Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #21 Skrevet 13. oktober 2005 Sommer og vårbryllup var det eneste vi ikke vurderete Vi endte opp med et nyyydelig høstbryllup med alle de herlige høstfargene.. (min yndlingsårstid) Men vinterbyllup på fjellet med et hvitt teppe, kanefart og peiskos var det andre alternativet!!
Boogie Skrevet 13. oktober 2005 #22 Skrevet 13. oktober 2005 Vi gifter oss så nærme datoen vår som mulig. Har alltid tenkt vår/sommerbryllup, da vi trives best med de årstidene :Nikker:
Lassie Skrevet 13. oktober 2005 #23 Skrevet 13. oktober 2005 Vi skal gifte oss om sommeren, fordi det er den årstiden vi liker best begge to. Dessuten er det ikke "trygt" med vinter her nede, det er liksom ikke skikkelig vinter her i Oslo området. Ikke for meg som er oppvokst med kjempemasse snø og lang og kald vinter. Skulle jeg giftet meg der jeg kommer fra, ville jeg nok ha vurdert vinterbryllup.
Gjest Gamle Alex Skrevet 14. oktober 2005 #24 Skrevet 14. oktober 2005 wow, ikke lenge til!! ← håper neste lørdag er sånn ca4 uker til
Arwen Skrevet 14. oktober 2005 #25 Skrevet 14. oktober 2005 Hvorfor er det slik at mange,kanskje så mange som flesteparten av de som gifter seg velger sommerbryllup?? Den dagen jeg gifter meg (laaangt frem i tid ) så heller jeg faktisk mer mot vinterbryllup.Tenk noe så romantisk som fakler ute i sneen, kanefart fra kirken, bryllupsmiddag med masse lys på bordet og skumring ute. Snøen som ligger tungt på trærne ute og som blinker på bakken *sukk* Heldigvis er snuppen min like heltent på dette som meg. Men nå er vi glad i snø og vinter begge to Jeg bare lurer på hvorfor dere valgte som dere valgte :smile: ← Problemet er bare når vinteren ikke gidder å lage snø slik at det regner midt i februar i steden
Gjest Varg-Menja Skrevet 14. oktober 2005 #26 Skrevet 14. oktober 2005 Dersom vi skal gifte oss har vi lyst til å gjøre det utendørs, så derfor utgår vinteren. Men jeg har egentlig mere lyst til å gifte meg på våren eller høsten enn på sommeren.
Gjest Gjesta Skrevet 14. oktober 2005 #27 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg har jo selv bodd i Oslo og vet hvor sølete og slapsete vinteren er der, så hadde jeg skulle gifte meg der hadde det nok ikke blitt vinterbryllup nei. Som Arwen sier det: Problemet er bare når vinteren ikke gidder å lage snø slik at det regner midt i februar i steden ← Men som sagt, der jeg kommer fra har ikke snø vært noe problem på vinteren. Men som flere sier, noen garanti for været har man ikke uansett årstid.
Pasha Skrevet 14. oktober 2005 #28 Skrevet 14. oktober 2005 velger høsten vi grunn: det er billigere å fly til usa i september enn i juli'
Malama Skrevet 14. oktober 2005 #29 Skrevet 14. oktober 2005 Nå er ikke jeg engang forlova enda da, men jeg har mine tanker om dette... Man har aldri noen garanti for været, og det er stor sjagse for regn om sommeren javisst, jeg bor på Vestlandet, men det er jo 90% sannsynlig med regn og slaps om vinteren. Og jeg HATER slaps. Tenk på hva det ville gjøre med kjolen..... Vi bor også en dags kjøring unna alt vi har av slekt. Noe sier meg at dersom den dag kommer vil et neppe bli vielse i den byen vi bor i. En de gjester (som f.eks noen foreldre og søsken...) må også komme langveis fra uansett. Det er lettere med "avstandsgjester" i sommerferien. Det er sikkert lettere med "avstandsplanlegging" også når det er sommerferietid. Joda, masse snø, minusgrader og fakler er et lekkert bilde, men slik jeg kjenner vinteren er det 2 sure, våte plussgrader, ti cm klissvått slaps med litt is under og sludd i lufta om det ikke rett og slett bare regner. Og det er ikke drømmeværet for meg akkurat...
Annie78 Skrevet 14. oktober 2005 #30 Skrevet 14. oktober 2005 Ååå, vi skulle gjerne giftet oss på vinteren vi og... Drømte om det, men da ble det veldig vanskelig å få begga familien våre til bryllupet, og i alle fall så mange! Vi er fra hver vår kant av landet, og hadde vi ikke hatt det om sommeren, hadde ikke så mange tanter og onkler kunne kommet, og dette var viktig for oss. Passa fint for oss og ,siden vi skulle gifte oss et annet sted enn der vi bor, og hadde mer tid til å forberede o.l. Men hadde jeg hatt muligheten, hadde jeg absolutt valgt vinterbryllup - med fakler, hest og slede, nordlys og fullmåne.... (men det siste er vel vanskelig å velge.....) :-D
Annie78 Skrevet 14. oktober 2005 #31 Skrevet 14. oktober 2005 Problemet er bare når vinteren ikke gidder å lage snø slik at det regner midt i februar i steden ← Er jo bare å bosette seg der det er snø, jo..... Nordnorge er topp!!!!
-Tone- Skrevet 14. oktober 2005 #32 Skrevet 14. oktober 2005 Hvorfor er det slik at mange,kanskje så mange som flesteparten av de som gifter seg velger sommerbryllup?? Den dagen jeg gifter meg (laaangt frem i tid ) så heller jeg faktisk mer mot vinterbryllup.Tenk noe så romantisk som fakler ute i sneen, kanefart fra kirken, bryllupsmiddag med masse lys på bordet og skumring ute. Snøen som ligger tungt på trærne ute og som blinker på bakken *sukk* Heldigvis er snuppen min like heltent på dette som meg. Men nå er vi glad i snø og vinter begge to Jeg bare lurer på hvorfor dere valgte som dere valgte :smile: ← Jeg vil også gifte meg på vinteren- det er jo bare helt nyyydelig romantisk!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå