Gå til innhold

Nye tiltak varsles

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vera skrev (23 minutter siden):

Amen.

Jeg blir kvalm over dem som skyver denne gruppen barn foran seg i kampen mot tiltak - hvorfor gjøres ikke mer for denne gruppen av barn ellers?? Jeg hører ingen protestere mot 2 mnd sommerferie..er det slik at omsorgspersonene til disse barna plutselig blir mye snillere i sommerferien?

Det er en grunn til at denne gruppen skal «skyves foran», nettopp fordi de trenger det. Det gjøres alt man kan for denne gruppen ellers. Barnehage og skole kompenserer mye, men når de stenger ned, får barna det verre. I sommerferien finnes det tiltak med sommerleir, nettverk og andre løsninger, men mange får ikke det de trenger på sommeren allikevel. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Fløff said:

Mange foreldre mister ikke liv eller helse til korona. 

Hvordan vet du det? 

• Liker 2
Skrevet
RockOn skrev (1 time siden):

Dette er jo egentlig det som er så fint med at hver kommune kan ta valget, for da behøver ikke alle å stenge ned fordi en by har mye smitte og da skjermer man jo mest mulig barn på en måten. Men når de da ikke bruker det ved høy smitte så blir det håpløst.

Men utifra VG sp kan det komme nye tiltak allerede i kveld. Vil nesten anta at skolene blir berørt av det.

Hørte på radioen at Lillehammer tar tidlig juleferie i skoler. Nå bor ikke jeg i nærheten av Lillehammer, men her er vi også gult pga at det er høy smittetrend i nabobyene. Merkelig at dere fortsatt er på grønt?

Ja, det er mildt sagt merkelig. Småkongen her sa at vi kunne ikke ha strengere tiltak i skolene pga «omkostningene». 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå er jeg virkelig drit lei, tiltak noen få dager for å så komme med nye.

Endret av ostekaker
  • Liker 7
Skrevet (endret)
Værre skrev (1 time siden):

Kommer i kveld tipper ca kl 19/20/21

Takk :) Håper de opptadere snart!

Helt utrolig å holde på slik!

Ha et møte og bestem om det blir tiltak/hva tiltakene er, så inviter til pressekonferanse og fortell oss det!

Istendenfor dette tåplig greiene med å si at vi skal møte og ha pressekonferanse, men vi vet ikke når! 

Og drive med å spre frykt i befolkningen, hva er formålet egentlig?!?

Endret av ostekaker
  • Liker 8
Skrevet
ostekaker skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg virkelig drit lei, tiltak noe få dager for å komme med nye.

Jepp. Sånn blir det når så mange ikke har tatt vaksine. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så spent på hva tiltakene blir, hva tror dere?

og når tror dere pressekonferansen blir? 

Skrevet
Capt. Obvious skrev (1 time siden):

Nja. I mars går man over i det tredje koronaåret, så dette har nok blitt en ny normal. 

Det har ikke det. Ikke endelig. Vi kan da ikke være pessimistiske.

• Liker 4
Skrevet
Alleah skrev (Akkurat nå):

Så nå at vg skrev kl 20

• Liker 2
Skrevet
Alleah skrev (Akkurat nå):

Så nå at vg skrev kl 20

Takk!

Skrevet
Alleah skrev (1 minutt siden):

Kl 20. Jeg tror de gjør noe med barnehager/skoler.

• Liker 1
Skrevet
Capt. Obvious skrev (3 minutter siden):

Jepp. Sånn blir det når så mange ikke har tatt vaksine. 

Så mange? 88% har vel tatt 2 doser..

• Liker 4
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Så mange? 88% har vel tatt 2 doser..

Det er presset på innleggelser og især intensivplasser som er det viktigste, og her er det da uforholdsmessig mange uvaksinerte, som da også trenger lengre behandlingstid. 

• Liker 2
Skrevet
Momma skrev (3 minutter siden):

Det har ikke det. Ikke endelig. Vi kan da ikke være pessimistiske.

Når man går i år tre for noe, så kan man nok anta at det er rimelig permanent. 

• Liker 4
Skrevet

Nå tror jeg ikke Støre og co tør noe annet enn å følge råd og tiltak fra Helsedirektoratet og FHI til punkt og prikke. Tviler på at det kommer noen innrømmelser om at de burde ha innført strengere tiltak tidligere, slik de også har fått råd om. Nå ha de Imidlertid sluppet opp for tid til å vurdere, nå må de handle. 

• Liker 4
Skrevet
Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

Det er presset på innleggelser og især intensivplasser som er det viktigste, og her er det da uforholdsmessig mange uvaksinerte, som da også trenger lengre behandlingstid. 

Jeg mener også at alle som kan MÅ vaksinere seg..samtidig er vaksinedekningen høy i landet vårt. Takk og pris. 
Jeg er mest redd for at vaksinen ikke skal beskytte mot alvorlig sykdom ifht Omikron. 

• Liker 1
Skrevet
Capt. Obvious skrev (3 minutter siden):

Når man går i år tre for noe, så kan man nok anta at det er rimelig permanent. 

Spanskesyken varte i 5 år..

• Liker 3
Skrevet
Babushka skrev (3 minutter siden):

Nå tror jeg ikke Støre og co tør noe annet enn å følge råd og tiltak fra Helsedirektoratet og FHI til punkt og prikke. Tviler på at det kommer noen innrømmelser om at de burde ha innført strengere tiltak tidligere, slik de også har fått råd om. Nå ha de Imidlertid sluppet opp for tid til å vurdere, nå må de handle. 

De har vel fulgt FHIs anbefalinger, har de ikke? Helsedirektoratet ville nok lagt seg på en strengere linje for noen uker siden.

Skrevet

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=80332

Sitat

Jonas Gahr Støre (Ap) og helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol (Ap) har kalt inn til en pressekonferanse mandag klokka 20.00, etter at Støre har varslet nye tiltak. 

- Situasjonen er alvorlig. Smittespredningen er for høy. Og vi er nødt til å treffe tiltak for å begrense den utviklingen, sier Støre til NTB.

Det blir etter det Dagbladet får opplyst, mer munnbindpåbud, nye begrensninger på idrettsarrangementer og i utelivsbransjen.

Ifølge Dagbladets opplysninger vil man stramme inn trafikklysmodellen i skolene nasjonalt.

Dagbladet får dessuten opplyst at man vil be apotekene - og kanskje også Forsvaret - om å bidra til vaksinering.

Det snakkes også om å korte ned avstanden fra dose to til tre, fra fem måneder og i alle fall til fire og en halv måned.

Flere statsråder kan også komme til å delta på pressekonferansen. Helsedirektør Bjørn Guldvog og FHI-direktør Camilla Stoltenberg skal også være til stede, opplyser Statsministerens kontor, ifølge NTB.

• Opprett ny...