AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Hei! Har dere noen faste Lucia tradisjoner hjemme hos dere? Anonymkode: 31658...268
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Baker lussekatter. Anonymkode: 6d7d2...788 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Nei. Har aldri bakt lussekatter, og tror muligens jeg aldri har smakt det heller. Anonymkode: 78144...759
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Nei, ingen tradisjoner ikke da jeg vokste opp heller.
SoWhat? Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Ja, vi hadde fra vi var små. Vi ble vekket 06.om morgenen, og så tente vi lykter som hang ute. Vi hadde aldri levende lys inne, så lyktene hang utenfor dørene eller som hos oss, hengende på ene treet i bakgården. Veldig stemningsfullt og høytidelig. Så spiste vi lang frokost med kaker. Hadde også litt bedre middag den dagen. På kvelden var man i kirken.
Jadzia Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Aldri hatt. Men begynte å bake lussekatter for noen år siden, og har holdt på det.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 SoWhat? skrev (36 minutter siden): Ja, vi hadde fra vi var små. Vi ble vekket 06.om morgenen, og så tente vi lykter som hang ute. Vi hadde aldri levende lys inne, så lyktene hang utenfor dørene eller som hos oss, hengende på ene treet i bakgården. Veldig stemningsfullt og høytidelig. Så spiste vi lang frokost med kaker. Hadde også litt bedre middag den dagen. På kvelden var man i kirken. Har du barn? Isåfall, gjør du det samme for de nå? Bare lurer, jeg husker nemlig ikke alltid på sånt, og er ikke så veldig opptatt av det, men angrer når mannen min spør om vi ikke skulle vekket barna med lussekatter og lys.. Han har ikke vokst opp her i Norge, men mener bare godt med det, han prøver så godt han kan å huske på sånt han også altså, så det er ikke sånn at han lesser ansvaret over på meg. Neste år husker vi nok på det begge to😊 Bare skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke er mer tradisjonell på sånt.. føler meg litt som en rævva mor når sånt skjer😩 TS Anonymkode: 31658...268
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har du barn? Isåfall, gjør du det samme for de nå? Bare lurer, jeg husker nemlig ikke alltid på sånt, og er ikke så veldig opptatt av det, men angrer når mannen min spør om vi ikke skulle vekket barna med lussekatter og lys.. Han har ikke vokst opp her i Norge, men mener bare godt med det, han prøver så godt han kan å huske på sånt han også altså, så det er ikke sånn at han lesser ansvaret over på meg. Neste år husker vi nok på det begge to😊 Bare skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke er mer tradisjonell på sånt.. føler meg litt som en rævva mor når sånt skjer😩 TS Anonymkode: 31658...268 Det skjer oss alle, men det er en god ide til neste år syns jeg selv, mine går glipp av lucia i barnehagen i år, 2 syke, bar boller i frysen men ikke lussekatter Anonymkode: b49be...5e2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 Bare Lucia på skolen/bhg. Ikke noe etter 4. trinn. Datter var så heldig å få være Lucia både i barnehagen og på skolen. Vi baker ikke lussekatter- synes ikke de smaker noe godt. Har bodd i Sverige og merket hvor mye større Lucia var der. Alltid Luciatog på jobb enten det var barn på besøk eller voksne, og fikk alltid pepperkaker/lussekatter. Anonymkode: aa87d...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå