Gå til innhold

Uvaksinert helsepersonell - hvordan takle konfrontasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, PetterKanin said:

Der bekrefter du igjen at du tar feil.

Nei. Uvaksinert helsepersonell må bruke mundbind i større grad enn vaksinerte, og uvaksinerte kan ikke reise på samme måte som vaksinerte. Det kommer mest sannsynlig til å bli enda flere restriksjoner for den egoistiske lille gruppen.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Nei. Uvaksinert helsepersonell må bruke mundbind i større grad enn vaksinerte, og uvaksinerte kan ikke reise på samme måte som vaksinerte. Det kommer mest sannsynlig til å bli enda flere restriksjoner for den egoistiske lille gruppen.

Men altså, dette har da ingen benektet...

• Liker 5
Skrevet
Just now, PetterKanin said:

Men altså, dette har da ingen benektet...

Da må du ta på deg lesebrillene før du skriver.

Men flott at vi er enig: Uvaksinerte (ikke av helsemessig årsaker) er egoister. De får restriksjoner i samfunnet.

• Liker 4
Skrevet
Katten.2.0 skrev (28 minutter siden):

Lederne skal ha tilgang til denne informasjonen - så jo. Moralsk sett er det meget innafor.

Uansett er dette dine vanlige forsøk på å prate om noe helt annet.
Vi er i den største datainnsamlingen av medisinsk behandling i historien. Tallene er såre enkle: Det beste enkeltmennesket kan gjøre er å vaksinere seg.

De som ikke vaksinerer seg, hvor det ikke er helsemessige grunner, er renspikka egoister uten respekt for de rundt seg. Dette veier ekstra tungt når det er helsepersonell.

Hvordan skal de som dømmer uvaksinerte så hardt kunne skille mellom de som er uvaksinerte av eget ønske eller de som av medisinske tilstander ikke kan ta vaksinen? 

Det er forøvrig ikke noe som heter at lederne SKAL ha tilgang til disse helseopplysningene om folk. Noen ledere kan av særskilte grunner be om dette, men det er ikke mange.

• Liker 7
Skrevet

Da må du ta på deg lesebrillene før du skriver.

Men flott at vi er enig: Uvaksinerte (ikke av helsemessig årsaker) er egoister. De får restriksjoner i samfunnet.

Jeg tror heller du må lese igjen hva jeg har svart på. 

• Liker 5
Skrevet

Man vaksineres for å beskytte en selv, smitte andre kan man gjøre uansett om man er vaksinert eller ei. Syntes det bør være opp til hver enkelt hva man vil gjøre, tenker ikke noe værre om uvaksinert helsepersonell. Har selv lagt på sykehus i år og aner ikke om de på avdelingen var vaksinert eller ikke. Det er ikke min sak.

• Liker 10
Skrevet
Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Hos oss er det samme regler for vaksinerte og uvaksinerte mtp munnbind 

• Liker 4
Skrevet

Man blir vel som kollega skuffet, fordi man må erkjenne at så dumme mennesker har samme yrke som seg selv,

• Liker 6
Skrevet
Katten.2.0 skrev (3 minutter siden):

Når denne lille gruppen er ute av bildet, hva da? Hvem skal få skylden for smittespredning og død? Finner man andre syndebukker? Barna som ikke er anbefalt å ta den? Den gruppen er så liten at man skjønner de ikke utgjør noen risiko for andre enn seg selv. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Blueberrymuffin skrev (35 minutter siden):

Finnes nok av helsepersonell som er oppegående og som tar imot vaksine. Mener alle helsearbeidere som nekter vaksine burde fjernes fra sine stillinger, fordi det skorter tydeligvis på vurderingsevne når man er helsearbeider og takker nei.

Hvilken boble har du levd under de siste to årene? Det skorter på helsepersonell, og det har det gjort lenge. Nå har det bare blitt enda mer tydelig! 

Men hvis folk ønsker å bli behandlet av ufaglærte når man ligger der og er alvorlig syk, enn uvaksinert helsepersonell som ivaretar smitteregime, så vær så god. Ikke regn med så veldig god behandling, da.

Endret av Sweetheaven
  • Liker 13
Skrevet
Kaktusogsol skrev (10 minutter siden):

Det eneste fornuftige som henger på greip, og slik det burde være.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Kaktusogsol said:

Samtidig er dette ikke regelen for hvordan det er, eller kommer til å bli, i resten av helsenorge. Heldigvis.

8 minutter siden, Sweetheaven said:

Når denne lille gruppen er ute av bildet, hva da? Hvem skal få skylden for smittespredning og død? Finner man andre syndebukker? Barna som ikke er anbefalt å ta den? Den gruppen er så liten at man skjønner de ikke utgjør noen risiko for andre enn seg selv. 

Ser man på tallene for innlagte med covid er det der problemet ligger. Uvaksinerte har vesentlig mer alvorlig sykdomsforløp enn vaksinerte. Om vi lar ~10 prosent av den voksne befolkningen fortsette med denne idiotien er det der faren ligger. Ikke dødsfall direkte forårsaket av covid, men gjennom hvilke mengde ressurser som må til for å behandle de som får et mer alvorlig sykdomsforløp.

Tallene er klare: Det viktigste vi kan gjøre er å vaksinere oss. De som fortsatt er uvaksinert (ikke av helsemessige årsaker) er rene egoister som er villig til å forlenge konsekvensene av denne pandemien grunnet egen overbevisning.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Katten.2.0 skrev (10 minutter siden):

Samtidig er dette ikke regelen for hvordan det er, eller kommer til å bli, i resten av helsenorge. Heldigvis.

Ser man på tallene for innlagte med covid er det der problemet ligger. Uvaksinerte har vesentlig mer alvorlig sykdomsforløp enn vaksinerte. Om vi lar ~10 prosent av den voksne befolkningen fortsette med denne idiotien er det der faren ligger. Ikke dødsfall direkte forårsaket av covid, men gjennom hvilke mengde ressurser som må til for å behandle de som får et mer alvorlig sykdomsforløp.

Tallene er klare: Det viktigste vi kan gjøre er å vaksinere oss. De som fortsatt er uvaksinert (ikke av helsemessige årsaker) er rene egoister som er villig til å forlenge konsekvensene av denne pandemien grunnet egen overbevisning.

Og andre egoister stemmer et parti fordi de ivaretar deres interesser. Det er faktisk ikke noen reell forskjell her: alle er egoister som tar valget de mener er best for seg.

Endret av PetterKanin
  • Liker 5
Skrevet
Katten.2.0 skrev (2 minutter siden):

Altså. Ressursene er for alle. Skal man begynne med segregering i helsevesenet også nå? Hva med alle de andre gruppene med mennesker som er utsatt for helserisiko da? Overvektige, røykere, anorektikere, rusmiddelbrukere osv, fortjener ikke de helsehjelp uavhengig av ressurser? 

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, Sweetheaven said:

Altså. Ressursene er for alle. Skal man begynne med segregering i helsevesenet også nå? Hva med alle de andre gruppene med mennesker som er utsatt for helserisiko da? Overvektige, røykere, anorektikere, rusmiddelbrukere osv, fortjener ikke de helsehjelp uavhengig av ressurser? 

Tja. Om man hadde hatt en sprøyte som gjorde at overvektige, røykere, anorektikere, rusmisbrukere osv, ville hatt en markant reduksjon i komplikasjoner og evt behandlingsbehov - da burde man begynt en holdningskampanje rettet mot disse og.

• Liker 6
Skrevet

Tja. Om man hadde hatt en sprøyte som gjorde at overvektige, røykere, anorektikere, rusmisbrukere osv, ville hatt en markant reduksjon i komplikasjoner og evt behandlingsbehov - da burde man begynt en holdningskampanje rettet mot disse og.

Man har jo den "sprøyten". Den består i å la vær å påføre seg dette. 

Gjett hva? Jeg er så egoistisk at jeg påfører meg enkelte av disse tingene også. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det kunne de ha spart seg for, mener jeg. Det var ett tilfelle hvor en pasient nektet behandling siden jeg var uvaksinert.

Anonymkode: 54286...f18

Det har jeg full forståelse for. Jeg hadde ikke vært noe mer redd for å bli smittet av en uvaksinert, men jeg hadde vært redd for å ha livet i hendene på noen som ikke stoler på forskning. Er det ett eneste sted jeg ikke vil møte på noen som "kan tenke sjæl" så er det på sykehuset.

Skrevet
Tamsi skrev (6 minutter siden):

Det har jeg full forståelse for. Jeg hadde ikke vært noe mer redd for å bli smittet av en uvaksinert, men jeg hadde vært redd for å ha livet i hendene på noen som ikke stoler på forskning. Er det ett eneste sted jeg ikke vil møte på noen som "kan tenke sjæl" så er det på sykehuset.

"Stoler på forskningen". Akkurat som at forskningen er entydig her, liksom.

• Liker 7
Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 time siden):

Hadde vi alle hatt den graden av egoisme ville vi hatt en naturtilstand. Vil man aktivt ta valg som går mot samfunnets beste vil man, til slutt, ikke kunne være en del av samfunnet.

Det ser ut som at vi kan ende der, mtp evt koronapass.

Nå må du rulle inn. Du har absolutt ingenting med hva andre velger for seg selv. Du har tatt vaksinen rekner jeg med, hva er det du er så redd for da?

• Liker 4
Skrevet
Pivot skrev (39 minutter siden):

"Stoler på forskningen". Akkurat som at forskningen er entydig her, liksom.

Hvis man mangler såpass med forståelse for tall og grunnleggende matematikk at dette mye omtalte bildet ikke får det til å gå opp i det minste et lite lys, så vil jeg ha den personen langt unna dosering av mine medikamenter, vitale mål og egentlig alt annet.

IMG_20211213_202244.jpg

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...