Gå til innhold

Står i fare for å bli ufør, er det for sent å få uføreforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sykmeldt ifjor, og er på aap nå. Står i fare for å bli ufør, men er det for sent å få seg forsikring nå? 

Anonymkode: 28e7a...cc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja 

Anonymkode: 68870...1b3

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble sykmeldt ifjor, og er på aap nå. Står i fare for å bli ufør, men er det for sent å få seg forsikring nå? 

Er nok for sent, dessverre. Forsikringsselskapene vil bare forsikre friske folk.

Anonymkode: 2c1fd...1a2

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt er det for sent. Du får ikke tegnet kasko etter å ha vraket bilen. 

Anonymkode: 48220...bc4

• Liker 25
Skrevet

Kan jeg likevel ringe å høre? Har en sånn pakkeforsikring, men vet ikke om det er noe ufør med i den... Vet det er invaliditetsforsikring med i den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er det for sent. Du får ikke tegnet kasko etter å ha vraket bilen. 

Anonymkode: 48220...bc4

Jeg er ikke ufør enda, da. 

Skrevet

Den forsikringen burde foreldrene dine tegnet mens du var på føden. Sånn for å sette det på spissen. Desverre. 

Anonymkode: c236a...5aa

• Liker 2
Skrevet

Ja det er for sent, sjeldent at forsikringer dekker allerede eksisterende skader/sykdommer om de i det heletatt vil forsikre deg.

Anonymkode: 6896a...4e6

• Liker 4
Skrevet

Ja det er det, selvsagt. Forsikringsselskap vil ha egenerklæring. De spør hvor du jobber og hvis du går på aap så får du ikke forsikring på ufør. Det er svindel å tegne forsikring på noe du vet kommer til å skje. Bare til opplysning. 

Anonymkode: 7cb1e...cf0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er det, selvsagt. Forsikringsselskap vil ha egenerklæring. De spør hvor du jobber og hvis du går på aap så får du ikke forsikring på ufør. Det er svindel å tegne forsikring på noe du vet kommer til å skje. Bare til opplysning. 

Anonymkode: 7cb1e...cf0

Jeg har ikke tenkt å svindle noen. Jeg bare lurte. Kommer til å fortelle sannheten til forsikringsselskapet og høre hva de sier. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den forsikringen burde foreldrene dine tegnet mens du var på føden. Sånn for å sette det på spissen. Desverre. 

Anonymkode: c236a...5aa

Har alle foreldre forsikring på barna sine etter de er voksne også? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan sikkert få en forsikring, men den vil ikke gjelde eksisterende sykdommer. 

Anonymkode: 8664f...ca5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har ingenting å si, forsikringsselskapene sjekker helsehistorikken din og når de finner ut at du er på AAP av en eller en annen grunn så vil du ikke få uføreforsikring. Dessuten så har alle forsikringsselskapene en karenstid før forsikringen trer i kraft.

Du bør absolutt ikke prøve deg på å få uføreforsikring, det vil bli sett på som forsøk på forsikringssvindel og du kan risikere straff samt å bli svartelistet hos alle forsikringsselskap.  

Anonymkode: 2d87f...05e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ingenting å si, forsikringsselskapene sjekker helsehistorikken din og når de finner ut at du er på AAP av en eller en annen grunn så vil du ikke få uføreforsikring. Dessuten så har alle forsikringsselskapene en karenstid før forsikringen trer i kraft.

Du bør absolutt ikke prøve deg på å få uføreforsikring, det vil bli sett på som forsøk på forsikringssvindel og du kan risikere straff samt å bli svartelistet hos alle forsikringsselskap.  

Jeg kan vel ringe til forsikringsselskapet og høre, og for å høre hva den forsikringen jeg har hatt siden jeg var ca.20 dekker. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kommer til å fortelle om nåværende situasjon og høre, det er vel ikke straffbart? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan vel ringe til forsikringsselskapet og høre, og for å høre hva den forsikringen jeg har hatt siden jeg var ca.20 dekker. 

Absolutt, bare snakk med dem 😊

Skrevet
nordlending skrev (Akkurat nå):

Absolutt, bare snakk med dem 😊

Eller blir jeg straffeforfulgt for å spørre? 

Skrevet

Tror du forsikringsselskap ville klart seg om de opererte på den måten? Da ville jo ingen betalt forsikringspremie før de ble syke. Sånt er dårlig butikk.

Selvfølgelig er det for sent å tegne uføreforsikring nå.

Anonymkode: fe47e...f50

• Liker 2
Skrevet (endret)

Eller blir jeg straffeforfulgt for å spørre? 

Neinei, det er da fullt lovlig å forhøre seg om sin egen forsikring! Ber du om øvrige forsikringer, får du ja eller nei. 

Endret av nordlending
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...