AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Har en bekjent med CP. Hun sier ofte at hun er som alle andre. Og at hun ofte gjentar dette. og at selv om hun går med gåstol så er det ingenting galt med hodet hennes. Hun er ei veldig snill og herlig jente, men begynt flere ganger å lure på om dette er helt sant. Mye fordi hun helt uten forvarsel kan begynne å gråte. . En gang var vi ute og spiste satt hun og gråt inne på resturanten. Ordentlig " hulking" for at hun desverre måtte hjem en time før avtalt fordi hun hadde glemt sine medisiner. ( hun bor 10 minutter gange fra resturanten) vi i vennegjengen blir litt overasket over disse reakjonene. Hun var redd for å såre oss fordi hun måtte dra en time tidligere hjem. stadig når vi drikker begynner hun også å gråte. Plutselig kan hun sitte å gråte ved bordet ved utestedet. ikke bare litt men slik at hun sitter og hulker. men så blir det som regel bedre når vi får snakket med henne. Anonymkode: ef92b...f08
Nelja Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Og du tenker venninnen din er psykisk utviklingshemmet fordi hun lett tar til tårer? Den var drøy. 26
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 Hva har CP og at hun tar lett til tårene å gjøre? Anonymkode: 73f95...9d8 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Er det mulig? Lurer på om jeg skal sende et tips til Misjonen på P4 😆 Anonymkode: a2225...9e4 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Har man celebral parese har man nedsatt motoriske funksjoner, ingen psykisk sykdom eller hemming. Du som skriver dette derimot, har sannsynligvis så lav IQ at det muligens kvalifiserer som en psykisk utviklingshemming. Anonymkode: ff3e9...9cd 17
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Det kan jo virke litt "barneaktig" å krisemaksimere, samt ha dårlig regulering på følelsene sine. Blir litt som et lite barn ville ha reagert. Kan være hun er litt umoden på det området. Men det skal nok mer til mer til for å få "diagnosen" psykisk utviklingshemmet. Anonymkode: 436b3...40e 3
Hannah80 Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Er man venner, så vet man jo om vennen er psykisk utviklingshemmet. Selv når det gjelder mild grad. Slikt merker man jo kjapt. 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 CP utelukker ikke psykisk utviklingshemming, kan godt hende at hun har vært maks uheldig. Anonymkode: 6c9b6...a38
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Synes du har fått litt stygge svar her. Det du beskriver er da ikke helt normalt hos en voksen dame. Det minner meg faktisk litt på ei jeg kjenner, og hun er lett psykisk utviklingshemmet. Anonymkode: c4acf...b87 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 Hun er nok ikke helt i vater hvis hun begynner å gråte sånn uten videre, men det kan like gjerne være at hun sliter. Kjenner flere med CP som er veldig langt tilbake rent sosialt, men mistenker at det heller har noe å gjøre med mindre sosial kontakt enn at de har en eller annen utviklingshemming. Helt oppegående mennesker, bare ikke sosialt. Anonymkode: ba54b...8c5 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 Jeg syns du er ganske stygg. Det kan være andre ting som gjør at hun gråter, f.eks at hun har det tungt, bivirkning av medisiner e.l. hvorfor spør du ikke hva som gjør at hun gråter hele tiden? Anonymkode: c91e3...6a6 3
Gjest venom31 Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Det er jo fint av deg å henge henne ut i en tråd i stedet for å være en ekte venn.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 Psykiske problemer kan jeg skjønne at du mistenker, men psykisk utviklingshemming hørtes drøyt ut ut fra bare dette. Anonymkode: a1431...cd7 2
SoWhat? Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 Men Herregud da. Dere ville vel merket det på andre måter?? Snakker dere ikke sammen? Fader så mye rart her 😄 1
Silva Pluvialis Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 CP er jo en alvorlig diagnose. Kanskje det er derfor hun gråter, fordi hun har det vanskelig pga. diagnosen? 2
KvinneMannen Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 Årsaken til at hun gjentar at hun er som alle andre i hodet kan nok være fordi at folk ser på henne og bare antar at hun er tilbakestående. Vokser man opp med dette kan jeg godt tenke meg at det fører til en rekke psykiske utfordringer og kan være til hinder for vanlig sosial utvikling, derav gråtingen. 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 Det kan jo hende at hun sliter psykisk, ikke at hun er utviklingshemmet. Hvis hun har angst eller depresjon, kan det jo gjøre at hun blir lett overveldet av ting som andre oppfatter som bagateller. Og f.eks når hun drikker blir emosjonene mer "frie" så ting kommer til overflaten. Enkelte medisiner kan også gi "overfølsomhet" (uten at jeg vet om det gjelder for hennes vedkommende), jeg gikk på prednison for noen år siden og det ga meg veldig mye indre uro, vi kunne sitte og spise middag og plutselig begynte tårene å falle i suppen, helt ut av det blå og uten at jeg selv visste hvorfor. Og så er det en stor psykisk påkjenning når kroppen ikke fungerer som den skal og man har smerter og vet i tillegg at sånn blir det resten av livet. Anonymkode: 17236...51a 2
Hannah80 Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 venom31 skrev (11 minutter siden): Det er jo fint av deg å henge henne ut i en tråd i stedet for å være en ekte venn. Det hadde knapt vært en eneste tråd her inne, hvis man ikke kan diskutere andre mennesker. De fleste trådene omhandler jo relasjoner til andre:) 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 Det kan være cpen hennes. Eller så er de to en ikke uvanlig kombinasjon. Men det er for lite informasjon å si noe mer sikker om enn hulkegråtingen. Anonymkode: 1e3aa...c2f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #20 Skrevet 12. desember 2021 Det er litt lite å gå på det du forteller. Men noe underlig er det jo. Men det kan også være ar hun mye lei seg bare Jeg syns det må gå ann å lure og spørre andre, som her inne uten at folk blir fornærma på en annens vegne. Kan bare bidra med at det kan være mange grunner til at folk oppfører seg rart. Jeg hadde en venninne som var veldig naiv, myr isolert og nærmest litt virkelighetsfjern i mange valg,rare forklaringer på ting. Og jeg tror ikke hun var tilbakestående men uerfaren og litt kort. ( hun dumpet meg, derfor «hadde») poenget er det kan være andre grunner til at folk oppfører seg anderledes enn utviklingshemmethet Men om du googlet det så kan du jo se om du kjenner igjen mer ( ja om det finnes typiske ting) Anonymkode: 96bdf...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå