Gå til innhold

Omikron og 15.desember som siste frist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom det dukker opp et omikrontilfelle på skolen etter 15.desember går karantenen til etter julaften.

Ett enkelt omikrontilfelle i klassen etter 15.desember og jula er over!

Hvorfor ikke bare kjøre digital undervisning eller gi tidlig ferie så vi med barn i skolen slipper mulig isolasjon i jula…?

Anonymkode: 90af7...14a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du her? Dette et et underforum for barn og familie tema, ikke Korona. 

Anonymkode: 31739...546

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dersom det dukker opp et omikrontilfelle på skolen etter 15.desember går karantenen til etter julaften.

Hvorfor ikke bare kjøre digital undervisning eller gi tidlig ferie så vi med barn i skolen slipper mulig isolasjon i jula…?

Fordi unger som har det vanskelig hjemme trenger å få gå på skolen. 

• Liker 4
Skrevet

Kan teste deg ut på dag 7

Anonymkode: 65136...615

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de økonomiske hjulene skal gå rundt. Voksne som skal jobbe trenger barnepass. Kapitalismen krever. Julen driter vi i.

Anonymkode: 02526...cd8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet. Vurderer sterkt hjemmeskole for barna(10 og 7 kl) denne uken. Smitte i begge klasser

Anonymkode: 7a4d4...54e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor spør du her? Dette et et underforum for barn og familie tema, ikke Korona. 

Fordi dette handler om barn! Som føler på skyld for å ha ødelagt julen. Som ikke får en jul… dette handler jo om barm og familier!

• Liker 3
Skrevet
Tone83 skrev (4 minutter siden):

For de barna som har det vanskelig får det så mye bedre om de må i karantene og jula avlyses. 

Anonymkode: 38bb7...85b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

søk permisjon eller ta ut barnet, det har jeg gjort

Anonymkode: 2cb82...796

Skrevet
Tone83 skrev (4 minutter siden):

Det har da alltid vært et ekstra tilbud til disse barna..? De får jo også mer oppfølging om andre ikke er der!

Skrevet

Fordi dette handler om barn! Som føler på skyld for å ha ødelagt julen. Som ikke får en jul… dette handler jo om barm og familier!

Får man en ødelagt jul av å være i karantene hjemme? Det høres dramatisk ut.

Anonymkode: 60f63...806

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

søk permisjon eller ta ut barnet, det har jeg gjort

Har tenkt å gjøre akkurat det selv også, men det er jo urettferdig at ikke flere får mulighetene. De er jo de med minst som ikke får tatt fri, som burde fått betalt fri akkurat denne tiden for å unngå karantene og isolasjon frem til jul.

Skrevet

Her har skolen bestemt at det blir hjemmeskole/digital undervisning den kommende uka (ungdomsskole) pga omikron-smitte og mange er i karantene.

Anonymkode: 6de85...8c2

Skrevet

Må man søke, kan man ikke bare la vær og sende? Jeg gjorde det med eldre sønn da det florerte av covid u klassen. De ville vi skulle teste annenhver dag men sende på skolen. Jeg holdt min hjemme. 17/27 elever ble smittet, flertallet ble smittet dagene mellom testing. Av de 10 som slapp unna, var 7 hjemme i selvpålagt karantene(av foreldrene da).

Skrevet

Har tenkt å gjøre akkurat det selv også, men det er jo urettferdig at ikke flere får mulighetene. De er jo de med minst som ikke får tatt fri, som burde fått betalt fri akkurat denne tiden for å unngå karantene og isolasjon frem til jul.

den er jeg helt enig i. Taper ikke penger på det, så lenge jeg tar det på syk barn dager, og jeg har spurt sjefen som sa selv at han mente det gikk på syk barn dager, så lenge det gjelder barnet og ikke meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må man søke, kan man ikke bare la vær og sende? Jeg gjorde det med eldre sønn da det florerte av covid u klassen. De ville vi skulle teste annenhver dag men sende på skolen. Jeg holdt min hjemme. 17/27 elever ble smittet, flertallet ble smittet dagene mellom testing. Av de 10 som slapp unna, var 7 hjemme i selvpålagt karantene(av foreldrene da).

jeg vet ikke for og være ærlig, men sendte heller en søknad,enn og få problemer etterpå

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det handler om Korona. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor spør du her? Du må spørre politikerne. Det er de som bestemmer. Ikke skolen og ikke lærerne. Rett spørsmålet ditt riktig vei.

Anonymkode: 83cb9...d60

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg vet. Vurderer sterkt hjemmeskole for barna(10 og 7 kl) denne uken. Smitte i begge klasser

Da regner jeg med du lager undervisningsopplegg selv i tråd med kompetansemålene. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor føler de på skyld? Hvorfor lar du barnet skamme seg? 

• Liker 5
  • Opprett ny...