Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skjedde det, i løpet av svangerskapet eller etter fødselen?

Og forble de litt bredere eller gikk tilbake til utgangspunktet?

Anonymkode: 09240...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke når det skjedde, men ble litt bredere ja. Har ikke gått tilbake, men det er ikke noe som sjenerer meg på noen måte. Er ikke snakk om store forskjellen.

Anonymkode: 10869...d7d

• Liker 1
Skrevet

De ble litt bredere i siste halvdel av svangerskapet alle gangene, var tilbake til normal bredde noen uker etter fødsel. 

Anonymkode: 068dc...1f4

Skrevet

Regner med at du egentlig vet dette, men kan jo for ordens skyld nevne det. Noen får bredere hofter kun pga ekstra fett. Jeg legger lett på meg på hofter og lår og alt det ekstra fettet jeg la på meg la seg der, så jeg fikk altså bredere hofter. De forsvant da jeg gikk ned i vekt. Jeg har gått ned noen kilo ekstra, så hoftene mine er sånn sett smalere enn før graviditeten. Når det gjelder selve skjelettet, så tror jeg ikke det var noen endring hos meg.

Anonymkode: f0f2a...b7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Regner med at du egentlig vet dette, men kan jo for ordens skyld nevne det. Noen får bredere hofter kun pga ekstra fett. Jeg legger lett på meg på hofter og lår og alt det ekstra fettet jeg la på meg la seg der, så jeg fikk altså bredere hofter. De forsvant da jeg gikk ned i vekt. Jeg har gått ned noen kilo ekstra, så hoftene mine er sånn sett smalere enn før graviditeten. Når det gjelder selve skjelettet, så tror jeg ikke det var noen endring hos meg.

Hvorfor regner du med det?

Jeg skjønner jo at man blir bredere om man legger på seg fett, jeg tenkte mer på om benbygningen utvider seg pga barnet skal ha plass 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor regner du med det?

Jeg skjønner jo at man blir bredere om man legger på seg fett, jeg tenkte mer på om benbygningen utvider seg pga barnet skal ha plass 

Da vet du det jo. Jeg regnet med at du skjønte at ikke alle som får bredere hofter får det pga skjelettet, noen blir bredere pga ekstra fett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da vet du det jo. Jeg regnet med at du skjønte at ikke alle som får bredere hofter får det pga skjelettet, noen blir bredere pga ekstra fett.

Nei jeg vet ikke om de som får utvidet beinbygning får det i svangerskapet eller etter fødsel. Derfor spør jeg. Hvorfor har du behov for å kverrulereså fælt på det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg vet ikke om de som får utvidet beinbygning får det i svangerskapet eller etter fødsel. Derfor spør jeg. Hvorfor har du behov for å kverrulereså fælt på det?

Jeg tror du misforstår det jeg prøver å si, så jeg stopper her. 🙂

• Liker 8
Skrevet

Jeg la ikke merke til det før etter svangerskapet, da jeg skulle ta på meg noen jeans med lavt liv som satt flott på meg før, men nå var slappe og vide i lårene samtidig som jeg ikke fikk igjen knappen. De kan hende det handlet om plassering av fett på kroppen, men jeg er ganske sikker på at beinbygningen er utvidet også. Jeansene mine passet ikke selv om jeg var undervektig en periode mens jeg ammet. Jeg har fått samme fasong som mamma. 

Anonymkode: a6342...344

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg la ikke merke til det før etter svangerskapet, da jeg skulle ta på meg noen jeans med lavt liv som satt flott på meg før, men nå var slappe og vide i lårene samtidig som jeg ikke fikk igjen knappen. De kan hende det handlet om plassering av fett på kroppen, men jeg er ganske sikker på at beinbygningen er utvidet også. Jeansene mine passet ikke selv om jeg var undervektig en periode mens jeg ammet. Jeg har fått samme fasong som mamma. 

Jeg hadde forresten en ganske rett fasong i utgangspunktet. Nå syns jeg at jeg ser mer feminin ut. Det kan godt hende at en del av det sitter i mitt hode. Jeg har hatt komplekser for rett fasong og nesten fraværende pupper. Puppene mine har krympet tilbake til ripsstørrelse nå 1,5 år etter siste fødsel, men hoftene er bredere, og jeg syns det er fint :) 

Skrevet

Benbygningen «utvider» seg ikke... 🙄 hvor faen har dere det fra? BEIN vokser ikke slik. Herregud

Skrevet
2 minutter siden, KristinF said:

Benbygningen «utvider» seg ikke... 🙄 hvor faen har dere det fra? BEIN vokser ikke slik. Herregud

Jeg kan ikke noe om slikt, men jeg måtte gå fra medium til large i jeans. Veier mye mindre enn før (fikk tvillinger) 😛 mediumbuksene gnager, hud mot bein mer som, så virker ikke som det kan være fett? Tror ikke at bein i seg selv har endret seg, men at posisjonen kanskje er endret? Slik at det står mer ut på hver side?

Anonymkode: b9850...e8e

Skrevet
KristinF skrev (45 minutter siden):

Hva mener du har skjedd med de som får utvida hofter da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 12.03):

Noe helt annet enn at selve beinet har vokst. 

Skrevet
KristinF skrev (På 13.12.2021 den 11.20):

Bekkenet består av flere bein, med ledd mellom. For å kunne gå en baby ut må disse leddene bli løse i løpet av graviditeten, og de flytter på seg i løpet av fødselen. Etter fødselen stabiliserer leddene seg igjen, men hos mange vil de kunne få en litt annen posisjon enn før graviditet.  Dette kan for noen resultere i bredere hofter.

Dette har jeg fra en lege med lang erfaring og høy kompetanse innen feltet gynekologi, kvinnehelse og fødsel, så jeg velger å stole på hennes forklaring.

Ikke uttal deg bastant om ting du ikke har greie på, du får ikke mer rett av å bruke caps lock og banning.

Forøvrig kan bein både vokse og krympe etter et brudd, men brudd i hofte eller bekken er heldigvis en uvanlig fødselsskade. Nettopp fordi leddene gjør bekkenet fleksibelt.

Anonymkode: a30fe...278

• Liker 7
Skrevet
KristinF skrev (51 minutter siden):

Noe helt annet enn at selve beinet har vokst. 

Kan nesten garantere at det ikke er noen som tror at selve beinet har vokst. Det er nok heller bindevev og sånt som har strukket seg.

Anonymkode: eaf08...b08

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bekkenet består av flere bein, med ledd mellom. For å kunne gå en baby ut må disse leddene bli løse i løpet av graviditeten, og de flytter på seg i løpet av fødselen. Etter fødselen stabiliserer leddene seg igjen, men hos mange vil de kunne få en litt annen posisjon enn før graviditet.  Dette kan for noen resultere i bredere hofter.

Dette har jeg fra en lege med lang erfaring og høy kompetanse innen feltet gynekologi, kvinnehelse og fødsel, så jeg velger å stole på hennes forklaring.

Ikke uttal deg bastant om ting du ikke har greie på, du får ikke mer rett av å bruke caps lock og banning.

Forøvrig kan bein både vokse og krympe etter et brudd, men brudd i hofte eller bekken er heldigvis en uvanlig fødselsskade. Nettopp fordi leddene gjør bekkenet fleksibelt.

Anonymkode: a30fe...278

Men... da har jeg rett da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 12.03):

Og at bekkenet strekker seg større så babyen skal ha plass for å komme gjennom? Dette skjedde iallfall meg, bredere hofter, men flatere rumpe, etter noen mnd etter fødsel ble hofter og rumpe rundere og riktig proposjonert igjen. :)

Skrevet

Jeg fikk superstor bakende. Alt forsvant gjennom ammingen. Brystmelken er fett som kommer fra hofter og rumpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...