AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Hvis du er betatt eller forelsket i en annen, men ikke har tenkt til å gjøre noe med det: ville du fortalt det? Hvis en annen flørter åpenlyst med deg, sier du det? Hva skal man dele? Anonymkode: a79a4...983
Zooey Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Til det første: Nei. Jeg vet at partneren min hadde tatt det veldig dårlig. Hvis noen andre flørter åpenlyst med meg så pleier jeg å gjøre det klart at jeg ikke er interessert, så det er ikke alltid jeg føler det er behov for å si det til partneren min. For min del handler det like mye om hvordan man forteller ting. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 Nei hadde ikke fortalt om jeg var betatt. Men hadde mest sannsynlig fortalt om noen flørtet med meg hvis det var gjentakende forsøk på flørting og ikke bare en tilfeldig en på butikken en dag Anonymkode: 5db3b...6cc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Nei, fordi det ikke fører noe godt med seg. Jeg datet en som fortalte av og til om eksen sin. I utganspunktet gjorde det meg ikke noe, men det førte til en usikkerhet som jeg ikke trengte. Sånne ting kan man ta med vennene sine. Anonymkode: b81e1...cca
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Sier ikke noe hjemme, bare sørger for å fikse det og ihvertfall ikke være aleine med vedkommende. Vi har snakka på generelt plan om at det hender folk legger an på oss og at vi avviser. Anonymkode: 71714...f53 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Nei til det første. Kanskje til det andre. Jeg ville heller ikke visst om mannen hadde vært utro. Erfaringsmessig er det mye vanskeligere å fikse, og hvis det ble slutt ville et slikt svik bare senket selvtilliten min. Anonymkode: 0b966...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis du er betatt eller forelsket i en annen, men ikke har tenkt til å gjøre noe med det: ville du fortalt det? Hvis en annen flørter åpenlyst med deg, sier du det? Hva skal man dele? Anonymkode: a79a4...983 Sier alt og han sier alt til meg. Anonymkode: 0e6de...56a
ClausSaus Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du er betatt eller forelsket i en annen, men ikke har tenkt til å gjøre noe med det: ville du fortalt det? Hvis en annen flørter åpenlyst med deg, sier du det? Hva skal man dele? Anonymkode: a79a4...983 Det finnes en veldig enkel og grei løsning på dette. Ved enhver situasjon der du er i tvil om du skal fortelle noe til kjæresten din stiller du deg selv følgende spørsmål: Dersom han/hun fikk vite om det fra andre, hvor mye verre ville det da blitt av at du i tillegg har holdt det skjult for ham/henne? Så lar du svaret på dette avgjøre om det er noe du trenger å fortelle eller ikke. Og det er altså "i tillegg holdt det skjult"-delen som er det viktige her. Ville dette vært et eget tillitsbrudd som hadde ødelagt noe? Hvordan ville det blitt mellom dere dersom det skulle komme frem at du er betatt av en annen og at du i tillegg holdt det skjult? Hvordan ville det blitt mellom dere dersom det skulle komme frem at en annen har flørtet med deg og du tillegg holdt det skjult? Dersom svaret er at det egentlig ville gått greit er det ikke noe du trenger å fortelle. I motsatt fall bør du si sannheten. Forøvrig bør du selvsagt aldri lyve den du er sammen med opp i ansiktet. Men det sier seg jo selv. Endret 13. desember 2021 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 Ja, deler alt. Anonymkode: ab9a9...dbd
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Skrevet 13. desember 2021 Til det første: nei, da hadde jeg ikke fortalt. Det ville bare skapt unødvendig bekymring og smerte. Til det andre: noen ganger har jeg fortalt det, andre ganger har jeg ikke sett behovet, kommer litt an på settingen. Jeg kaster meg ikke over telefonen for å fortelle liksom, men kan fortelle i en spøkefull tone at nå fikk han akkurat konkurranse fra xxx om jeg feks får en melding mens jeg sitter hjemme (bare på tull selvsagt, og han har alltid ledd med/tatt spøken). Samboer har fortalt meg når han har opplevd det og, men garantert ikke alle gangene. Anonymkode: 37891...056
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11 Skrevet 13. desember 2021 Nei, det ville jo bare såret han og hadde jo ikke forandret hverdagen til det bedre. Er det slik at noen flørter åpenlyst med meg så stenger jeg ned den ganske raskt, men er det sånn at de ikke slutter så kan jeg finne på å si fra til mannen min. Anonymkode: 0f1af...02c 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 Nei. Nå er "betatt" noe jeg styrer unna så godt jeg kan. Men på 15 år har jeg jo selvfølgelig hatt mine tanker om andre, og det samme har nok han, men jeg ser ingen grunn til å vite det. Vi har også en enighet om at vi ikke snakker om ekser og tidligere partnere. Tja, på det andre spørsmålet. Om noen åpenlyst prøver seg forteller jeg det som regel. Han finnes ikke sjalu, og synes bare det er morsomt. At jeg har en lett flørtende/vennskapelig tone her og der trenger han imidlertid ikke å vite. Om det hadde skjedd i en relasjon som ville gjort det vanskelig for han (for eksempel en kompis), og personen tydeligvis gjorde en tabbe og ikke gjentok det, ville jeg holdt kjeft. Anonymkode: 21f19...6e3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 Nei til det første, det tror jeg ikke han ville visst, og jeg vil ikke vite at han er betatt av noen andre. Men at folk flørter med oss forteller vi hverandre om hele tiden. Ikke alt, vi har ikke noe meldeplikt på det altså. Det kommer bare opp i sånn type "hvordan var dagen din"/"hva skjedde på festen"-samtaler av og til. Ingen av oss er sjalu, begge er nesten motsatt, omtrent litt barnslig stolte når den andre blir lagt an på. Anonymkode: 13b08...1d5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #14 Skrevet 13. desember 2021 Nei og nei til begge spm. Min partner ville ikke synes det er så gøy å vite og hadde nok tenkt lenge på det og kanskje til å med følt seg truet i den forstand at han ble sjalu. spekulere på om det ligger noe mer i de hendelser osv. Jeg gidder absolutt ikke å fortelle om noe slikt. Jeg er mer opptatt av å bruke energi på å fortelle han at han er alt for meg🥰❤️ Anonymkode: 93d62...df5
Gjest Alterego666 Skrevet 13. desember 2021 #15 Skrevet 13. desember 2021 Vi pleier å dele slikt dersom det kommer opp i samtalen, men ingen fast regel der. Dette har aldri skapt dårlig stemning. Når jeg tenker meg om delte jeg mye med eksen min. Etter at det ble slutt, var det en håndfull mennesker som jeg hadde sagt flere mindre fordelaktige ting om som endret holdning til meg. Jeg har en vag mistanke om at det er en sammenheng her. Nåvel, gjort er gjort og sagt er sagt.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #16 Skrevet 13. desember 2021 Chatter dere i forhold flørtende med andre? Min date chatter med flere kvinner, bør jeg være urolig? Anonymkode: 0f5ca...173
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #17 Skrevet 13. desember 2021 Damn if you do, damn if you don't. Var i et par forhold hvor jeg ikke delte, og det ble mistro av det. Så da bestemte jeg meg for at i neste forhold, da skal jeg dele alt. Da var det også galt, og ting ble vanskelig grunnet det. Så i praksis er man fucked uansett hvilket alternativ man velger. Anonymkode: c862d...711
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #18 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Chatter dere i forhold flørtende med andre? Min date chatter med flere kvinner, bør jeg være urolig? Anonymkode: 0f5ca...173 Hva legger du i flørt? Jeg chatter og skriver med en del menn, kollegaer og venner.Generelt har jeg litt humor, og kan være litt frekk, og jeg gidder ikke oppføre meg annerledes basert på om det er hankjønn eller hunkjønn. Anonymkode: 21f19...6e3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #19 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Damn if you do, damn if you don't. Var i et par forhold hvor jeg ikke delte, og det ble mistro av det. Så da bestemte jeg meg for at i neste forhold, da skal jeg dele alt. Da var det også galt, og ting ble vanskelig grunnet det. Så i praksis er man fucked uansett hvilket alternativ man velger. Anonymkode: c862d...711 Nja. Jeg har et veldig harmonisk og godt forhold, uten tull og mistro. Har aldri hatt vonde følelser i forhold til mannen og andre kvinner, og har aldri opplevd mistillit fra han. Vi er bare enige om å ikke snakke om det som kan være sårende. Og i kategorien "sårende" legger jeg både tanker og følelser han har i forhold til andre kvinner, samt historikk som innebærer tidligere forhold/episoder. Anonymkode: 21f19...6e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå