Gå til innhold

Hva er dine erfaringer med Zalna mot akne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skriver her fordi jeg er desperat etter å høre folks erfaringer med aknegeleen Zalna.

Først litt bakgrunn: Jeg er 30 år og begynte å slite med kviser på haka da jeg sluttet på p-piller for noen år tilbake. Mest mindre kviser, men det siste året har jeg fått stadig flere store, betente byller i forkant av mens. De kommer som bestilt hver måned. Jeg hadde perfekt hud og skulle aldri ha sluttet på p-piller, men av ulike årsaker måtte det bli slik, og jeg kan ikke begynne på nå... Men det er en annen og irrelevant sak. Kroppen og resten av ansiktet er helt kvisefritt. Men byllene på haka er vonde og stygge. Jeg sliter med å vise meg offentlig når det står på.

Fra mai til september ble jeg av fastlegen satt på tetracyclin (antibiotika mot akne) i kombinasjon med epiduo. Angrer som en hund, for det hjalp virkelig ingen verdens ting. Huden ble kvisefri underveis, men har om mulig blitt verre etter kuren.

Uansett: Jeg var hos hudlege og fikk utskrevet Zalna. Jeg har brukt den i to og en halv uke nå. Som anvist brukte jeg den annenhver kveld i to uker, før jeg trappet opp til hver kveld. Nå har jeg fått to monsterbyller på haka (skal snart ha mens). Kan ikke huske å ha hatt to så digre byller samtidig. Hva er deres erfaringer med Zalna? Kan dette være såkalt purge? Jeg setter ekstremt stor pris på alle som vil dele sin historie her. ❤️

Anonymkode: 6bc84...6dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk samme reaksjon og det ble ikke mye bedre etter hvert, så jeg sluttet etter et år, da gav jeg opp. Fikk så tørr hud i tillegg, kunne ikke bruke den hver dag.

Anonymkode: 33483...d54

Skrevet

Hei! Jeg har Verde vas som også er en tretinoin krem. Det er også på haka som i hovedsak er mitt problem, I tillegg ønsker jeg å bruke den for antiage fordelen. 

Jeg har brukt min i 6 uker, og har helt klart fortsatt en og annen kvise, men den er som oftest liten og går fort bort, det er typisk tegn på purging. Har ikke purget så voldsomt, ikke noe mer kviser enn jeg normalt har hatt, og nå begynner det å bli bra. Har også mindre sorte prikker i ansiktet, så for min del har den funket bra! 

Anonymkode: 68bba...4a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...