AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Vi har en baby på noen uker og en 3-åring. Hvordan feirer dere andre med småbarn nyttårsaften? Inviterer dere noen eller ikke? Legger barna seg til samme tid som vanlig? Anonymkode: cccec...efd
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Tenker det er mest lettvint å selv invitere. Da slipper dere å dra hjem tidlig og barna kan legges når de er trøtt. Har dere plass kan dere invitere søsken eller vennepar med barn også kan alle sove over. Anonymkode: 2a1db...822 2
boblevann Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Vi var hos foreldrene mine med novemberbabyen, både første året hans og i fjor. Da han var baby (6 uker ca) var han våken og inne med meg. I fjor var han drøyt et år, da la jeg han på samme tid og tenkte han våkner hvis han våkner - men vekker ikke. Tenker samme i år når han er 2, legger til vanlig tid og så får han komme å se dersom han våkner.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Når storesøster var baby spiste vi hos svigers på kvelden og dro til mamma for å se på rakettene fra spisestua. Mini var vel en 6-7 uker da og sov i fangene våre eller bilstolen, så dro vi hjem. Nå er mini 3 år, og de to siste årene har vi fortsatt spist hos svigers og så dratt hjem for å legge storesøster og så har vi bare vært hjemme og sett på rakettene fra egen stue. Kalkunen serveres betydelig tidligere nå enn før, typ rundt kl 18. Lillebror kommer ikke før januar (forhåpentligvis 😅), men det blir jo ikke annerledes med babyen ettersom det er det eldre barnet som må tas hensyn til. En liten baby kan jo sove hvor som helst stort sett uten at det påvirker døgnrytme eller humør, en 3åring er det verre med 😅 Anonymkode: 627ba...346 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Da min desemberbaby var nyfødt, var vi hos moren min og sov der. Hun var nesten en hel måned på nyttårsaften. Det fungerte fint, hun sov hele natten og vi voksne kunne kose oss med godt selskap selv også. Året etter var vi hos svigerinnen min. Hun var da et år, og la seg til å sove litt senere enn vanlig på soverommet til tanta si, men de bor såpass nære oss at vi dro hjem til oss selv for å sove når selskapet var over (vi bar henne bare ut i bilen og kjørte hjem) og i fjor var vi igjen hos mamma. Da la hun seg til normal tid. I år har vi baby på ti måneder, og har foreløpig ikke planlagt hva vi skal gjøre. Nyttårsaften blir jo litt hva man gjør den til selv Anonymkode: e0962...cb2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Bare en 2021-påminnelse; Håper alle har RS i bakhodet nå, og er klar over at sykehuset kan være fullt når dere eventuelt får bruk for det. Anbefaler på det sterkeste å ha færrest mulig nærkontakter fremover nå. Anonymkode: 150b7...1c7 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Bare en 2021-påminnelse; Håper alle har RS i bakhodet nå, og er klar over at sykehuset kan være fullt når dere eventuelt får bruk for det. Anbefaler på det sterkeste å ha færrest mulig nærkontakter fremover nå. Anonymkode: 150b7...1c7 Javel, mamma Anonymkode: 33c74...139 4
Sirinna Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Bare en 2021-påminnelse; Håper alle har RS i bakhodet nå, og er klar over at sykehuset kan være fullt når dere eventuelt får bruk for det. Anbefaler på det sterkeste å ha færrest mulig nærkontakter fremover nå. Anonymkode: 150b7...1c7 Tenker du på bronkiolitt? RS er sjelden farlig, selv for småbarn. Virker som media har lært seg et nytt ord i år og elsker å drive med skremselspropaganda. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 Vi hadde nyfødt i fjor og holdt oss hjemme bare oss tre. Babyen hadde kolikk, så det var tungvint å være blant folk. Vi hadde nok prøvd å få til noe hvis vi hadde et eldre søsken å ta hensyn til, men syns absolutt det var deilig å slippe å stresse med det. Anonymkode: 2990a...c37
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Skrevet 13. desember 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Bare en 2021-påminnelse; Håper alle har RS i bakhodet nå, og er klar over at sykehuset kan være fullt når dere eventuelt får bruk for det. Anbefaler på det sterkeste å ha færrest mulig nærkontakter fremover nå. Anonymkode: 150b7...1c7 Det er ikke noe nytt. Sånn var det i 2018 da jeg hadde baby nyttårsaften også. Forskjell er at folk vet det nå. Til ts, vi hadde en liten feiring bare oss hjemme. Året etter inviterte vi andre barn til oss Anonymkode: 32a20...157
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11 Skrevet 13. desember 2021 Vi skal bare være hjemme. Mye med familien i jula. Skal lage biff wellington og har utsikt over byen fra både vinduet i stua og terrassen. Tror det blir fint. Anonymkode: c9d02...228 1
Arkana Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 Vi feiret hjemme og inviterte familie. Barnet/barna ble lagt til vanlig tid. De har alltid sovet seg gjennom rakettene uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 Vi skal være hjemme, håper at søsteren min vil være sammen med oss om hun ikke har andre planer. Eldste på tre skal få stå opp til rakettene om han vil. Yngste kommer til å være 2.5 uke antagelig (settes trolig igang imorgen 😂) og får bare være nisse på lasset ❤️ Anonymkode: 80836...eb1 1
Arkana Skrevet 13. desember 2021 #14 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi skal være hjemme, håper at søsteren min vil være sammen med oss om hun ikke har andre planer. Eldste på tre skal få stå opp til rakettene om han vil. Yngste kommer til å være 2.5 uke antagelig (settes trolig igang imorgen 😂) og får bare være nisse på lasset ❤️ Anonymkode: 80836...eb1 Lykke til! Eldstemann var 3 uker (født 1. desember) til sin første jul og det var så koselig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #15 Skrevet 13. desember 2021 Har en på 6 uker til nyttår, og ei på 4. vi feirer med svigermor og mine foreldre ♥️ Anonymkode: fe20b...ff8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #16 Skrevet 13. desember 2021 Vi koste oss med besteforeldre på besøk til middag. Ellers var vi alene og det var en strålende kveld! Så fyrverkeriet fra vinduet og litt inni bilen når storesøster fyrte opp stjerneskuddet med pappaen. En herlig rolig dag med en 2 uker gammel baby i fjor 😊 Anonymkode: be8ad...372
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #17 Skrevet 13. desember 2021 Minste er født i november, og da feiret vi hjemme bare oss fire. Eldste var nesten 3. Han la seg til vanlig tid, og våknet av rakettene så da så vi på de sammen fra vinduet. Vi voksne så på film og koste oss etter leggetid for eldstemann. Anonymkode: 9c7d8...f0e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #18 Skrevet 13. desember 2021 Mini var 3 dager gammel på nyttårsaften i fjor, så vi var hjemme bare oss tre. Vi blir nok å gjøre det samme i år, kanskje litt bedre mat på mannen og med etter at mini er lagt til vanlig tid. Anonymkode: 34ad2...774
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #19 Skrevet 13. desember 2021 Vi tok det ganske rolig. Vi hadde en onkel på besøk og spiste en god middag. Etter nattmaten ca kl 23 tok mannen baby i bæresjalet på magen, og så gikk vi til et sted med utsikt. Der sto vi og så på fyrverkeriet, mens baby sov søtt på pappa sin mage. Etter midnatt gikk vi hjem og la oss. Det var egentlig vanskeligere året etter, for da måtte vi holde oss hjemme etter leggetid. Anonymkode: ad0d0...ea1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #20 Skrevet 13. desember 2021 Slik som ting er nå ville jeg nok ikke verken dratt bort eller invitert noen uansett.. men slik utenom hadde jeg sikkert invitert et vennepar ellernoe. Barna i den alderen, slik jeg ser det, har ikke sååå mye ut av det uansett. Anonymkode: fbf1a...cd6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå