Gå til innhold

Uvaksinert helsepersonell - hvordan takle konfrontasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det handler om å ta forholdsregler og minimere fare for potensielt farlige hendelser i begge tilfeller.

Anonymkode: 9d730...492

Og så?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, jeg er uenig. Som helsepersonell synes jeg man har en plikt til å ta vaksinen, om man ikke gjør det for seg selv, så gjør man det for pasientene. Hvis man ikke vil det får man finne noe annet å drive med. Finnes drøssevis med andre jobber som ikke involverer pasientkontakt 

Anonymkode: 00d53...547

Hva du synes har ingenting med saken  å gjøre. Det er ikke et krav å vaksinere seg.

• Liker 7
Skrevet
PetterKanin skrev (4 minutter siden):

Hva du synes har ingenting med saken  å gjøre. Det er ikke et krav å vaksinere seg.

Nei, men det burde være et krav at helsepersonell med pasientkontakt er vaksinerte mot vanlige smittsomme sykdommer.

• Liker 7
Skrevet
PetterKanin skrev (16 minutter siden):

Du spør dem om de har vært veldig plaget av analkløe i det siste. 

Haha. Takk for tipset, men vil ikke være så frekk.

Anonymkode: 54286...f18

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men det burde være et krav at helsepersonell med pasientkontakt er vaksinerte mot vanlige smittsomme sykdommer.

Det er ikke ett krav. Da bør man heller forholde seg til det og stole på myndighetene. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg synes at man fint kan sette et likhetstegn mellom dette her jeg, da. 

Anonymkode: a5b0b...7f8

Den må du forklare, for jeg ser ingen likhetstegn...

At jeg ikke tar vaksinen går ut over meg. Å være helsearbeider og ikke respektere andre mennesker går ut over både pasienter og kollegaer. 

Anonymkode: 653b8...a06

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den må du forklare, for jeg ser ingen likhetstegn...

At jeg ikke tar vaksinen går ut over meg. Å være helsearbeider og ikke respektere andre mennesker går ut over både pasienter og kollegaer. 

Det stemmer og jeg er helt enig med deg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, jeg er uenig. Som helsepersonell synes jeg man har en plikt til å ta vaksinen, om man ikke gjør det for seg selv, så gjør man det for pasientene. Hvis man ikke vil det får man finne noe annet å drive med. Finnes drøssevis med andre jobber som ikke involverer pasientkontakt 

Nei, man har ikke plikt til å ta vaksinen. Det er helt valgfritt. De fleste velger å ta vaksinen, og ta lar være å ta vaksinen.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Dersom vaksinen hundre prosent forhindret at man kunne smitte videre, og at den ikke hadde noen form for mulige alvorlige bivirkninger er jeg enig i at alle burde ta den.

Men siden den i noen tilfeller kan gi alvorlige til fatale bivirkninger mener jeg man ikke kan forlange eller kreve at alle skal ta den. Selv ikke helsepersonell. Hvem takker deg dersom du er en av dem? Ingen. Derfor må man få velge selv. 

Og nei, det er ikke bare å gå få en annen jobb eller ta en ny utdanning. Men hvorfor ikke gjøre jobber innen helsevesenet ennå mer uattraktivt..

Endret av Ludovica-
  • Liker 16
Skrevet

Har flere uvaksinert kollegaer(demensavdeling). De må gå med munnbind, men det er ingen som slenger dritt til dem. Alle har sine grunner. Du er uansett smittsom som vaksinert, du har bare mindre sannsynlighet for å dø. Og dør du, så går det utover deg selv. Jeg er selv vaksinert, men det kommer ikke på å tale å ta 3.dose. En gang må det stoppe og for meg stopper det nå.

Anonymkode: 2cec5...7ec

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det stemmer og jeg er helt enig med deg.

Takk ❤️

• Liker 2
Skrevet

Synes jo det er ukollegialt av deg når de sliter så med overbelastning på intensiver rundt om. De får jo hovedvekt av uvaksinerte pasienter.

Anonymkode: 05ac4...dd1

• Liker 7
Skrevet

TS her.

Jeg var ikke forbredt på så mange sinte konfrontasjoner. Det jeg ønsket var hvordan man kan håndtere slike konfrontasjoner.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har flere uvaksinert kollegaer(demensavdeling). De må gå med munnbind, men det er ingen som slenger dritt til dem. Alle har sine grunner. Du er uansett smittsom som vaksinert, du har bare mindre sannsynlighet for å dø. Og dør du, så går det utover deg selv. Jeg er selv vaksinert, men det kommer ikke på å tale å ta 3.dose. En gang må det stoppe og for meg stopper det nå.

Anonymkode: 2cec5...7ec

Hvorfor tar du ikke dose 3?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her.

Jeg var ikke forbredt på så mange sinte konfrontasjoner. Det jeg ønsket var hvordan man kan håndtere slike konfrontasjoner.

Du var ikke forberedt på det? Underlig

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Selvom jeg jobber i helsesektoren, så er det frivillig å ta vaksinen. Om dette var pålagt, så hadde jeg tatt vaksinen, enn sålenge så kommer jeg til å ikke ta vaksinen. 

Jeg forstår ikke hvorfor folk skal blande seg om jeg tar vaksinen eller ikke. Det har de ingenting med å gjøre. Folk må kunne oppføre seg uten komme usakligheter som at jeg burde få sparken og lignende.

Jeg regner med at det andre uvaksinerte helsepersonell her, og hvordan takler dere dette?

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er valgfritt å ta vaksinen. Om det tar var så viktig, da hadde myndighetene innført obligatorisk vaksinering.

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Takk for informasjonen. Jeg er lei av all konfrontasjonen, da folk ikke forstår at fullvaksinert også smitter. Det er derfor vi skal igang med 3.dose vaksine nå.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor blir jeg ikke pålagt?

Lederen min hadde en samtale med meg, der han anbefalte at jeg tok vaksinen. Hvis ikke, så skjedde det ingenting. Da det var mangel på helsepersonell.

Jeg er fullvaksinert. Jeg sluttet aldri med munnbind eller avstand på tettpakkede steder selv når "hele" Norge feiret gjenåpningen. Jeg mener at vaksiner skal være frivillig. Jeg er fullt klar over at vaksinerte også kan bli smittet og smitte videre.

MEN: Jeg forstår ikke hvorfor du ikke lar deg vaksinere hvis du hadde gjort det dersom det ble pålagt. Og jeg aksepterer ikke at du ikke forstår at de som er uenige med deg argumenterer mot ditt synspunkt. Det er tydeligvis bare du som har rett til din mening?

Jeg mener at koronavaksinene vi har nå er bevist trygge og at argumentene mot for de som kan vaksinere seg svinner hen dag for dag.

Vaksinene har to funksjoner: det ene er å hindre utbredning av sykdommen, og den andre er å redusere sykdommens forløp slik at den blir mer ufarlig.

La meg spørre deg om en ting, TS. Hvis du fikk alvorlig korona og lå på sykehus, der du ble dårligere og dårligere, og legen kom og sa "Du vi har en medisin her som er helt nyutviklet, akkurat sluppet og godkjent. Men vi vet ikke så mye om bivirkninger. Men den skal være veldig virkningsfull mot den varianten av korona som du har. Vil du prøve den?". Hva hadde du svart?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tar du ikke dose 3?

Fordi hun ikke vil? 

Anonymkode: 7f8c6...dd1

• Liker 4
Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Jeg er fullvaksinert. Jeg sluttet aldri med munnbind eller avstand på tettpakkede steder selv når "hele" Norge feiret gjenåpningen. Jeg mener at vaksiner skal være frivillig. Jeg er fullt klar over at vaksinerte også kan bli smittet og smitte videre.

MEN: Jeg forstår ikke hvorfor du ikke lar deg vaksinere hvis du hadde gjort det dersom det ble pålagt. Og jeg aksepterer ikke at du ikke forstår at de som er uenige med deg argumenterer mot ditt synspunkt. Det er tydeligvis bare du som har rett til din mening?

Jeg mener at koronavaksinene vi har nå er bevist trygge og at argumentene mot for de som kan vaksinere seg svinner hen dag for dag.

Vaksinene har to funksjoner: det ene er å hindre utbredning av sykdommen, og den andre er å redusere sykdommens forløp slik at den blir mer ufarlig.

La meg spørre deg om en ting, TS. Hvis du fikk alvorlig korona og lå på sykehus, der du ble dårligere og dårligere, og legen kom og sa "Du vi har en medisin her som er helt nyutviklet, akkurat sluppet og godkjent. Men vi vet ikke så mye om bivirkninger. Men den skal være veldig virkningsfull mot den varianten av korona som du har. Vil du prøve den?". Hva hadde du svart?

Hvis man følger logikken i spørsmålet ditt, bør vi vaksinere kun alvorlig syke. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS her.

Hva sier ledelsen?

Anonymkode: 922cf...db5

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man følger logikken i spørsmålet ditt, bør vi vaksinere kun alvorlig syke. 

Hvis du ønsker å vri spørsmålet mitt ut av kontekst må du bare kjøre på. Det jeg vil til livs er denne vrangforestillingen om at koronavaksinen er farlig. DET er bare piss.

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...