Gå til innhold

Hvorfor sommerbryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at mange,kanskje så mange som flesteparten av de som gifter seg velger sommerbryllup??

Den dagen jeg gifter meg (laaangt frem i tid ;) ) så heller jeg faktisk mer mot vinterbryllup.Tenk noe så romantisk som fakler ute i sneen, kanefart fra kirken, bryllupsmiddag med masse lys på bordet og skumring ute. Snøen som ligger tungt på trærne ute og som blinker på bakken *sukk* :roll:

Heldigvis er snuppen min like heltent på dette som meg. Men nå er vi glad i snø og vinter begge to ;)

Jeg bare lurer på hvorfor dere valgte som dere valgte :smile:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss om sommeren. Noe av grunnen er jo fordi vi begge synes at sommeren er den fineste årstiden, det er behagelige temperaturer og grønt og frodig ute. Men den aller viktigste grunnen er at vi gifter oss på dagen vi ble sammen, og det hadde vi gjort uansett hvilken mnd det hadde vært.

Skrevet

Vi ønsket ihvertfall ett år med planlegging, så da falt det naturlig med sommer. Det passer også fint med ferie og bryllupsreise. Dessuten er ikke vinteren på vestalndet særlig romantisk, mye regn og vind. Ikke lett å time det til akkurat de dagene det faktisk er snø og minusgrader heller:).

Skrevet

Vi hadde vinterbryllup,det var fordi vi er veldig glade i vinteren :)

Skrevet
Ikke lett å time det til akkurat de dagene det faktisk er snø og minusgrader heller:).

Det var vel i og for seg et godt poeng Hildegard ;)

Både jeg og kjæresten er oppvokst med snørike vintrer og begge er født vinterstid, sikkert derfor vi synes vinterbryllup blir litt mer "oss".

Skrevet

Vi skal ha vinterbryllup:) Rett og slett fordi jeg ser på vinterbryllup som utrolig eventyrlig og fantastisk:)

Tenkt så flott det blir å ha noe å se frem til og glede seg til hver vinter fremover da:D

Syns du skal satse på vinterbryllup når det blir deres tur jeg! Det er utrolig mye flott man kan gjøre med det.

Skrevet

Synes ikke været er et godt argument. Du kan like gjerne riskere regn på sommeren som på vineren så lenge man bor i Norge. Spes her i Trøndelag.

Skrevet

Vi hade sommerbryllup. Kort og godt fordi det hadde noe med datoen for når vi ble sammen...

Ellers kunne jeg veldig godt tenkt meg høstbryllup

Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg et vinterbryllup, men av praktiske årsaker som å reise 200 mil for både meg, min tilkommende, og hans familie, gjorde det til at vi valgte å legge det til sommerferien.

Skrevet

Vi valgte vinterbryllup fordi:

1) alle våre utenlandske venner har lyst til å se isbjørnene i Oslos gater om vinteren...

2) "alle" andre gifter seg om sommeren, og vårt ville blitt det femte bryllupet vi har på listen neste sommer

3) vi ville ikke vente 6mnd ekstra

4) vinteren er lang og mørk - et bryllup er et kjærkomment lyspunkt!

... og dessuten, fordi det er lavsesong, får vi distributørpris på all vin og 80% rabatt på leie av lokalet og har dermed råd til å ha festen på et langt flottere sted enn vi ellers ville hatt mulighet til!

Jeg liker vanligvis ikke vinteren, men tror vinteren 2006 blir bra :)

Skrevet

Vi valgte sommaren fordi vi er nokon frossenpinnar begge to! :)

Skrevet

Vi giftet oss på en av de varmeste sommerdagene i fjor. Og var strålende fornøyd med det.

Fordel med sommerbryllup: Man trenger ikke å ha noe utenpå brudekjolen. Med vinterbryllup må man ha cape eller kappe og kanskje andre sko også til utendørsbruk.

Man kan ta bilder utendørs i strålende solskinn.

Sommeren er den triveligste årstiden.

Gjest Hippopotamus
Skrevet (endret)

Vi velger bryllup i oktober slik at vi kan ha et skikkelig høstbryllup! Uteseremoni i skumringen med fakler og "teppe" av nedfalte blader på bakken, og varm suppe og hundrevis av stearinlys inne. Brudebuketter av høstblader, høstfargede kjoler og dekorering med høstløv, kastanjer, rognebær, nyper...

Endret av milla76
Skrevet

Været rår man jo ikke over uansett årstid. Det behøver jo ikke være masse snø på vinteren og det behøver ikke å være sol og varmt på sommeren. Selv giftet jeg med 4. juni i år og hadde regn hele dagen.

Så drømmene mine om utendørs fotografering og nydelige vårfarger ute ble dessverre ingen ting av men jeg hadde en like fin dag alikvel. :tommel:

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Vi gifter oss neste helg, mest fordi vi ikke skulle gjøre det når alle andre gjorde det, men nå er det plutselig "in" og gifte seg om høsten :ler:

Gjest Markblomsten
Skrevet

Vi velger rett og slett sommeren fordi det er da vi har muligheten til å ha sammenhengende fri i mer enn 1 uke sammenhengende.

vil jo gjerne reise nesten rett på bryllupsreise da :)

Skrevet

Vi drømte om vinterbryllup, og jeg er også et Desemberbarn som elsker vinteren og julen. I mine drømmer er det et tykt lag med snø og klar og kald vinterluft i vinterbryllupet, og siden vi bor på Vestlandet med lite snø og mye regn blir det ikke helt det samme. At det regner i et sommerbryllup er en ting, men hele vinter-settingen med snø, kanefart, fakler, snølykter, osv... blir ikke den samme uten snøen.

Først tenkte vi på å ha et sommerbryllup i juni, men jeg klarte aldri å falle til ro med den besluttelsen. Vi fant et kompromiss mellom vinter og sommer, og vil dermed gifte oss på våren. :smilbla:

Skrevet

Jeg giftet meg på vinteren og synes det var storveis!

Det var en liten drøm jeg hadde, og så var det så mange venner som giftet seg på sommeren så jeg synes det var ok å gjøre noe helt annerledes.

Synes det var en fin ramme rundt det. Det var masse snø, mørkt ute og fyr på peisen samt masse stearinlys.

Skrevet
Vi gifter oss neste helg, mest fordi vi ikke skulle gjøre det når alle andre gjorde det, men nå er det plutselig "in" og gifte seg om høsten :ler:

wow, ikke lenge til!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...