Gå til innhold

Akutt elveblest 10-åring, tegn på covid?

mammams

Anbefalte innlegg

Datter har brått i helga blitt kraftig plaget av kløe og utslett, ser ut som elveblest eller kuldeutslett. Hun klør og er i tårer, det er veldig plagsomt. Smittetilfeller i klassens hennes denne uken. Tatt to hjemmetester, begge negative, men bør nok ta en ny i morgen. Alltid usikker på om jeg gjør de testene korrekt. 

Noen med erfaring vedr barn, covidsmitte og utslett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mammams skrev (7 minutter siden):

Datter har brått i helga blitt kraftig plaget av kløe og utslett, ser ut som elveblest eller kuldeutslett. Hun klør og er i tårer, det er veldig plagsomt. Smittetilfeller i klassens hennes denne uken. Tatt to hjemmetester, begge negative, men bør nok ta en ny i morgen. Alltid usikker på om jeg gjør de testene korrekt. 

Noen med erfaring vedr barn, covidsmitte og utslett? 

Jeg ville ringt legevakten isteden for å spørre her. 

Jeg vet at enkelte barn kan få MIS-C etter covid-19 feks.
https://www.cdc.gov/mis/mis-c.html

Men det kan jo være utrolig mange årsaker.. igjen ring legen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (8 minutter siden):

Jeg ville ringt legevakten isteden for å spørre her. 

Jeg vet at enkelte barn kan få MIS-C etter covid-19 feks.
https://www.cdc.gov/mis/mis-c.html

Men det kan jo være utrolig mange årsaker.. igjen ring legen. 

Takk for svar! Skrev til fastlegen i e-konsultasjon, men bør nok ta en telefon til legevakt. Har hatt god allmennstilstand på dagtid, ingen feber. Kløen mest plagsom på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Skrev til fastlegen i e-konsultasjon, men bør nok ta en telefon til legevakt. Har hatt god allmennstilstand på dagtid, ingen feber. Kløen mest plagsom på kveldstid.

Bare hyggelig. Ja ville kontaktet legevakten. God bedring!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tenkt mer på hva hun har spist eller hatt på seg og sånne ting. De eneste gangene jeg har fått elveblest var da jeg prøvde å spise beinmargsuppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thaila skrev (3 minutter siden):

Ville tenkt mer på hva hun har spist eller hatt på seg og sånne ting. De eneste gangene jeg har fått elveblest var da jeg prøvde å spise beinmargsuppe. 

Ok, kommer ikke på at hun har spist noe annet enn det vanlige i helgen, med mindre mealen fra McDonalds inneholdt noe ukjent lørdag. 

Nå vet jeg jo ikke om det er elveblest. Tenkte først det var kuldeutslett men det bør vel ille føre til tårer og oppvåkninger på natt hos 10-åring?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eryn skrev (Akkurat nå):

Det er flere som får dette nå på vinteren. Kan det komme fra ull/klær/allergi? 

Tenkte prøve cyrtec i morgen ja, var min første tanke at det var noe sånt. Men så var det så voldsomt plagsomt og hun klaget på vondt i føtter og knær i tillegg. 

Satser på at hun får en god natts søvn, tar en check up i morgen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way: Til vanlig hadde jeg vært lugn og sett det an, men nå er jeg redd for å være med på å evt spre smitte rett før julefeiringen, både på hjemskolen og der jeg selv jobber, det er skrekken…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...