Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei hei, siden dette er et kvinne forum håper jeg på en kvinnes perspektiv her, ettersom jeg er Gutt/mann på 20. henne på 22

Jeg og min Crush (liker dette ordet bedre for det føles mindre seriøst ut en forelskelse) skal etter planen flytte sammen. Vi har kjent hverandre i litt over et år nå, og vil si hun er en av mine beste venner nå. vi går på samme studie linje, og ser hverandre nesten hver dag. Vi har et godt forhold og flørter med hverandre, jeg mener det, det gjør ikke hun. Det er det som er problemet. (99.9% sikker på at hun har "friend-zonet" meg)

Jeg liker henne litt mer som en venn nå og etter å ha lest litt på nett har jeg forstått det slik at det beste er å fortelle henne først. noe som jeg er enig med, hun bør få vite va jeg syns om henne før vi flytter inn sammen. Men det jeg er redd for er at hun, A) aviser meg, og ikke vil vær venn med meg lengre B) aviser meg, og vil ikke bo med meg lengre c) liker meg tilbake, som gjør at vi ikke kan flytte inn sammen og gjør alt mer komplisert.

Det jeg ønsker, selv hvor rart det høres ut, er at hun aviser meg og godtar meg som en venn og vi flytter sammen. Som dere kanskje forstår er jeg splitta mellom å fortelle henne eller å bare la det gå, og flytte inn.

hva syns dere? va hadde dere tenkt om dere ble satt i hennes situasjon, og va ville dere gjort om dere var meg?

på forhånd takk for din tid, setter stor pris på det :)

Anonymkode: 3a89a...397

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok trukket meg helt fra deg. Og i alle fall ikke flyttet sammen med deg. Vennskap overlever sjelden ensidig forelskelse. 

• Liker 1
Skrevet

Søt problemstilling. Jeg tenker at for din egen del så kan det jo by på problemer dersom dere flytter sammen og hun får guttebesøk og sånt? så kanskje lurt å snakke om det. Men klart at det kan sette en stopper for at dere faktisk flytter sammen.. 

Anonymkode: d7d07...877

Skrevet

Det er verdens dårligste ide å flytte sammen. Du er friendzonet og vil bare føle deg mer avvist når hun vil ha alenetid eller har med seg en annen gutt hjem 

Du skriver at du mener at dere flørter men hun mener dere ikke gjør det, så da har du snakket med hun om det? Isåfall har du fått avklart ut fra dette at hun ikke ser deg som noe mer enn venn. 

Hvis dere ikke har snakket om det så kan du si det men risikoen er som du sier at du blir avvist. Uansett er det bedre enn å leve ulykkelig betatt og i et håp som aldri skjer, men det er avgjørende for vennskapet deres at du sier dette i god tid før dere snakker mer om flytteplanene for hvis du sier det først etterpå så blir du den creepy vennen som har løyet hele tiden og snikt deg nærmere henne ved å flytte sammen ved å late som å være kompisen hennes.. 

Anonymkode: 940a0...4d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...