AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Jeg ble sykmeldt ifjor, og er på aap nå. Står i fare for å bli ufør, men er det for sent å få seg forsikring nå? Anonymkode: 28e7a...cc3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble sykmeldt ifjor, og er på aap nå. Står i fare for å bli ufør, men er det for sent å få seg forsikring nå? Anonymkode: 28e7a...cc3 Er nok for sent, dessverre. Forsikringsselskapene vil bare forsikre friske folk. Anonymkode: 2c1fd...1a2 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Selvsagt er det for sent. Du får ikke tegnet kasko etter å ha vraket bilen. Anonymkode: 48220...bc4 25
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Kan jeg likevel ringe å høre? Har en sånn pakkeforsikring, men vet ikke om det er noe ufør med i den... Vet det er invaliditetsforsikring med i den. Anonymkode: 28e7a...cc3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt er det for sent. Du får ikke tegnet kasko etter å ha vraket bilen. Anonymkode: 48220...bc4 Jeg er ikke ufør enda, da. Anonymkode: 28e7a...cc3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Den forsikringen burde foreldrene dine tegnet mens du var på føden. Sånn for å sette det på spissen. Desverre. Anonymkode: c236a...5aa 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Ja det er for sent, sjeldent at forsikringer dekker allerede eksisterende skader/sykdommer om de i det heletatt vil forsikre deg. Anonymkode: 6896a...4e6 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 Ja det er det, selvsagt. Forsikringsselskap vil ha egenerklæring. De spør hvor du jobber og hvis du går på aap så får du ikke forsikring på ufør. Det er svindel å tegne forsikring på noe du vet kommer til å skje. Bare til opplysning. Anonymkode: 7cb1e...cf0 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er det, selvsagt. Forsikringsselskap vil ha egenerklæring. De spør hvor du jobber og hvis du går på aap så får du ikke forsikring på ufør. Det er svindel å tegne forsikring på noe du vet kommer til å skje. Bare til opplysning. Anonymkode: 7cb1e...cf0 Jeg har ikke tenkt å svindle noen. Jeg bare lurte. Kommer til å fortelle sannheten til forsikringsselskapet og høre hva de sier. Anonymkode: 28e7a...cc3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den forsikringen burde foreldrene dine tegnet mens du var på føden. Sånn for å sette det på spissen. Desverre. Anonymkode: c236a...5aa Har alle foreldre forsikring på barna sine etter de er voksne også? Anonymkode: 28e7a...cc3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er ikke ufør enda, da. Anonymkode: 28e7a...cc3 Du kan sikkert få en forsikring, men den vil ikke gjelde eksisterende sykdommer. Anonymkode: 8664f...ca5 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er ikke ufør enda, da. Anonymkode: 28e7a...cc3 Har ingenting å si, forsikringsselskapene sjekker helsehistorikken din og når de finner ut at du er på AAP av en eller en annen grunn så vil du ikke få uføreforsikring. Dessuten så har alle forsikringsselskapene en karenstid før forsikringen trer i kraft. Du bør absolutt ikke prøve deg på å få uføreforsikring, det vil bli sett på som forsøk på forsikringssvindel og du kan risikere straff samt å bli svartelistet hos alle forsikringsselskap. Anonymkode: 2d87f...05e 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ingenting å si, forsikringsselskapene sjekker helsehistorikken din og når de finner ut at du er på AAP av en eller en annen grunn så vil du ikke få uføreforsikring. Dessuten så har alle forsikringsselskapene en karenstid før forsikringen trer i kraft. Du bør absolutt ikke prøve deg på å få uføreforsikring, det vil bli sett på som forsøk på forsikringssvindel og du kan risikere straff samt å bli svartelistet hos alle forsikringsselskap. Anonymkode: 2d87f...05e Jeg kan vel ringe til forsikringsselskapet og høre, og for å høre hva den forsikringen jeg har hatt siden jeg var ca.20 dekker. Anonymkode: 28e7a...cc3 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ingenting å si, forsikringsselskapene sjekker helsehistorikken din og når de finner ut at du er på AAP av en eller en annen grunn så vil du ikke få uføreforsikring. Dessuten så har alle forsikringsselskapene en karenstid før forsikringen trer i kraft. Du bør absolutt ikke prøve deg på å få uføreforsikring, det vil bli sett på som forsøk på forsikringssvindel og du kan risikere straff samt å bli svartelistet hos alle forsikringsselskap. Anonymkode: 2d87f...05e Jeg kommer til å fortelle om nåværende situasjon og høre, det er vel ikke straffbart? Anonymkode: 28e7a...cc3 3
nordlending Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan vel ringe til forsikringsselskapet og høre, og for å høre hva den forsikringen jeg har hatt siden jeg var ca.20 dekker. Anonymkode: 28e7a...cc3 Absolutt, bare snakk med dem 😊
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 nordlending skrev (Akkurat nå): Absolutt, bare snakk med dem 😊 Eller blir jeg straffeforfulgt for å spørre? Anonymkode: 28e7a...cc3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 Tror du forsikringsselskap ville klart seg om de opererte på den måten? Da ville jo ingen betalt forsikringspremie før de ble syke. Sånt er dårlig butikk. Selvfølgelig er det for sent å tegne uføreforsikring nå. Anonymkode: fe47e...f50 2
nordlending Skrevet 12. desember 2021 #20 Skrevet 12. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eller blir jeg straffeforfulgt for å spørre? Anonymkode: 28e7a...cc3 Neinei, det er da fullt lovlig å forhøre seg om sin egen forsikring! Ber du om øvrige forsikringer, får du ja eller nei. Endret 12. desember 2021 av nordlending 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå