AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Det starter en uke før mensen, jeg tenker da at jeg ikke vil være sammen med han mer, får helt angst, og vil bare være alene. Sier gjerne ting for å få han bort fra meg, at jeg vil ha en pause osv. Jeg blir deprimert, tenker at jeg har lite å leve for, og at jeg ikke har noen føleler for kjæresten min eller barnet mitt (som jeg har fra før han). At jeg bare må klare meg alene og ikke har behov for noen. Så får jeg mensen, og alt med barnet går bra, og jeg tenker vel egentlig at jeg har det greit alene fortsatt. Så går det en ukes tid og jeg får så ekstremt kjærlighetssorg. Tar kontakt med han igjen og ber om unnskyldning og griner og er helt fra meg. Dette har skjedde to måneder på rad nå. Det må være PMS som gjør det?? Vi har vært kjærester i tre måneder.... Har slitt mye med PMS og svært depressive tanker inkludert selvmordtanker i flere år. Har prøvd prevensjon, men da var jeg i depresjonsmodus konstant, uten hormoner så er jeg hovedsakelig glad og sprudlende, unntatt 10 dager i måneden. Dette er jo ganske lenge, og jeg ruinerer relasjonene jeg har i livet mitt når jeg oppfører meg slik. Jeg har prøvd å huske det selv hva det er, og at jeg ikke skal gjøre noe, men det er som om jeg blir kvalm når jeg er med han da. At jeg fysisk ikke tåler han. Noen som har hatt noe lignende?? Finnes det hjelp? Anonymkode: e4420...46e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Håper du ikke sier sånt til barnet ditt 💔😥 Anonymkode: 615af...e7f 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Dette høres ekstremt og belastende ut for dere begge. Du er nødt til å snakke med lege, det er ikke sikkert det er PMS nei Anonymkode: 03255...18e 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Det høres veldig ekstremt ut, men det kommer nok av underliggende depresjon eller noe. Anonymkode: 4309f...726 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Det kalles PMDD Anonymkode: 53abf...0d9 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Pmdd har jeg og det er nesten ingen som har hørt om. Finner masse artikler på det på engelsk da. Blir suicidal selv. Anonymkode: 53abf...0d9 2
Rosagodis Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det starter en uke før mensen, jeg tenker da at jeg ikke vil være sammen med han mer, får helt angst, og vil bare være alene. Sier gjerne ting for å få han bort fra meg, at jeg vil ha en pause osv. Jeg blir deprimert, tenker at jeg har lite å leve for, og at jeg ikke har noen føleler for kjæresten min eller barnet mitt (som jeg har fra før han). At jeg bare må klare meg alene og ikke har behov for noen. Så får jeg mensen, og alt med barnet går bra, og jeg tenker vel egentlig at jeg har det greit alene fortsatt. Så går det en ukes tid og jeg får så ekstremt kjærlighetssorg. Tar kontakt med han igjen og ber om unnskyldning og griner og er helt fra meg. Dette har skjedde to måneder på rad nå. Det må være PMS som gjør det?? Vi har vært kjærester i tre måneder.... Har slitt mye med PMS og svært depressive tanker inkludert selvmordtanker i flere år. Har prøvd prevensjon, men da var jeg i depresjonsmodus konstant, uten hormoner så er jeg hovedsakelig glad og sprudlende, unntatt 10 dager i måneden. Dette er jo ganske lenge, og jeg ruinerer relasjonene jeg har i livet mitt når jeg oppfører meg slik. Jeg har prøvd å huske det selv hva det er, og at jeg ikke skal gjøre noe, men det er som om jeg blir kvalm når jeg er med han da. At jeg fysisk ikke tåler han. Noen som har hatt noe lignende?? Finnes det hjelp? Anonymkode: e4420...46e Få undersøkt deg på et lege senter for kvinner... Sjekk hormoner. C medical i Oslo f eks. Sjekk om du har pcos eller noe skikkelig hormon plager. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 jeg har det slik. har tatt alle slags hormon prøver, alt ok det starter etter eggløsning her. da klikker det helt. er ekstremt depressiv, alt er helt svart. I tillegg blir jeg ekstremt kåt og har lyst på alle mannfolk. er utro i disse periodene. sex chatter med menn og tidligere ekser... får ikke dårlig samvittighet heller. Han jeg er sammen med er helt uinteressant da og alt irriterer meg. Når jeg har mensen blir jeg ekstremt kosesyk og da vil jeg virkelig være sammen med han og jeg elsker han ++ dette er ekstremt plagsomt, men jeg må bare leve med det . INGEN hjelp å få . Anonymkode: 58663...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Håper du ikke sier sånt til barnet ditt 💔😥 Anonymkode: 615af...e7f Selvfølgelig ikke 😅 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Pmdd har jeg og det er nesten ingen som har hørt om. Finner masse artikler på det på engelsk da. Blir suicidal selv. Anonymkode: 53abf...0d9 Har lest masse om det og har skjønt det er det antakelig, men kaller det pms nettopp fordi mange ikke har hørt om det. Har du fått noen hjelp for dette? Rosaullteppe skrev (26 minutter siden): Få undersøkt deg på et lege senter for kvinner... Sjekk hormoner. C medical i Oslo f eks. Sjekk om du har pcos eller noe skikkelig hormon plager. Null plager eller feil hormonelt. Anonymkode: e4420...46e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): jeg har det slik. har tatt alle slags hormon prøver, alt ok det starter etter eggløsning her. da klikker det helt. er ekstremt depressiv, alt er helt svart. I tillegg blir jeg ekstremt kåt og har lyst på alle mannfolk. er utro i disse periodene. sex chatter med menn og tidligere ekser... får ikke dårlig samvittighet heller. Han jeg er sammen med er helt uinteressant da og alt irriterer meg. Når jeg har mensen blir jeg ekstremt kosesyk og da vil jeg virkelig være sammen med han og jeg elsker han ++ dette er ekstremt plagsomt, men jeg må bare leve med det . INGEN hjelp å få . Anonymkode: 58663...9aa Kjenner meg veldig igjen i det du skriver ❤️ Anonymkode: e4420...46e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det høres veldig ekstremt ut, men det kommer nok av underliggende depresjon eller noe. Anonymkode: 4309f...726 Synes alltid det er så fascinerende at noen velger å svare på et tema de helt tydelig har null kunnskap om 😅 Men takk for forsøket ☺️ Anonymkode: e4420...46e 6
Rosagodis Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg har det slik. har tatt alle slags hormon prøver, alt ok det starter etter eggløsning her. da klikker det helt. er ekstremt depressiv, alt er helt svart. I tillegg blir jeg ekstremt kåt og har lyst på alle mannfolk. er utro i disse periodene. sex chatter med menn og tidligere ekser... får ikke dårlig samvittighet heller. Han jeg er sammen med er helt uinteressant da og alt irriterer meg. Når jeg har mensen blir jeg ekstremt kosesyk og da vil jeg virkelig være sammen med han og jeg elsker han ++ dette er ekstremt plagsomt, men jeg må bare leve med det . INGEN hjelp å få . Anonymkode: 58663...9aa Men har du tatt hormon prøver hos fastlege som ikke kan en dritt eller har du oppsøkt en endikrinolog på både stoffskifte og hormoner? ❤️ 5
ClausSaus Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det starter en uke før mensen, jeg tenker da at jeg ikke vil være sammen med han mer, får helt angst, og vil bare være alene. Sier gjerne ting for å få han bort fra meg, at jeg vil ha en pause osv. Jeg blir deprimert, tenker at jeg har lite å leve for, og at jeg ikke har noen føleler for kjæresten min eller barnet mitt (som jeg har fra før han). At jeg bare må klare meg alene og ikke har behov for noen. Så får jeg mensen, og alt med barnet går bra, og jeg tenker vel egentlig at jeg har det greit alene fortsatt. Så går det en ukes tid og jeg får så ekstremt kjærlighetssorg. Tar kontakt med han igjen og ber om unnskyldning og griner og er helt fra meg. Dette har skjedde to måneder på rad nå. Det må være PMS som gjør det?? Vi har vært kjærester i tre måneder.... Har slitt mye med PMS og svært depressive tanker inkludert selvmordtanker i flere år. Har prøvd prevensjon, men da var jeg i depresjonsmodus konstant, uten hormoner så er jeg hovedsakelig glad og sprudlende, unntatt 10 dager i måneden. Dette er jo ganske lenge, og jeg ruinerer relasjonene jeg har i livet mitt når jeg oppfører meg slik. Jeg har prøvd å huske det selv hva det er, og at jeg ikke skal gjøre noe, men det er som om jeg blir kvalm når jeg er med han da. At jeg fysisk ikke tåler han. Noen som har hatt noe lignende?? Finnes det hjelp? Anonymkode: e4420...46e Dette er ikke normalt. Du bør snakke med fastlegen din og be om å bli sendt videre til en endokrinolog. For her kan det ligge alvorlige hormonelle ubalanser i bunn. 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #14 Skrevet 13. desember 2021 Går du på p-piller? Jeg gikk på «mercilon 28» en stund og ble batshit crazy ustabil som bare det. Var det samme mønsteret, å skyve vekk partner, for så å komme tilbake osv. Alt gav seg når jeg sluttet på dem. Anonymkode: cfd04...085 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #15 Skrevet 13. desember 2021 Så Dramatisk. Ta en Paracet da. Anonymkode: d77ff...5e6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #16 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så Dramatisk. Ta en Paracet da. Anonymkode: d77ff...5e6 Ååhh herremin, har du hatt PMDD sjøl? Jeg er ikke TS men har det selv. Det er noe jeg ikke unner noen å gå gjennom. Det er som at du mister deg sjøl og blir gal helt frem til mensen kommer. Da er det som at bryter slås på og alt er normalt. Prøv noen måneder med det du, så tar jeg gjerne imot en tilbakemelding på hvor «dramatisk» vi er. Kjære TS, søk opp Facebook-gruppen PMDD norsk gruppe. Sjøl holder jeg PMDD symptomene i sjakk med p-piller, det funker ikke for alle - men for noen. Anonymkode: 2a30b...874 7
MySelfe1974 Skrevet 13. desember 2021 #17 Skrevet 13. desember 2021 Har opplevd lignende selv, helt sjokkert hva jeg klarer å lire ut av meg når jeg er premenstruell. Min redning ble å sette inn hormonspiral, noe jeg var svært skeptisk til da jeg reagerer veldig på alt av hormoner. Men nå er altså humøret og følelsene mine helt i takt, så jeg burde gjort dette for lenge siden. Har aldri hatt d bedre med meg selv og kroppen min og mine nærmeste. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #18 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ååhh herremin, har du hatt PMDD sjøl? Jeg er ikke TS men har det selv. Det er noe jeg ikke unner noen å gå gjennom. Det er som at du mister deg sjøl og blir gal helt frem til mensen kommer. Da er det som at bryter slås på og alt er normalt. Prøv noen måneder med det du, så tar jeg gjerne imot en tilbakemelding på hvor «dramatisk» vi er. Kjære TS, søk opp Facebook-gruppen PMDD norsk gruppe. Sjøl holder jeg PMDD symptomene i sjakk med p-piller, det funker ikke for alle - men for noen. Anonymkode: 2a30b...874 Ups. Beklager. Jeg visste faktisk ikke det var en greie🤭 Anonymkode: d77ff...5e6 1
Gjest Rooosa Skrevet 13. desember 2021 #19 Skrevet 13. desember 2021 Hei TS! Snakk med fastlegen. Jeg mener å ha lest at du kan ta lavdose antidepressiva de dagene du har PMS.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #20 Skrevet 13. desember 2021 Jeg har det også sånn i noen grader. Ikke helt så ille at jeg kaster ut mannen da men, men vil helst bare være alene og føler jeg bare kunne forsvunnet ut av familien.. Ble bedre med prevensjonsbytte Anonymkode: ca451...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå