Gjest Acer Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Elbilar det viktigaste stikkordet for at nettselskapa no har sett seg nøydd til å gjere noko for å jamne ut straumforbruket gjennom den nye modellen for prising av nettleien / forbruket. «Om du er så syndig ein einaste gong i månaden at toppforbruket går frå det vanlege 9 kilowatt til 15 kilowatt, så får du eit påslag i nettleiga frå 326 til 761 kroner om så det berre dreiar seg om nokre få sekund» – Dette er ikkje noko vi gjer for at nettselskapa skal tene meir pengar, men for at kundane våre skal spare pengar gjennom å få ei bevisst haldning til tida på døgnet ein brukar straum. https://www.nettavisen.no/okonomi/na-er-det-klart-nettleien-din-blir-mye-dyrere-neste-ar/s/12-95-3424200443
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Tull. Vi som har elbil lader på natta og da er ikke strømforbruket på topp da folk flest sover. Anonymkode: 14e0f...cd2 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 Betyr nada. Kommer aldri til å passere 5 kw i snitt på en time uansett. Her har kraftselskapet gått ut med et fastledd på 225 pr mnd og en nettleie på 30 øre pr kw inkl avgifter. 12 øre billigere bare på nettleien for min del. Anonymkode: c92a1...be9 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 De fleste lader vel på natta, så er vel selskapene som vil tjene mer. Agder energi bikket visst over 1 milliard i overskudd 3 kvartal i år. 800 millioner mer en ifjor, og da har en ikke fått tallene fra siste delen av året. Skal dette fortsette vil de jo tjene grovt. Regner med det er ganske likt for de fleste andre selskapene. Anonymkode: d0a0f...721 4
Gjest Acer Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tull. Vi som har elbil lader på natta og da er ikke strømforbruket på topp da folk flest sover. Anonymkode: 14e0f...cd2 Vel, Tråden er igjenngjitt ifra en leder v/ eit lokalt strømselskap. Ønsker ikkje å oppgji hvilket selskap.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tull. Vi som har elbil lader på natta og da er ikke strømforbruket på topp da folk flest sover. Anonymkode: 14e0f...cd2 Da kan du også lese denne artikkelen før du utbasunerer noe mer. Anonymkode: 72f76...b0f
Gjest Acer Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): De fleste lader vel på natta, så er vel selskapene som vil tjene mer. Agder energi bikket visst over 1 milliard i overskudd 3 kvartal i år. 800 millioner mer en ifjor, og da har en ikke fått tallene fra siste delen av året. Skal dette fortsette vil de jo tjene grovt. Regner med det er ganske likt for de fleste andre selskapene. Anonymkode: d0a0f...721 De fleste lader vel med natten? Dei flest velger vel å lade El. bilen etter bruksmønster,og ikkje når strømmen er rimligst. ? Nå har eg selv ingen El.bil, og skal ikkje ha det heller, og veit ikkje hvor mye strøm de trekker under en opplading ?. Skal eg utpå tur så ønsker eg ikkje planlegge turen etter hvor mye strøm til rådighet. Mange el.biler er ubrukeleg til hengerbruk.
Gjest Acer Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da kan du også lese denne artikkelen før du utbasunerer noe mer. Anonymkode: 72f76...b0f Du skriver VI ? Så du har tydelegvis oversikt over når alle El. bileiere lader sin biler rundt om ?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Skybe skrev (17 minutter siden): Vel, Tråden er igjenngjitt ifra en leder v/ eit lokalt strømselskap. Ønsker ikkje å oppgji hvilket selskap. Tviler ikke et sekund på det du skriver der. Anonymkode: 3691f...8d4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 Skybe skrev (1 time siden): Dette er ikkje noko vi gjer for at nettselskapa skal tene meir pengar, men for at kundane våre skal spare pengar gjennom å få ei bevisst haldning til tida på døgnet ein brukar straum. Det er jo bs fra ende til annen. Kun de færreste får en lavere nettleie enn hva de har nå. Men hva om alle da plutselig endrer og bruker mest om natten? Da går jo vinningen i spinningen. (Jeg har selv høyest forbruk mellom kl 23 og 02) Anonymkode: df760...d03 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Har i disse strømsparings tider, fått meg en sånn strøm-puls-greie, og funnet ut at det eneste her hos oss som får til en sånn topp i forbruket er platetoppen. Sett på fire plater på fullt samtidig, og man får en rask oppgang, før den går litt ned. Vet ikke hvilke elbilladere andre folk har i garasjen, men hos oss spiller ikke lading stor rolle. Anonymkode: 0c0da...868
Gjest ABM Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 Skybe skrev (1 time siden): Elbilar det viktigaste stikkordet for at nettselskapa no har sett seg nøydd til å gjere noko for å jamne ut straumforbruket gjennom den nye modellen for prising av nettleien / forbruket. «Om du er så syndig ein einaste gong i månaden at toppforbruket går frå det vanlege 9 kilowatt til 15 kilowatt, så får du eit påslag i nettleiga frå 326 til 761 kroner om så det berre dreiar seg om nokre få sekund» – Dette er ikkje noko vi gjer for at nettselskapa skal tene meir pengar, men for at kundane våre skal spare pengar gjennom å få ei bevisst haldning til tida på døgnet ein brukar straum. https://www.nettavisen.no/okonomi/na-er-det-klart-nettleien-din-blir-mye-dyrere-neste-ar/s/12-95-3424200443 Du har ikke tilfeldigvis en gammel dieselbil selv vel? Verden står allerede i flammer pga bruken av fossil energi.... Så siden alternativet til elbiler er en apokalypse der menneskeheten går under driter jeg en lang en i de kronene der!
Gjest Acer Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 ABM skrev (40 minutter siden): Du har ikke tilfeldigvis en gammel dieselbil selv vel? Verden står allerede i flammer pga bruken av fossil energi.... Så siden alternativet til elbiler er en apokalypse der menneskeheten går under driter jeg en lang en i de kronene der! Og noen er tydelegvis så blåøyd at de tror at El.bilene er det som skal redde mennesketen fra verdens undergang. Største trusselen er forbruksmønsteret vårt, og forsøplingen i naturen. Skulle du så tvil om hva som menes her - så ta deg en tur i fjæresteinen langs norges langstrakte kystlinje å sank søppel. El.bilsalget handler mer om øknomi en å redde klimaet.
Gjest ABM Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Skybe skrev (1 minutt siden): Og noen er tydelegvis så blåøyd at de tror at El.bilene er det som skal redde mennesketen fra verdens undergang. Største trusselen er forbruksmønsteret vårt, og forsøplingen i naturen. Skulle du så tvil om hva som menes her - så ta deg en tur i fjæresteinen langs norges langstrakte kystlinje å sank søppel. El.bilsalget handler mer om øknomi en å redde klimaet. Nei elbilsalget er det eneste som kan redde oss fra galopperende klimaendringer ..Over 50 % av CO2 utslippene fra oljen kommer fra transport så det får du mene hva du vil om.. Vitenskapen er unisont på min side og de som har ressurser til å bytte ut fossilbilen med el uten å gjøre det kommer til å få mye å svare for ...!!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 ABM skrev (1 time siden): Du har ikke tilfeldigvis en gammel dieselbil selv vel? Verden står allerede i flammer pga bruken av fossil energi.... Så siden alternativet til elbiler er en apokalypse der menneskeheten går under driter jeg en lang en i de kronene der! Verden står i flamme pga overbefolkning av kloden. Anonymkode: 62f4b...d75
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 ABM skrev (7 minutter siden): Nei elbilsalget er det eneste som kan redde oss fra galopperende klimaendringer ..Over 50 % av CO2 utslippene fra oljen kommer fra transport så det får du mene hva du vil om.. Vitenskapen er unisont på min side og de som har ressurser til å bytte ut fossilbilen med el uten å gjøre det kommer til å få mye å svare for ...!! Du burde vært komiker du. Dette var en hysterisk latterlig kommentarer. Anonymkode: 62f4b...d75
Gjest ABM Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du burde vært komiker du. Dette var en hysterisk latterlig kommentarer. Anonymkode: 62f4b...d75 Huffda...da ble det brukerdebatt vettu..rapporterer jeg da..
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 1 hour ago, ABM said: Du har ikke tilfeldigvis en gammel dieselbil selv vel? Verden står allerede i flammer pga bruken av fossil energi.... Så siden alternativet til elbiler er en apokalypse der menneskeheten går under driter jeg en lang en i de kronene der! Jeg har elbil. Jeg har ikke elbil for å redde kloden 🤯 Anonymkode: 0c0da...868
Gjest Acer Skrevet 12. desember 2021 #20 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har elbil. Jeg har ikke elbil for å redde kloden 🤯 Anonymkode: 0c0da...868 Og skulle ikkje forundre meg om dei fleste el. bilkjøper har tilsvarende tanker i hodet 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå