AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Vi pleier sjeldent å krangle, og jeg er VELDIG konfliktsky.. Er det ting jeg er uenig, filleting altså, så legger jeg meg veldig ofte flat fordi jeg bare ikke vil krangle.. I dag så rant det over for meg, og det endte med at jeg sa noen fæle ting jeg virkelig ikke mener... Føler mye sinne har samlet seg opp hos meg så bare eksploderte det i krangelen i dag. Jeg hadde knapt sovet da ungen våknet en million ganger, nylig fått mensen og formen var generelt ganske elendig. Jeg skulle på jobb, og greia er at hver gang jeg skal jobbe så sutrer mannen min så mye.. Når jeg skulle gå og si hadet, så begynner ungen å hyle. Altså, han hyler hver gang jeg skal gå, eller bare jeg skal en tur på do eller noe, det er ikke noe nytt. Så mannen min går og skuler på meg, tydeligvis dritsur fordi han må være med sin egen unge en hel dag siden barnehagen har stengt og jeg jobber. Og da presterer mannen min å si «beklager ***, mamma vil ikke være med deg». Og det traff meg som en kniv rett i mammahjertet og det gjorde meg SÅ forbanna. Jeg er med barnet nesten hele tiden, og har til og med trappet ned i stilling for å kunne tilbringe mer tid sammen, synes den var så ufortjent. Barnet fyller straks 2 år og forstår MYE. Ikke greit å si sånn til han! Jeg sa så klart ifra at det er ikke greit å si sånn, så hisser han seg opp og begynner å klage på skoene mine av alle ting. Jeg har et par godt brukte sko som ikke ser så fine ut, så har jeg et annet par som vi nylig vasket men han lovet meg å hjelpe å få på skolissene, da jeg ikke får det til siden det er sånn vanskelig knytting. Han vil jeg skal ta de skoene men de har jo ikke fått knyttingen på, og jeg var sent ute til jobb allerede. Han sier han kan fikse det NÅ, men jeg sa jeg har jo ikke tid nå, og da ble han dritsur, kastet skolissene på meg og skrek når jeg skulle bli voksen osv. Og jeg har sagt tydelig ifra flere ganger at det er viktig for meg at vi ikke krangler FORAN ungen, og dette har han sagt seg enig i men så gjør han det igjen. Uansett, alt dette gjorde meg så sint så jeg sendte en hel haug med meldinger som ikke var så pene til ham. De var for det meste saklige, men jeg sa at jeg var så sliten av at han var i så dårlig humør hver morgen og det går utover formen til alle, at jeg føler meg utslitt og lei av å være den eneste som tenker positivt, og at jeg følte han ødela familien og skapte krangler over de minste ting hele tiden.. Det aller verste var at jeg kalte han en dårlig far og det var grusomt sagt av meg og jeg angrer så mye.. Han fortjente ikke DEN, og jeg sa det bare for å såre, føler meg så slem. Har bedt om unnskyldning så mange ganger, men han vil ikke snakke med meg, knapt se på meg. Jeg har ikke bil så han pleier å hente meg etter jobb. Forsøkte å ringe og sende melding men fikk ingen svar om jeg skulle bli hentet. Ventet en 10 minutter før jeg spaserte hjem i pøsregnet. Det tar ca 45 minutter, og det var et tydelig tegn på at han var sint og såret når han ikke dukket opp engang. 😔 Når jeg omsider kom hjem så sa han bare at han var så sliten bare og la seg. Jeg prøvde å snakke med han men da sa han med streng og høy stemme at jeg ikke skulle plage han. Jeg har aldri sagt noe så stygt til han før, pleier å være flink til å holde meg rolig og saklig, men i dag gikk bare alt galt.. Er så lei meg, klarer ikke å fokusere på noe annet.. Hvordan kan jeg gjøre det godt igjen? 😔 Tips? 😔❤️ Anonymkode: 62bc4...b35
Populært innlegg BobbySocks Skrevet 12. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 12. desember 2021 Jeg synes faktisk ha. Fortjente de meldingene jeg. Jeg synes HAN ka. Be om unnskyldning. Slutt å vær en tøffel! Han kaldt deg både barnslig og en dårlig mor, jeg hadde virkelig latt han få høre det. 78
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 Synes det er han som jaggu meg må skjerpe seg ganske brutalt! Det han gjorde først er jo ikke greit. Ikke rart du får mer enn nok og eksploderer. Han er vant til at du tier. Men hvor fornøyd er han egentlig med at du blir kuet? Anonymkode: c422b...163 42
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Nei, altså, en sak er at han blir såret. Men at han "blir så sliten at han ikke gidder å hente deg", er barnslig. Jeg tror ikke noe på deg når du skriver at du skrev at han var en dårlig far bare for å såre. Jeg tror det ligger litt sanning i det også. Hadde det ikke gjort det ville du ha følt det like meningsløst å skrive det som å skrive at, "du har en så lang nese som alle stirrer på" (det er ikke sant, altså ville det ikke ha såret). Om han ikke er en dårlig far så er han i hvert fall en mann som tar dårlig vare på moren til sine barn. Jeg tenkte det tok hardt inn på han helt til du skrev at han nektet å hente deg etter jobb, når det regnet ute. Han forsøker å manipulere deg til å ikke sette grenser, til å ikke si i fra. Det er derfor du er redd for å ta de konfliktene. Du vet at han kjører over deg. Det gjør han fordi han ikke bryr seg om deg. Hadde han gjort det hadde han sagt i fra om at han var for sliten til å hente deg fra jobb. Anonymkode: 310eb...2b1 34
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Han der trykker deg ned skikkelig. Ja, du sa ting som du kanskje ikke burde, men hva med han? Familien er deres, dere begge må jobbe for å pleie den. Tenk å si noe slik til ungen? Det er uhørt. Har dere så mye penger at du egentlig ikke trenger å jobbe? Siden han ikke setter pris på at du går på jobb. Anonymkode: 4acd5...6ac 27
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Hva slags hule krøp denne mannen ut fra? Jeg tror jeg hadde vært så sint at jeg ikke hadde brydd meg hvor han tok veien 😫 Anonymkode: 81247...c0c 29
kisskissbangbang Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Tenker at her blinker det skarpt rødt, og ikke av din oppførsel. 39
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Ut fra det jeg leste, virker han som den som burde be om unnskyldning. Han er jo den som må vokse opp. Og for en kommentar han sa til barnet deres?? Ikke greit! Anonymkode: 7d8bf...460 27
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Det der sa samboeren min til meg også da jeg jobbet og han hadde barnet en gang. Jeg eksploderte. Han sa unnskyld. Det er jo ikke DU som skal si unnskyld!! Jeg forstår godt at du ble forbanna. Kan han ikke ha sin egen unge en dag? Ærlig talt Anonymkode: 3ebec...a86 27
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere så mye penger at du egentlig ikke trenger å jobbe? Siden han ikke setter pris på at du går på jobb. Det er jo isåfall nedtrykkende det og. Hvis ts vil være hjemme med barnet er jo det ok, men det er jo noe man bør dele på. Selv om han evt. tjener mest, er jo jobben hennes viktig for henne regner jeg med. Kjenner meg litt igjen her. Og har begynt å stå opp for meg selv, jeg skal ikke bare tie. Har jeg avtalt å jobbe, (ringevikar som spørres om et par uker i slengen), så er det ferdig snakka. Når han ringer og sier at jeg kan droppe jobben så han kan tjene ekstra, flere titusener ekstra, får jeg hjertebank. Men i mindre og mindre grad nå, og sier nei. Det føles så godt å tjene en grei slump selv! Dette bør mannfolka forstå. Mister makta si da kanskje... Anonymkode: c422b...163 8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 Ehhh, du klarer ikke tre skolissene selv?🤔 Anonymkode: 3ae94...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Det der med skolissene var kjempemerkelig. Hele situasjonen egentlig. Er det diagnoser inni bildet på dere? Anonymkode: 89fa8...4b3 6
Ananas. Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 (endret) Å urettmessig si til et barn at moren ikke vil være sammen med det ER å være en dårlig far. Endret 12. desember 2021 av Ananas. 27
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det der med skolissene var kjempemerkelig. Hele situasjonen egentlig. Er det diagnoser inni bildet på dere? Anonymkode: 89fa8...4b3 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ehhh, du klarer ikke tre skolissene selv?🤔 Anonymkode: 3ae94...ecb Ts her. Det er et par vintersko med noen voldsomme lisser som skal tres inn litt alle veier. Jeg satt vel nesten 1,5 time og kludret med dem og gjorde det feil hele tiden, da han sa han skulle ordne dem for meg, så jeg ikke trengte tenke mer på det. Men han hadde jo ikke gjort det ennå. Og nei, vi har ingen diagnoser, for et merkelig spørsmål. Anonymkode: 62bc4...b35 19
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Mannen din er et forbanna rasshøl og burde i det minste få høre at han er en rævva partner. Anonymkode: eef23...e91 22
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 Det jeg tenker her er at han gjør alt han kan for å vinne krangelen, altså at han skal ha det til at du var verst. Om du er verst er det ingen som peker en finger mot han. Så han manipulerer deg så du skal være den eneste som sier unnskyld, så han kan late som han ikke har gjort noe galt. Du blir behandla veldig dårlig, ts. Jeg tror dere trenger en uavhengig tredjeperson her, for det mønsteret dere er inne i er ikke bra for noen, spesielt ikke barnet. Anonymkode: 6ec63...e4b 13
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 Ananas. skrev (9 minutter siden): Å urettmessig si til et barn at moren ikke vil være sammen med det ER å være en dårlig far. Enig! Det er faktisk psykisk mishandling av barnet. Ts: tror du det gjør med et lite barn at faren sier at moren ikke vil være sammen med det? Det er IKKE greit!! Anonymkode: 3a94b...5dd 20
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 Uff, kjenner meg litt igjen… og jeg jobber med å stå opp for meg selv! Det er skikkelig tøft og krevende å stå i. Er som deg veldig konfliktsky og har hendt jeg har påtatt meg skylden bare for å få slutt på konflikten og ubehaget det medfører. Men not anymore!!! Men som deg så sliter jeg når det er barn tilstede, for da kan man ikke bare ta igjen, det går jo utover barnet. Faen, hvorfor må disse mannfolka være så egoistiske ☹️ Anonymkode: 35979...864 6
MizzVic Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 Du er voksen, og burde klare tre på dine egne skolisser. Ærlig talt. Utenom det, fortjente mannen din kjeften, og hadde det vært meg som ikke ble hentet, hadde mannen sittet hjemme og tenkt at NÅ, flytter straks en av oss ut. Dere trenger en nøytral tredjepart, som skrevet over her. 7
AprilLudgate Skrevet 12. desember 2021 #20 Skrevet 12. desember 2021 (endret) Er det noe langt grovere du glemte å fortelle om her? Jeg tenker jo du er bra dørmatte om DU er den som skal unnskylde deg? Den kommentaren hans var absurd stygg og krenkende - også skadelig for barnet. Så: han ER jo ingen god pappa. Dette har virkelig aldri skjedd her i heimen. Sur stemning ja, men stå med en unge på armen og bare «mamma vil ikke være med deg»? Fytii helvete så jeg hadde sparket ballene hans ut av hjemmet om det gjentok seg så mye som en eneste gang til. Du blir behandlet skikkelig dårlig. Og han ER ikke en god far. Leste forøvrig nå det med at du måtte spasere hjem 45 min i pøsregn....hva feiler det fyren? 😐 Du kan finne deg bedre enn dette. Lurer på hvordan han setter grenser for barn når dette er måten han behandler deg på 🤷♀️ Eller, det vet man vel egentlig utfra det du forteller. Endret 12. desember 2021 av Fløff 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå