Gå til innhold

Kan alle sædcellene være døde om man har samleie 2 dager før eggløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, at de ikke overlever i 3 dager?

Anonymkode: 8ac7a...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan leve opp til ei uke har jeg hørt. 

Anonymkode: aac30...a51

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Les deg opp.

Anonymkode: f5209...4ca

Skrevet

Spørr om det er en mulighet for det, at de ikke lever i 3 dager?

Skrevet (endret)

4-5 dager før eggløsningen dannes det eggløsningsslim. Dette slimet kan minne om eggehvite og kan strekkes i mellom to fingre. I dette slimet kan sædceller overleve i opptil 4-5 dager. 

Så viss du har sex 2 dager før eggløsning kan sædcellene overleve og du kan du bli gravid.

Endret av Bbwifey!
Skrevet

Takk for svar. Jeg forstår selvfølgelig at de kan overleve i 4-5 dager. Spørsmålet er om det kan være de ikke gjør det? At det å ha sex for eks 3 dager før eggløsning er for tidlig. At da ingen har overlevd. 

Skrevet

Om mannen har dårlig sædkvalitet så er det sikkert mulig. I tillegg er det jo ingen garanti for at det blir noen befruktning, eller egget deler seg riktig og fester seg, selv om det er sædceller igjen. 

Anonymkode: dde67...939

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Jeg forstår selvfølgelig at de kan overleve i 4-5 dager. Spørsmålet er om det kan være de ikke gjør det? At det å ha sex for eks 3 dager før eggløsning er for tidlig. At da ingen har overlevd. 

Ha sex mer enn 1 gang da?? 

Og er dette tilfelle så burde mannen sjekke sædkvaliteten sin. 

Anonymkode: 18ee1...23f

Skrevet

det står ulikt på forskjellige sider. noen steder står det at de overlever 2-3dager.Er nok de mest hardføre som kan overleve 3-5 men mesteparten dør nok innen 3dager..

Anonymkode: 90539...1d6

Skrevet

Er det noen menn som har så dårlig sædkvalitet at kun sex på selve eggløsningsdagen fører til graviditet?

Vi la inn aksjer på det jeg tror var dagen før eggløsning, og er redd det ikke blir graviditet. Tidligere gravidteter har skjedd etter sex på eggløsningsdagen.

Noen som vet noe om dette? At sædcellene må møte egget med en gang, at de evt. dør før egget er klart om de må vente 24 t f.eks.?

Anonymkode: 9c9dd...030

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ha sex mer enn 1 gang da?? 

Og er dette tilfelle så burde mannen sjekke sædkvaliteten sin. 

Anonymkode: 18ee1...23f

Ved dårlig sædkvalitet så bør ikke mannen ha utløsning flere dager på rad. Han bør da «spare» opp noen dager, og så har de samleie nær eggløsning. Egget kan bare befruktes en dag, så det tryggeste er å ha samleie like før eggløsning så sædcellene venter på egget.

• Liker 1
Skrevet

De kan fint leve 2-3 dager men det kan også være at endel dør på 2-3 dager. Det mest ideelle er sex 1 dag før sies det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...