Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi datt ute på isen i dag. Jeg var ikke der, så aner ikke hvordan det skjedde men hun landet visst på ryggen. Legen på legevakten mente det kun var lyskestrekk. Hun hylskriker når vi flytter henne og hun klarer ikke bevege foten eller stå på den😔 Vi fikk beskje om å ta kontakt med fastlegen om det ikke ble bedring etter 24 timer. I kveld fikk vi kontrabeskjed om at vi bør ringe legevakten igjen om hun ikke fikk sovet i natt. Hun sover nå, gav hun parasett. Noen som har opplevd at barnet ikke har klart å stå på foten uten at det har vært noe annet enn strekk?

Anonymkode: 12bf9...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist fall, men hva er relasjonen til samliv? 

Anonymkode: ea1d4...c9c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trist fall, men hva er relasjonen til samliv? 

Anonymkode: ea1d4...c9c

La den ut på feil sted beklager.

Skrevet

Jeg ville ringt og forhørt meg med legevakten, godt mulig at barnet har en brudd. 

Anonymkode: efc32...a2e

• Liker 6
Skrevet

Dersom barnet ikke kan stå på foten bør du ringe fastlege når de åpner i morgen.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville ringt og forhørt meg med legevakten, godt mulig at barnet har en brudd. 

Anonymkode: efc32...a2e

Vi ringte opp igjen i kveld til legevakten og da ba de oss ringe igjsn om hun ikke fikk sovet i natt + ta kontakt med fastlegen. Jeg har sendt meld gjennom helsenorge og skal ringe de i morgen når de åpner. Jeg synes de burde sendt henne i røntgen i dag😔 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg synes de burde sendt henne i røntgen i dag😔 

Absolutt. I all verden. Kan jo bli mye verre ved uriktig behandling 

Anonymkode: e791b...dfd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Absolutt. I all verden. Kan jo bli mye verre ved uriktig behandling 

Anonymkode: e791b...dfd

Ja😔 Legen hadde sjekket nøye å påstod at siden hun ikke viste tegn til smerter uten han tok på stedet var det ikke brudd og at det var sjelden små barn knakk noe. Jenta vår er ganske tøff og gråter sjelden når hun slår seg og er ellers full av energi, så dette gjør nok fryktelig vondt for henne😔

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde krevd at de skulle tatt røntgen av henne. 

Jeg hadde et fall som 16-åring. Hadde ikke brudd, men jeg hadde bøyd benet på en måte. Måtte ha gips i 2 uker. 

Anonymkode: 9f8f9...938

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært den ungen - og jeg sier STÅ PÅ KRAVA. Hun SKAL ha røntgen! Jeg brakk foten på fire steder på samme alder ca, og har i dag (26 år) ennå plager knyttet til at det grodde skeivt pga feilbehandling og at de ikke tok meg/foreldrene mine seriøst. Jeg husker selvsagt ikke nøyaktig smertene jeg hadde, men jeg husker at det var grusomt. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde krevd at de skulle tatt røntgen av henne. 

Jeg hadde et fall som 16-åring. Hadde ikke brudd, men jeg hadde bøyd benet på en måte. Måtte ha gips i 2 uker. 

Anonymkode: 9f8f9...938

Har opplevd det samme. Hadde en kraftig forstuelse i fotballkarrieren... De så en liten "skygge" på røntgen og endte med gips i 2 uker, bare i tilfelle.. 

Krev røntgen. Stakkars lille. Godt hun har mor/far som passer på ❤️ 

Anonymkode: 44abc...769

Skrevet
boblevann skrev (8 timer siden):

Jeg har vært den ungen - og jeg sier STÅ PÅ KRAVA. Hun SKAL ha røntgen! Jeg brakk foten på fire steder på samme alder ca, og har i dag (26 år) ennå plager knyttet til at det grodde skeivt pga feilbehandling og at de ikke tok meg/foreldrene mine seriøst. Jeg husker selvsagt ikke nøyaktig smertene jeg hadde, men jeg husker at det var grusomt. 

Huff dette er min store frykt😔❤️ Hvor i beinet brakk du det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har opplevd det samme. Hadde en kraftig forstuelse i fotballkarrieren... De så en liten "skygge" på røntgen og endte med gips i 2 uker, bare i tilfelle.. 

Krev røntgen. Stakkars lille. Godt hun har mor/far som passer på ❤️ 

Anonymkode: 44abc...769

Tusen takk, håper vi slipper å vente i timesvis. Vi burde slippet å dratt til legen først. Tøffe lille jenta mi sa foten min er ødelagt når jeg lå med henne før hun sovnet i går😔❤️ Legen sjekket henne kun da hun satt på fanget til far!

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Huff dette er min store frykt😔❤️ Hvor i beinet brakk du det?

Begge leggbeina 😩

Skrevet
boblevann skrev (32 minutter siden):

Begge leggbeina 😩

😔❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja😔 Legen hadde sjekket nøye å påstod at siden hun ikke viste tegn til smerter uten han tok på stedet var det ikke brudd og at det var sjelden små barn knakk noe. Jenta vår er ganske tøff og gråter sjelden når hun slår seg og er ellers full av energi, så dette gjør nok fryktelig vondt for henne😔

Ja det er rett at det er sjeldent at så små brekker bein, det fordi beina fremdeles er så myke. MEN de kan få noe som kalles barnebrudd. Da er beinet bøyd, på voksen hadde tilsvarende skade vært brudd.

Min fikk dette da hun var 5. Klarte ikke bruke beinet og det gjorde kun vondt når beinet ble berørt, men da gjorde det til gjengjeld skikkelig vondt. Måtte røntgent og gips til.

Anonymkode: 3cf65...e8b

Skrevet

Det var brudd, et sjeldent brudd i hofteleddet😔 Fastlegen ville egentlig ikke sende henne i røntgen i dag hun heller, men jeg gav meg ikke før hun ringte til sykehuset. Jenta mi gråter sjeldent og jeg visste at dette ikke kun var en strekk!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det var brudd, et sjeldent brudd i hofteleddet😔 Fastlegen ville egentlig ikke sende henne i røntgen i dag hun heller, men jeg gav meg ikke før hun ringte til sykehuset. Jenta mi gråter sjeldent og jeg visste at dette ikke kun var en strekk!

Det var jammen godt de tok bilder, når barn ikke står på foten eller halter bør man alltid skjekke

• Liker 3
Skrevet
minister-mio skrev (2 timer siden):

Det var jammen godt de tok bilder, når barn ikke står på foten eller halter bør man alltid skjekke

Ja sant, legen sa det var ikke for å være vanskelig men blablabla. Jeg bare, jeg er ikke enig og vil at hun skal sjekkes i dag!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fyfaen. Bra du stod på ditt, du er en god mamma ❤❤

Anonymkode: c7ae6...bc2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...