Gå til innhold

Luciatog og for sen til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det Luciatog i barnehagen. Det betyr at jeg kommer senere på jobben jeg er ny i. Synes det er så vanskelig med slike ting. Er det innafor å komme senere for å se på dette? Hvordan gjør dere andre det? 

Anonymkode: 9c194...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har avklart det med arbeidsgiver er det jo ikke noe stress

• Liker 16
Skrevet

Du må avtale på forhånd. Selg dropper jeg det.

Anonymkode: d8033...d12

• Liker 4
Skrevet

Jeg føler jeg må gå. Guttungen gleder seg sånn:) sånn barnehageting i arbeidstiden synes jeg er litt utfordrende

• Liker 2
Skrevet

Det er jo en viss forskjell på om du har kontorjobb med fleksitid eller vakt i helsevesen eller butikk, men det er ingen selvfølge at det er greit å komme for sent på grunn av sosiale ting, selv om det er barnehagerelatert. Uansett er jo dette noe du burde avklart med arbeidsgiver før helgen, det er litt sent å tenke på det nå.

• Liker 7
Skrevet

Det er jo sånn en sier ifra om til arbeidsgiver på forhånd.

Anonymkode: 81580...b0e

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler jeg må gå. Guttungen gleder seg sånn:) sånn barnehageting i arbeidstiden synes jeg er litt utfordrende

Har du sagt ifra til sjefen din? Hvis ikke så må du jo selvfølgelig si ifra, for å vite om dette er greit. 

Du kan ikke bare dra i barnehage og bli der, for så å komme for sent. Da kan du risikere litt av hvert. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 8
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det innafor å komme senere for å se på dette?

Det spørs helt på sjefen og arbeidsplassen din. Slikt bør jo avklares og avtales på forhånd.

For min del har jeg fleksitid og kan styre slikt etter ønske og behov, da mine arbeidsoppgaver er av en sånn art at det går fint.

Anonymkode: 397d1...a7c

• Liker 5
Skrevet

Du må selvsagt avtale dette med sjefen din. Det er innafor hvis sjefen har sagt det er greit. De fleste sjefer sier vel ja - så lenge det ikke går ut over noen på jobben. Så jobber du inn igjen den tiden på et tidspunkt det passer. 

Jeg har en jobb jeg kan flekse mye i, men selv jeg må si fra til leder om at jeg kommer litt senere eller må gå litt før eller liknende. Leder må vite om jeg er på jobb eller ikke. Det kommer jo an på hva slags avtale man har med sjefen sin, men sånn generelt er det ikke innafor å bare ikke dukke opp til rett tid uten å ha gitt beskjed. 

Anonymkode: 0bdd7...71a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid klarert sånn med nærmeste leder før selve dagen. Har aldri fått nei til å kunne stille på sånt, men som sagt alltid klarert det på forhånd. 

• Liker 2
Skrevet

Kom det som en overraskelse at Lucia er i morgen, på selveste Luciadagen, siden du åpenbart ikke har drøftet dette med sjefen allerede? 

Anonymkode: 7ea1a...9aa

• Liker 2
Skrevet

Har dere flexitid?

Anonymkode: 611e9...ef3

Skrevet

Man kommer strengt tatt ikke for sent på jobben om det er avtalt å komme senere enn vanlig.

Skrevet

Spørs hva slags jobb du har det?

Anonymkode: dd0cc...948

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

I morgen er det Luciatog i barnehagen. Det betyr at jeg kommer senere på jobben jeg er ny i. Synes det er så vanskelig med slike ting. Er det innafor å komme senere for å se på dette? Hvordan gjør dere andre det? 

Du har ikke snakket med jobben om dette altså? Det er det som er normalt da!

Jeg håper du ikke skal åpne en butikk, eller at det er pasienter som venter på deg!

• Liker 2
Skrevet

Virker ikke som om dette er avklart på forhånd. Hadde du vært ansatt hos meg og kommet for sent med en slik begrunnelse, som tydelig viser at dette var planlagt, hadde du fått skriftlig advarsel.

Anonymkode: a177a...5c0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det kommer jo an på hva du jobber som og med. Arbeider du fast tid? I så fall må det selvsagt avklares. Åpner du noe, eller går vakter der du avløser andre? I så fall må det både avklares med sjefen og dem du avløser. Og nei, det kan neppe ordnes i siste liten, Arbeider du fleksitid på kontor? I så fall bryr ingen seg. Gå i barnehagen - ha det moro. 

Anonymkode: f440c...6c8

Skrevet

Så lenge det er avtalt på forhånd, så går det nok greit :Nikke: 

Men med tanke på avstand i disse dager, er det rart de ikke dropper arr. med foreldre tilstedet...

Anonymkode: 2e525...475

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så lenge det er avtalt på forhånd, så går det nok greit :Nikke: 

Men med tanke på avstand i disse dager, er det rart de ikke dropper arr. med foreldre tilstedet...

Anonymkode: 2e525...475

Det er kun utendørs:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virker ikke som om dette er avklart på forhånd. Hadde du vært ansatt hos meg og kommet for sent med en slik begrunnelse, som tydelig viser at dette var planlagt, hadde du fått skriftlig advarsel.

Anonymkode: a177a...5c0

Oj, wow! Hvilken bransje jobber du i? Jeg har kontortid med fleksitid 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...