Gå til innhold

Sliter med å komme godt overens med andre gutter/menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket de siste par årene at jeg sliter litt med å komme godt overens med andre gutter/menn. Jeg er en 19 år gammel gutt med 3 søstre og ikke en eneste fetter/bror, så jeg har ikke vokst opp med noen gutter bortsett fra vennene mine fra skolen. Nå føler jeg at jeg ikke har noe å snakke om med andre gutter jeg møter, og at de ofte ikke respekterer meg så mye eller liker meg. Noen tips til hvordan jeg kan relatere til/bli bedre på å henge med gutter? Sliter litt med bro talk og sånn når det ikke er mine aller nærmeste kompiser

Anonymkode: 99b6b...038

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutte å henge på kvinneforum og heller gå over til et med fleste menn - som en start.

Anonymkode: 3c963...c8b

Skrevet

Godt tips, skal ikke lyge

Skrevet
On 12/13/2021 at 8:17 AM, AnonymBruker said:

Slutte å henge på kvinneforum og heller gå over til et med fleste menn - som en start.

Anonymkode: 3c963...c8b

Tror kanskje Reddit kan være en grei plattform for det?

Muligens også diskusjon.no  ?

I alle fall så kan det være smart å kutte ut Kvinneguiden. ;)

Det er i alle fall flott at TS prøver å ta tak i det! 😄 

TS: Har du noen hobbyer? Eventuelt hvilke? Kanskje du skulle ha forsøkt å få en ny hobby (dette er bare godt ment), som kanskje er litt macho, for eksempel klatring via en treningsklubb, annen type trening, mannskor etc?

Anonymkode: 04d07...4dd

Skrevet

Jeg hadde det også slik når jeg var på din alder. Jeg har i senere år skjønt at jeg hadde veldig lite til felles med de jeg prøvde å være kompis med.

Støtter ideen om å prøve ut en ny jobby, men jeg synes ikke det er en god idé å velge en bestemt hobby fordi den er macho. Finn en hobby som gjenspeiler personligheten din, så vil du også møte likesinnede.

Hvis du henger mye på KG, så kan det nok være greit å ta en pause i perioder. "Miljøet" her er tidvis ganske giftig og man kan fort miste kontakten med hvordan den virkelig verden faktisk er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 20.40):

Har merket de siste par årene at jeg sliter litt med å komme godt overens med andre gutter/menn. Jeg er en 19 år gammel gutt med 3 søstre og ikke en eneste fetter/bror, så jeg har ikke vokst opp med noen gutter bortsett fra vennene mine fra skolen. Nå føler jeg at jeg ikke har noe å snakke om med andre gutter jeg møter, og at de ofte ikke respekterer meg så mye eller liker meg. Noen tips til hvordan jeg kan relatere til/bli bedre på å henge med gutter? Sliter litt med bro talk og sånn når det ikke er mine aller nærmeste kompiser

Du er heldigvis bare nitten år og kan fortsatt lære å sosialisere deg med andre gutter. Oftest så finner likesinnede seg på høyskolen da dere kanskje studere noe av det samme der interessere dere for. 

Jeg har alltid vært litt lik deg bare at jeg er kvinne. Har alltid kommet best overens med menn. Og har aldri trivds i store venninnegjenger. Jeg har forsøkt, men føler at jeg aldri passer inn og jeg blir som regel holdt litt utenfor (kvinner finner andre kvinner mer interessante å snakke med enn meg). Nå har jeg gitt litt opp.

Men har heldigvis en god mann som ikke bare er kjæresten min, men også en god samtalepartner.

Jeg har noen venninner da, og dem er jeg veldig glade i og er blitt veldig trygg på.

leste en bok engang hvordan en skaffer seg venner. Tror det var masse gode tips i den boken. Og ett lite tips… prøv å speil den personer du forsøker å bli kjente med

Anonymkode: 963c8...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...