Anonymburker Skrevet 13. desember 2021 #81 Del Skrevet 13. desember 2021 Han som sa "det var den pandemien" for noen måneder siden? Han tar sikkert feil igjen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 13. desember 2021 #82 Del Skrevet 13. desember 2021 NorthernLight skrev (13 timer siden): Spredningen vil bli enorm.... https://www.tv2.no/nyheter/14424603/?fbclid=IwAR2xIt9EumMARpmqG3Fw2zTS5-YorPA3dQ9YKO34kMZLoMru2jiDxC64rCU Kanskje det begynner å gå opp for flere folk? Når blir det nedstengning evt? Hva tror dere? Foreløpig har FHI og regjeringen dessverre feilet miserabelt. De har latt smitten eskalere i lang tid ute å gjøre noe særlig (først for ett par uker siden våknet de litt og satt inn noen påbud og en drøss med anbefalinger.. ) Ja helt forferdelig hvordan Norge har klart seg i denne pandemien, det ser man klart på andelen døde pr 100k, NOT! Noen blir jo aldri fornøyde dessverre 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. desember 2021 #83 Del Skrevet 13. desember 2021 Anonymburker skrev (7 timer siden): Han som sa "det var den pandemien" for noen måneder siden? Han tar sikkert feil igjen. Det tror jeg og. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 13. desember 2021 #84 Del Skrevet 13. desember 2021 Ser ikke ut som hylingen etter 3 doser har all verden for seg heller? https://www.dagbladet.no/nyheter/utbrudd-etter-tredje-dose/74907537 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 13. desember 2021 #85 Del Skrevet 13. desember 2021 11 hours ago, Vingemutter said: Eksponentiell. Beklager og takk for at du korrigerer. Du har selvsagt helt rett 🙂👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 13. desember 2021 #86 Del Skrevet 13. desember 2021 Lill skrev (12 timer siden): Hvis smittespredningen er eksponensiell kun i starten slik du påstår, hvordan har det seg at smitten er fortsatt økende snart 3 mnd etter man åpnet opp? ? Hva er det du babler om? Vet du hva eksponentiell vekst er? Tror du økende smitte må være eksponentiell? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 13. desember 2021 #87 Del Skrevet 13. desember 2021 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2021 #88 Del Skrevet 13. desember 2021 tom1986 skrev (1 time siden): Hva er det du babler om? Vet du hva eksponentiell vekst er? Tror du økende smitte må være eksponentiell? Nei, jeg mener at å kritisere logikken bak artikkelen ikke er riktig. Det omhandler et virus som stadig vekk muterer seg, og derfor blir det vanskelig å estimere hva som skjer videre. Selv om tallene ikke nødvendigvis er riktige, så fungerer teorien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 13. desember 2021 #89 Del Skrevet 13. desember 2021 Lill skrev (13 minutter siden): Nei, jeg mener at å kritisere logikken bak artikkelen ikke er riktig. Det omhandler et virus som stadig vekk muterer seg, og derfor blir det vanskelig å estimere hva som skjer videre. Selv om tallene ikke nødvendigvis er riktige, så fungerer teorien. Hvilken teori er det du tror fungerer? Igjen, hva er det du babler om? Jeg påpeker at eksponentiell vekst er ikke mulig etter hvert som andelen mottakelige synker betraktelig. Eller tror du det er mulig at man kan f.eks. smitte 128 millioner nye personer hver dag i et land med 67 millioner innbyggere..? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2021 #90 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) tom1986 skrev (44 minutter siden): Hvilken teori er det du tror fungerer? Igjen, hva er det du babler om? Jeg påpeker at eksponentiell vekst er ikke mulig etter hvert som andelen mottakelige synker betraktelig. Eller tror du det er mulig at man kan f.eks. smitte 128 millioner nye personer hver dag i et land med 67 millioner innbyggere..? Hvis du tar korona viruset spesifikk, så aner man ikke hvor mange smittet man ender opp med da viruset vil mutere underveis. Jeg forstår at tallene er helt på trynet, men det er ikke slik at antallet mottagere vil synke, da folk blir re smittet og de vil også bli en del av en statistikk. Sikkert ikke så godt forklart fra min side, men som sagt er jeg enig i at tallene ikke er representative. Endret 13. desember 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 13. desember 2021 #91 Del Skrevet 13. desember 2021 Loff77 skrev (2 timer siden): Ser ikke ut som hylingen etter 3 doser har all verden for seg heller? https://www.dagbladet.no/nyheter/utbrudd-etter-tredje-dose/74907537 Det interessante her er at de sier «Nå mener de at funnene viser at tre doser ikke er nok til å hindre omikron i å spre seg.» Ikke at det ikke funker, men at tre dose ikke er nok, underforstått at flere doser kanskje må til? Problemet er jo ikke at tre doser ikke er nok, men at vaksinene beskytter dårlig mot smitte, og kanskje ikke i det hele tatt mot omikron. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 13. desember 2021 #92 Del Skrevet 13. desember 2021 Har nylig tatt 3dj dose. Nå begynner jeg å tvile på hele greia jeg også.. Hvis ikke disse vaksinene blir justert snart blir vaksiner fremover for null og regne.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 13. desember 2021 #93 Del Skrevet 13. desember 2021 PITTY skrev (3 minutter siden): Har nylig tatt 3dj dose. Nå begynner jeg å tvile på hele greia jeg også.. Hvis ikke disse vaksinene blir justert snart blir vaksiner fremover for null og regne.. Man vil aldri klare å justere like raskt som det muterer så det er ikke noe å satse på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 13. desember 2021 #94 Del Skrevet 13. desember 2021 velociraptor skrev (1 time siden): Det interessante her er at de sier «Nå mener de at funnene viser at tre doser ikke er nok til å hindre omikron i å spre seg.» Ikke at det ikke funker, men at tre dose ikke er nok, underforstått at flere doser kanskje må til? Problemet er jo ikke at tre doser ikke er nok, men at vaksinene beskytter dårlig mot smitte, og kanskje ikke i det hele tatt mot omikron. Beskytter heller ikke godt nok mot alvorlig sykdom, i så fall hvorfor stramme inn? Dessverre var vaksinene veldig overvurdert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 13. desember 2021 #95 Del Skrevet 13. desember 2021 Loff77 skrev (4 minutter siden): Man vil aldri klare å justere like raskt som det muterer så det er ikke noe å satse på Så langt jeg har forstått så justerer man en influensavaksine til sesongens virus og dens antatte grad/virkning. Hvis den samme filosofien kan benyttes innen covid-vaksine så må en slik innfallsvinkel være eneste løsning kanskje. For jeg ser heller ikke for meg at forskere kan løpe rundt å kun prioritere den i øyeblikket nåværende mutasjonen. Den holder ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 13. desember 2021 #96 Del Skrevet 13. desember 2021 PITTY skrev (2 minutter siden): Så langt jeg har forstått så justerer man en influensavaksine til sesongens virus og dens antatte grad/virkning. Hvis den samme filosofien kan benyttes innen covid-vaksine så må en slik innfallsvinkel være eneste løsning kanskje. For jeg ser heller ikke for meg at forskere kan løpe rundt å kun prioritere den i øyeblikket nåværende mutasjonen. Den holder ikke.. Nei, så tar det også ca 6mnd å utvikle oppdatert vaksine, to late Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 13. desember 2021 #97 Del Skrevet 13. desember 2021 13 minutter siden, Loff77 said: Beskytter heller ikke godt nok mot alvorlig sykdom, i så fall hvorfor stramme inn? Dessverre var vaksinene veldig overvurdert Ja, kom med tallene dine da. Såvidt jeg ser på undersøkelser fra både Danmark og Storbritannia har 3. dose god effekt på alvorlig sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 13. desember 2021 #98 Del Skrevet 13. desember 2021 Anonymburker skrev (12 timer siden): Han som sa "det var den pandemien" for noen måneder siden? Preben Aavitsland har aldri vært bekymret under hele epidemien, så hvis han begynner å få kalde føtter, så kan det bli interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 13. desember 2021 #99 Del Skrevet 13. desember 2021 Anonio skrev (4 minutter siden): Ja, kom med tallene dine da. Såvidt jeg ser på undersøkelser fra både Danmark og Storbritannia har 3. dose god effekt på alvorlig sykdom. Hvorfor er man bekymret for antall intensivplasser da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 13. desember 2021 #100 Del Skrevet 13. desember 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg