AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Hvorfor er det SÅ mange menn som tror de har rett til å forfølge deg, stalke deg, fortsette å kontakte deg eller lignende selv om du har avvist dem - fordi de investerte noe i deg i utgangspunktet? Fordi de la kortene på bordet, kanskje noen følelser, brukte tid og potensielt penger på å treffe deg. Er det meningen at vi kvinner da skal date vedkommende resten av livet selv om vi ikke ønsker? Skal vi vente til de selv går lei før vi «får lov» til å gå videre? Hvorfor er det en så stor gruppe menn som tar seg frihet til å krysse våre grenser etter avvisning BARE FORDI? Jeg har en teori om at samfunnet vårt har kommet dit hvor menn over så mange år har blir kulturelt drilla på at de er beslutningstakere! Anonymkode: c6e9e...d51 11
Tøvftta Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Tydeligvis en greie for menn det. Å tro at de har rett på videre kontakt selv om du har kommet med ett nei. Er ikke noe rart at det blir mange sære individer av det. For beste måten å bli kvitt disse er jo kun blokkering. Å skrive/prate fornuft til dem går ikke an. 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Har jeg vært grei mot ei dame så fortjener jeg fitte. Bare min mening... Anonymkode: a4202...7be 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 "Tror de har rett på noe"... Hva er det som gjør at du tror dette egentlig Anonymkode: 9c84a...441 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Mange menn som spanderer drinker på kvinner ute, og tror at dette betyr at de har rett til å ligge med de. Når vi alle vet at eneste grunnen til at de spanderer drinker er ikke for å være grei, men for at du skal bli fullere og dine personlige grenser skal bli lavere. Anonymkode: e4666...da0 12
Isambard Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Noen er veldig hekta samtidig som de mangler folkeskikk/ sosial IQ Jeg tror ikke det er noen dypere forklaring om det. 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): "Tror de har rett på noe"... Hva er det som gjør at du tror dette egentlig Anonymkode: 9c84a...441 Fordi, som hun skrev, de stalker og kontakter henne etter at hun har avvist dem😉 Anonymkode: 091e8...12a 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 Tenker også at de bare er korte... Sa nei til å bli spandert på av en fyr på byen 3 ganger.. Han gav seg aldri og jeg tok i mot en øl. Da prøvde han å presse seg inn i taxien senere og kalte meg "luremus" siden jeg ikke ville ha han med hjem. Ut over den øllen hadde jeg ikke snakket med ham, danset med ham eller på noen som helst måte oppmuntret ham. Det var en kompis av noen i gjengen, så vi satt med samme bord. Heldigvis fikk taxisjåføren ham bort. En annen hendelse var det en god kamerat som tilbød seg å kjøre meg hjem fordi jeg ble for full på en fest. Når vi kom hjem forsøkte han å presse seg på meg FLERE ganger siden han hadde kjørt meg hjem. Det har jo ført til at jeg lenge var livredd for å gjøre noe som helst som ville føre til at de fikk den ideen.. Men så ble jeg eldre og innså at JEG ikke gjorde noe galt, men DE hadde store problemer. Vil de kjøpe seg sex så får de finne en prostituert.. Men det koster garantert mer enn en øl eller bensin til en 10min kjøretur... Men jeg tror problemet ligger i at guttene sammen erter hverandre opp på at de "fortjener" sex hvis de er "greie" Anonymkode: e0088...8ca 13
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 Ja enig, for mange løker der ute. Har sett det på nært hold, at enkelte individer gir ikke land etter å ha blitt avvist. Jeg hadde jo bare pakket snippsekken og kommet meg videre, fatter ikke at disse personene fortsetter bruke energi på folk som har avvist de. Anonymkode: 66a28...b42 3
herzeleid Skrevet 13. desember 2021 #10 Skrevet 13. desember 2021 Vet ikke hvor utbredt det er, men noen "mangler" kanskje noe samtidig som det kanskje er noe i mennesker som gjør at å fullstendig "kutte ut" et annet menneske uten videre sitter litt lenger inne. Dette gjelder nok begge kjønn, som vi gjerne ser gjennom alle sakene med kvinner som opplever det som vondt at en uforpliktende relasjon ikke leder til noe mer, men mulig menn blir mer pågående eller oppsøkende til dels fordi menn av nødvendighet må ta initiativ i dateing. I alle tilfeller fremstår det veldig lite hensiktsmessig for noen av partene og det er vanskelig å se hva det skulle være å hente. Folk gjør overraskende ofte rare og tilsynelatende lite rasjonelle ting, særlig når det er sterke følelser involvert. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11 Skrevet 13. desember 2021 Typisk at du stikker så fort han har investert i deg. Skjer gang på gang. Først etter at regninga er betalt, ja da er det greit å si det ikke blir flere dater. Kunne ikke sagt fra før så vi delte regninga. Anonymkode: b4ba1...449
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 Ennå en femcel-tråd 🤪 Anonymkode: a7fac...1f5 2
Chailatte Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Erfaringsmessig trenger det ikke være i en date-situasjon engang. Jeg lånte en gang en fyr en lighter på byen og pratet litt. Han dukka opp på jobben min 2 ganger, sa han ville ta meg med ut, sa til og med han skulle kjøpe klær til meg (?!). Tok måneder å riste han av meg. Så ble jeg beskylt for å gi signaler - fordi jeg hadde lånt han lighteren og pratet litt med han. En kamerat sa til alle at han og jeg hadde noe på gang. Jeg spurte han hvor han hadde det fra? Jo, jeg hadde vært hyggelig og hang mer med han enn de andre guttene i vennegjengen. Vi hadde også hatt et "moment" en gang, som jeg ikke kunne huske. Jeg avviste han og da sa han til alle at jeg var lesbisk Har alltid hatt en litt sprø en etter meg, og får alltid høre at det er fordi jeg har smilt for mye eller hva faen. Så nå har jeg lært å være mindre hyggelig og kaldere mot menn jeg ikke kjenner. Endret 13. desember 2021 av Chailatte 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #14 Skrevet 13. desember 2021 Fordi de har dårlig kvinnesyn og tror at alt i verden dreier seg om dem og deres makt over kvinner og deres behov så når de ikke får ha denne makten av at kvinnen gir dem den frivillig så prøver de å utøve maktmisbruk på andre måter som da stalking, trusler osv Anonymkode: 5a74a...b34 7
Zooey Skrevet 13. desember 2021 #15 Skrevet 13. desember 2021 Ja, dessverre er dette en greie hos en viss type menn. Har også opplevd dette og det gjør jo at jeg som resultat blir mistenksom til enhver mann som er hyggelig mot meg. De fleste menn har selvsagt nok sosial intelligens til å ikke oppføre seg slik, men de fleste kvinner jeg kjenner har lignende opplevelser og det tyder jo på at det forekommer ofte. 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #16 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mange menn som spanderer drinker på kvinner ute, og tror at dette betyr at de har rett til å ligge med de. Når vi alle vet at eneste grunnen til at de spanderer drinker er ikke for å være grei, men for at du skal bli fullere og dine personlige grenser skal bli lavere. Anonymkode: e4666...da0 Det er så syk kultur egentlig. Voldtektskultur Anonymkode: 5a74a...b34 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #17 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har jeg vært grei mot ei dame så fortjener jeg fitte. Bare min mening... Anonymkode: a4202...7be Jeg får fitte av å være slem jeg😅 Anonymkode: b0c99...e88
herzeleid Skrevet 13. desember 2021 #19 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anonymkode: 794f4...a91 Og jeg som trodde vi hadde Patriarkatet 🥳 1
Gjest På druen Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 Alt for mange menn tror at de eier kvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå