AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Jobber i bhg som pedleder . På personalmøte med de ansatte, la jeg frem hva jeg tenker om julegaver. Jeg mener at ikke alle barn har like forutsetninger og at dermed kan ikke alle barna lage det samme uansett alder. Jeg la frem at jeg synes det er viktig at det er barna sitt verk og at det ikke er laget av oss voksne. Er eks. En av de ansatte overstyrt meg og gikk å kjøpte ferdig dekorerte kakebokser på Nille. De lagde runde julemarsipan til å putte oppi, men etter barna hadde rullet kulene, tok en av de ansatte å rullet alle på nytt, så de ble like og penere. Vi vet heller ikke hvem som har laget hvem, alle er blandet. Jeg tok opp dette, og la forsiktig frem at neste gang kan vi be foreldrene ta med brukte syltetøyglass, som barna kan male og dekorere selv. Det blir mer personlig, og også billigere. Evt kan vi ansette ta med hjemmefra gjennom året. Den ene ansatte ble veldig fornærmet, fordi hun trodde hun hadde kjøpt pene glass. Hun sa vi kunne gjerne helle ut alle marsipanen igjen, om det skulle være sånn. Hva mener dere? Burde jeg ikke sagt noe? Håper ikke all marsipanen ligger utover benken i bhg imorgen når jeg kommer. Anonymkode: 5cc40...9bd 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Jeg hadde ærlig talt ikke spist marsipan som var (dobbelt) rullet i en barnehage. Anonymkode: a3d5b...c71 40
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde ærlig talt ikke spist marsipan som var (dobbelt) rullet i en barnehage. Anonymkode: a3d5b...c71 Kanskje marsipan var fiktivt. Var ikke poenget. Anonymkode: 5cc40...9bd
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Enig med deg Anonymkode: b1327...7e9 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Jeg er enig med deg, TS! Jeg ønsker at barna har laget noe til oss foreldre, og ikke noe en ansatt har ordnet for dem. Om det så bare er rabling på et ark 😊 Anonymkode: 93d4e...574 19
Aureka Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Selvfølgelig har du rett! Å være leder betyr å måtte si i fra, og noen ganger bli upopulær hos enkelte. 12
Glufseguri Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Absolutt, heller en enøyd og vindskeiv nisse med glitter på enn noe jeg vet med sikkerhet 3 åringen knapt har vært med å lage! 12
Tone83 Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Når 1 åringen kom med en hjemmesnekra nisse så ble den etterhvert lurt i søpla. hun hadde ikke vert medvirkende i det hele tatt, uten tvil😂 året etterpå fikk vi et maleri, på baksiden var det et bilde av barnet mens hun malte dette maleriet. Det var litt kult:) har det på veggen mange år etterpå. 11
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Fikk en snap et år av ei mor som synes det var såå koselig med barnelagde julegaver fra barnehagen. Ungen på 1.5år hadde visst laget en betongstøpt telysholder med en fastknyttet tråd rundt med misteltein. Så noen foreldre blir tydelig lurt. Anonymkode: 6b1a2...a05 19
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk en snap et år av ei mor som synes det var såå koselig med barnelagde julegaver fra barnehagen. Ungen på 1.5år hadde visst laget en betongstøpt telysholder med en fastknyttet tråd rundt med misteltein. Så noen foreldre blir tydelig lurt. Anonymkode: 6b1a2...a05 😂 Anonymkode: a3d5b...c71 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 Jeg vil ha ting barna har laget og er 100% uinteressert i å få ting de ansatte har laget med hjem. At tingene ikke er «perfekte» er hele sjarmen, og det er også interessant å følge med på barnas progresjon. Anonymkode: 1d95e...dda 12
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Edit: Det er greit at de ansatte har laget det dersom det inneholder bilde(r) av barna (eks. julekule med bilde inni) eller har hånd-eller fotavtrykk av barna eller lignende. Anonymkode: 1d95e...dda 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 Datteren min på snart to år har kommet hjem med håndavtrykk og noen malingskladder innrammet. Skjønner at de voksne har vært med å hjulpet henne, men har endt opp med noe personlig da. Ser også bilder i mykid underveis i kunstverkene. Har gledet meg til å få hjem ting hun har laget i barnehagen og er så glad de legger opp til at det er ting hun får bidratt så mye til selv. Enig med deg, følg barnet og deres mestring. 🥰 Anonymkode: 0becb...169 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 Takk for svar. Jeg synes det er spesielt at hun kollegaen min, ble så snurt og mente hun kunne helle de ut. Anonymkode: 5cc40...9bd 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Kuleste jeg har fått er en jalla påskekylling som datteren min laget, det var så ekstremt tydelig at det var et barns verk. Jeg er ikke interessert i gaver de voksne har laget. Anonymkode: 38718...24d 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 Er enig med deg om at ting barna lager i barnehagen skal være selvlaga av barna. Men du kunne kanskje unngått å ta fram eksemplet med den ansatte som rulla kulene på nytt. Dette kunne du evt heller tatt opp med den medarbeider det galt og ikke foran alle i plemun. Om jeg skjønte det var slik du hadde gjort det. Det kan føles vondt og bli brukt som eksempel foran alle andre. Da må man evt også evaluere sin egen rolle. Hvem hadde hovedansvar for denne aktiviteten. Om det var du, så hadde du kanskje heller ikke fortald hva som du ønska ut av denne aktiviteten. Om du hadde gitt henne ansvar for den må man nesten heller bare godta at ja slik ble det, man er forskjellig som menneske og legger vekt på ulike ting. Så som leder er det mange ting man kan tenke på. Men klart at diskusjonen om hva slags julegaver man lager er noe man kan ta. Anonymkode: 32d43...992 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er enig med deg om at ting barna lager i barnehagen skal være selvlaga av barna. Men du kunne kanskje unngått å ta fram eksemplet med den ansatte som rulla kulene på nytt. Dette kunne du evt heller tatt opp med den medarbeider det galt og ikke foran alle i plemun. Om jeg skjønte det var slik du hadde gjort det. Det kan føles vondt og bli brukt som eksempel foran alle andre. Da må man evt også evaluere sin egen rolle. Hvem hadde hovedansvar for denne aktiviteten. Om det var du, så hadde du kanskje heller ikke fortald hva som du ønska ut av denne aktiviteten. Om du hadde gitt henne ansvar for den må man nesten heller bare godta at ja slik ble det, man er forskjellig som menneske og legger vekt på ulike ting. Så som leder er det mange ting man kan tenke på. Men klart at diskusjonen om hva slags julegaver man lager er noe man kan ta. Anonymkode: 32d43...992 Neida, det var en vikar som gjorde det med kulene og ingen som ble truffet av det. Anonymkode: 5cc40...9bd
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neida, det var en vikar som gjorde det med kulene og ingen som ble truffet av det. Anonymkode: 5cc40...9bd Nei men det med glassene? Hun som kjøpte de hadde sikkert gjort det i beste mening. Anonymkode: 32d43...992
Silla123 Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 (endret) Det må jo være laget av barnet, kan gjerne være sammen med en ansatt. Men om jeg hadde fått perfekte, runde kuler så skjønner jeg jo at det ikke er fra ungen min. Vil heller ha deformerte marsipan klumper som kiden har laget, det er jo hele meningen ❤️ Endret 12. desember 2021 av Silla123 Stavefeil 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #20 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei men det med glassene? Hun som kjøpte de hadde sikkert gjort det i beste mening. Anonymkode: 32d43...992 Jeg mener hun gjorte sikkert ikke det av vond vilje og for å overstyre deg. Anonymkode: 32d43...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå