Gå til innhold

Uvaksinert helsepersonell - hvordan takle konfrontasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvom jeg jobber i helsesektoren, så er det frivillig å ta vaksinen. Om dette var pålagt, så hadde jeg tatt vaksinen, enn sålenge så kommer jeg til å ikke ta vaksinen. 

Jeg forstår ikke hvorfor folk skal blande seg om jeg tar vaksinen eller ikke. Det har de ingenting med å gjøre. Folk må kunne oppføre seg uten komme usakligheter som at jeg burde få sparken og lignende.

Jeg regner med at det andre uvaksinerte helsepersonell her, og hvordan takler dere dette?

Anonymkode: 54286...f18

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bring out the popcorn.

Anonymkode: 28b17...a6c

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvom jeg jobber i helsesektoren, så er det frivillig å ta vaksinen. Om dette var pålagt, så hadde jeg tatt vaksinen, enn sålenge så kommer jeg til å ikke ta vaksinen. 

Jeg forstår ikke hvorfor folk skal blande seg om jeg tar vaksinen eller ikke. Det har de ingenting med å gjøre. Folk må kunne oppføre seg uten komme usakligheter som at jeg burde få sparken og lignende.

Jeg regner med at det andre uvaksinerte helsepersonell her, og hvordan takler dere dette?

Glad du ikke er min kollega. Vet om uvaksinerte på andre avdelinger og de er ikke spesielt populære for å si det slik. 

Anonymkode: 00d53...547

• Liker 42
Skrevet
Kverrulanten skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en tur inn på nav.no og søkt en jobb der du ikke er til livsfare for andre 🙂

Jeg er ikke livsfare for noen. Jeg oppfører helt fint ovenfor pasienter.

• Liker 28
Skrevet

Glad du ikke er min kollega. Vet om uvaksinerte på andre avdelinger og de er ikke spesielt populære for å si det slik. 

Vel, det er fordi noen ikke har lært å respektere andres valg.
Vaksinen er frivillig og om andre velger å ikke vaksinere seg er ikke min sak. Jeg respekterer dem uansett. 

Anonymkode: 7f8c6...dd1

• Liker 33
Skrevet

Jeg hadde vært jævla forbanna hvis jeg måtte jobbet med en uvaksinert på jobb. Da kan du ikke jobbe i helsekstoren. Skaff deg en annen jobb. Jeg har null og nada respekt for de som ikke tar vaksinen.

Anonymkode: 858b6...5cb

Det er valgfritt å ta vaksinen. Om det tar var så viktig, da hadde myndighetene innført obligatorisk vaksinering.

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, det er fordi noen ikke har lært å respektere andres valg.
Vaksinen er frivillig og om andre velger å ikke vaksinere seg er ikke min sak. Jeg respekterer dem uansett. 

Nei, jeg er uenig. Som helsepersonell synes jeg man har en plikt til å ta vaksinen, om man ikke gjør det for seg selv, så gjør man det for pasientene. Hvis man ikke vil det får man finne noe annet å drive med. Finnes drøssevis med andre jobber som ikke involverer pasientkontakt 

• Liker 38
Skrevet

Hvorfor? Vi vaksinerte smitter jo også. På jobben vår er det tre personer som har korona nå. Alle tre er vaksinerte. 

Takk for informasjonen. Jeg er lei av all konfrontasjonen, da folk ikke forstår at fullvaksinert også smitter. Det er derfor vi skal igang med 3.dose vaksine nå.

• Liker 10
Skrevet

Fult mulig å utøve godt smittevern og være uvaksinert. Slik gjør vi det hele tiden med andre sykdommer. Gule stafylokokker etc etc. Det går helt fint. Skjønner ikke hvorfor det er anderledes nå. Man bruker smittevernutsryr når man er utsatt for smitte. Og ts, er enig i meste du skriver, bortsett fra at du gjør det hvis det blir pålagt. Da slutter jeg bare. 

Anonymkode: dbf6d...4cc

• Liker 29
Skrevet

Nei, jeg er uenig. Som helsepersonell synes jeg man har en plikt til å ta vaksinen, om man ikke gjør det for seg selv, så gjør man det for pasientene. Hvis man ikke vil det får man finne noe annet å drive med. Finnes drøssevis med andre jobber som ikke involverer pasientkontakt 

Fordi som vaksinert kan man ikke smitte pasientene? 

• Liker 16
Skrevet

Fult mulig å utøve godt smittevern og være uvaksinert. Slik gjør vi det hele tiden med andre sykdommer. Gule stafylokokker etc etc. Det går helt fint. Skjønner ikke hvorfor det er anderledes nå. Man bruker smittevernutsryr når man er utsatt for smitte. Og ts, er enig i meste du skriver, bortsett fra at du gjør det hvis det blir pålagt. Da slutter jeg bare. 

Hvorfor slutter du?

Skrevet

Hvorfor slutter du?

Hvis det blir pålagt, slutter jeg bare. Fordi jeg lar meg ikke presse og jobben er ikke alt. 

• Liker 24
Skrevet

Sier virkelig kollegaer dette direkte til deg? At du burde fått sparken? Drøyt. 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for informasjonen. Jeg er lei av all konfrontasjonen, da folk ikke forstår at fullvaksinert også smitter. Det er derfor vi skal igang med 3.dose vaksine nå.

TS, du må lære deg å si «Det er ikke din sak» når noen spør. Eller når de spør «Er du vaksinert?», kan du svare «Har du klamydia?». Venninna mi svarer sånn 😀 Og da slutter folk å spørre om noe de ikke har med å gjøre 

• Liker 21
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Sier virkelig kollegaer dette direkte til deg? At du burde fått sparken? Drøyt. 

Kollegaer sier ikke direkte til meg. De baksnakker meg, og andre bekjente sier det direkte til meg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi som vaksinert kan man ikke smitte pasientene? 

Da har man i hvert fall gjort alt man kan for å unngå det

• Liker 14
Skrevet

Kollegaer sier ikke direkte til meg. De baksnakker meg, og andre bekjente sier det direkte til meg.

Klart de gjør, og det skjønner jeg godt 

• Liker 16
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...