Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da spesielt på søsken, foreldre og besteforeldre. Vet jeg gjorde det selv da jeg var barn, men husker ikke når det begynte. Mener at mine foreldre skrev barnas navn + sine egne på julegavene til besteforeldre, men at vi kjøpte en liten symbolsk ting fra hver av oss utenom. Husker jeg syntes det var gøy å gå på julegaveshopping å kjøpe noe til dem som var bare fra meg. 

Anonymkode: bc659...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å kjøpe til søsken første julen jeg hadde søsken, da var jeg 7. Husker ikke når jeg begynte å kjøpe til foreldrene mine, men lurer på om det var omtrent samtidig. Var bare småting da, til 10-20 kr. 😛 Oppgraderte gradvis i løpet av årene etter.

Besteforeldre tror jeg ikke jeg kjøpte egne gaver til før jeg flyttet hjemmefra. Men jeg kjente dem ikke så godt.

Mitt barn er 9 nå, har ikke søsken. Han har vært med og kjøpt gave til meg og pappan i noen år, men i år har han ønsket å kjøpe helt selv. Vi har måttet være til stede for å passe på at han ikke plukker på ting eller går for tett på folk da han glemmer seg lett, men håper han kan få oppfylt ønske om å gjøre det alene neste år. Han har også kjøpt noen småting til besteforeldrene og søskenbarnet. :)

Anonymkode: 27748...1d4

Skrevet

Tror kanskje jeg begynte på ungdomsskolen. Før det ga jeg nok bare bort ting vi hadde laget på juleverksted på skolen

Anonymkode: 56e73...df2

Skrevet

Begynte ikke å kjøpe gaver før jeg var 15-16 år gammel, før dette så ga jeg alltid bort hjemmelagede julegaver til både pappa, mamma, besteforeldre og tanter. Hadde "juleverksted" hjemme hvert år, i tillegg til det som ble laget på skolen. Jeg elsket det, og familien fikk masse fin julepynt som de fremdeles gleder seg til å sette frem hvert år. Synes det var koseligere og mer personlig enn å kjøpe noe nips på en butikk. De fleste voksne har jo egentlig det de trenger av gjenstander, men tror de aller fleste uansett setter pris på å få noe som er hjemmelaget :)

• Liker 2
Skrevet

Ikke før jeg var 16.

Anonymkode: eed26...465

Skrevet

Begynte å kjøpe selv når jeg fikk meg jobb. Før det betalte mamma og pappa.

Anonymkode: 7f2ea...3af

Skrevet

Vi tar med barna på julegave-shopping hvert år.

De får en sum hver, også følger vi de rundt på omgang for å kjøpe gaver til søsknene og oss.

Vi avslutter med en god lunsj.

Veldig hyggelig 🎅❤️

Anonymkode: 95801...c37

• Liker 1
Skrevet

Eldste begynte å betale for julegaver selv i løpet av ungdomsskolen. Hun fikk litt støtte til noen venner, men om det var noe spesielt hun hadde lyst til å gi, betalte hun stort sett selv. De andre er fremdeles på barneskolen og har ikke begynt med det enda. Men de lager ting til folk, da. 

Anonymkode: 48d5b...f74

Skrevet

Litt off topic, men har en fetter og kusine (søsken) som jeg "aldri" (kusina mi strikket sokker et år) har fått julegave eller bursdagsgave fra, selv om vi treffes 5+ ganger i året, noen år er sammen på julaften osv. Navnene deres står på pakkene fra moren (tante) og faren deres, men usikker på om de har bidratt. De er i starten av 20-årene, jeg i andre halvdel av 30-årene og har gitt til dem i alle år. Ser egentlig ikke for meg at de noen gang vil gi til meg utenom foreldrene. Nå begynner det egentlig å bli for seint. Ville vært naturlig å begynne med det for kanskje fem år siden eller noe. 

Anonymkode: c5efa...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...