barn går det fint fordi han er i øvre sjikte faglig og greie hjemmeforhold - men dette får konsekvenser på sikt om man stadig stenger ned. 

«Alle oss andre» er jo de minst sårbare i samfunnet. 

Men når det er sagt: jeg tenker bare....la det gå sin gang om denne Omikron ikke er spesielt farlig? 🤷‍♀️

Behold tiltak som er, kjør massetesting i skolene også på småtrinnet. 

• Liker 29
Skrevet
Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Nei, det blir ikke det.. 

Med omikron kan man vente en del strengere tiltak enn det man har hatt til nå. Siden alt var stengt forrige gang, så kan man fint tenke seg portforbud og forbud av sivil aktivitet. 

Skrevet
Capt. Obvious skrev (1 minutt siden):

Med omikron kan man vente en del strengere tiltak enn det man har hatt til nå. Siden alt var stengt forrige gang, så kan man fint tenke seg portforbud og forbud av sivil aktivitet. 

Nei, det kan man ikke tenke seg.. 

• Liker 13
Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

Jeg er 100% imot stenging av skoler.

Man vet fra første nedstenging av seksuelle overgrep mot barn og ungdom økte, også vold.

Mange ble også utsatt for vold for første gang når skolene stengte.

Vi vet også at førsteklassingene (i dette tilfellet mitt barn) i første nedstenging gikk glipp av læring tilsvarende ett helt skoleår. For mitt barn går det fint fordi han er i øvre sjikte faglig og greie hjemmeforhold - men dette får konsekvenser på sikt om man stadig stenger ned. 

«Alle oss andre» er jo de minst sårbare i samfunnet. 

Men når det er sagt: jeg tenker bare....la det gå sin gang om denne Omikron ikke er spesielt farlig? 🤷‍♀️

Behold tiltak som er, kjør massetesting i skolene også på småtrinnet. 

Bare å venne seg til den nye normalen med stengte skoler, idrett, kulturtilbud osv. i vinterhalvåret i tiårene fremover. 

• Liker 6
Skrevet
Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Nei, det kan man ikke tenke seg.. 

Vi får nå se, men til slutt vil man måtta ta mye kraftigere i enn man har gjort tidligere. 

Skrevet
Lawyam skrev (5 minutter siden):

Leste NRK og VG jeg. Håpet på trykkleif selv.

Rettelse; 300 000 pr dag. Ille nok.

Hvis det er tilfelle er det i alle fall over fort. Kanskje like greit. 

• Liker 11
Skrevet
Blekkulfina skrev (9 minutter siden):

Det er så sykt at dette skal være opp til den enkelte kommuneoverlege å bestemme! Her i kommunen har smitten økt voldsomt de siste to ukene og smittesporingskapasiteten er sprengt for lengst, men likevel drives skolene på grønt og alle menger seg med alle😲

Riktig god jul i isolasjon da dere, vi som er så heldige som ikke har hatt smitten på besøk enda, men som fortsatt har hele 7 tullete kose/rydde/bakedager igjen på skolen og mangfoldige sjanser til å få dratt smitten i hus før jula setter inn og omicron-englene daler ned i skjul…

Jeg har barn på skole i Oslo, og det er ingen større felles noe som helst. 

Hverken på eller utenfor skole. 

Skrevet
Capt. Obvious skrev (1 minutt siden):

Bare å venne seg til den nye normalen med stengte skoler, idrett, kulturtilbud osv. i vinterhalvåret i tiårene fremover. 

Eller så må bare staten betale ut en forelder i vinterhalvåret.

Gjest havrekaffe
Skrevet (endret)
4 hours ago, NorthernLight said:

Litt av en «julegave» det norske folk har fått av myndighetene/FHI..En rekordhøy smitte fordi de har latt smitten eskalere i lang tid uten å gjøre noe særlig. (Først for ett par uker siden våknet de litt,men de gjør langt fra nok)

Jeg tror det blir nedstengning etterhvert.. spørsmålet er når..Kan ikke skjønne hvordan man skal unngå det..

Folket har et ansvar selv også. Dette hadde hjulpet om folk faktisk fulgte de rådene og anbefalingene som blir gitt. På den kollektivtranporten jeg tok her om dagen var det svært få som brukte munnbind.

Når egoister ikke gidder å følge rådene så er smittetallene dømt til å være høye og da kan man heller ikke skylde på myndighetene. Det burde innføres kontroll på offentlig transport og de som ikke bruker munnbind bør gis bot og kastes av.

Endret av havrekaffe
Skrevet
Capt. Obvious skrev (6 minutter siden):

Vi får nå se, men til slutt vil man måtta ta mye kraftigere i enn man har gjort tidligere. 

Mye kraftigere?

I Oslo er ikke det mulig.

• Liker 9
  • Opprett ny...