Gå til innhold

Forskjell på pms og tidlige graviditetstegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og samboeren har i ett år hoppet av svingen som «prevensjon».

Men denne perioden kom han inni meg to ganger rundt eggløsningsperioden da vi ønsker å sette i gang prøving.

Ca en uke før mens pleier jeg å være litt amper/irritert og en dag før trist og stor matlyst.

Hvordan vet kroppen forskjell på pms og tidlige graviditetstegn?

I dag (6-7dpo) er jeg irritabel/kort lunte.

Vil det si at håpet er ute for at det kan ha klaffet denne perioden eller er det fortsatt håp? Jeg har alltid murring/stikking mellom el og mens og det har også kommet som vanlig.

Noen som har erfaringer? 

Hilsen kvinne 32

Anonymkode: f4d82...ffd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei

Jeg og samboeren har i ett år hoppet av svingen som «prevensjon».

Men denne perioden kom han inni meg to ganger rundt eggløsningsperioden da vi ønsker å sette i gang prøving.

Ca en uke før mens pleier jeg å være litt amper/irritert og en dag før trist og stor matlyst.

Hvordan vet kroppen forskjell på pms og tidlige graviditetstegn?

I dag (6-7dpo) er jeg irritabel/kort lunte.

Vil det si at håpet er ute for at det kan ha klaffet denne perioden eller er det fortsatt håp? Jeg har alltid murring/stikking mellom el og mens og det har også kommet som vanlig.

Noen som har erfaringer? 

Hilsen kvinne 32

Min erfaring er at alle de pms plagene jeg har mellom el og ikm forsvinner når jeg har vært gravid. Vanligvis stor variasjon i humør, utflod, stikkninger/murring i livmor, uren hud, oppblåst osv osv. Mens de to gangene jeg har fått positiv test så har jeg ikke merka noen verdens ting - før nærmere uke 6.. da kommer murringer på en helt annen måte, sviende pupper, kvalme og ekstremt trøtt 🙊 men alle er forskjellige, så håper og krysser fingrene for at du er gravid 🤞🏻

Anonymkode: 0bfea...226

Skrevet

Har også hørt om flere som ikke merket noen ting mellom el og IKM da de var gravide...

Flere med erfaringer?

ts 

Skrevet

På den annen side er det mange som sier at det oppleves helt likt :vetikke: umulig å vite, må nok bare innstille seg på å leve i spenningen i tiden mellom EL og ikm 😅

Anonymkode: 4c1de...d86

Skrevet

På det tidspunktet er det egentlig ingen forskjell, akkurat samme som skjer i kroppen (den har hatt eggløsning, forbereder seg på et evt befruktet egg, progesteron dominerer). Kroppen vet selv den har blitt gravid når et egg fester seg i livmoren og begynner å produsere hcg, dette skjer vanligvis sånn 7-10 dpo. Når hcg- produksjonen kommer i gang kan man få typiske graviditetssymptomer som kvalme, trøtthet (og positiv test).

Anonymkode: a620e...b72

Skrevet

Takk for svar :)

Ønsker gjerne at flere kommer med innspill/erfaringer

ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...