Gå til innhold

Utelater kjøtt og meieriprodukter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaller meg ikke veganer. Hater å stemple meg som ditt eller datt. Det er ikke et livssyn. Jeg ønsker bare ikke å bidra til bønder som driver med dyreplageri og tjener penger på dyr som lever et kort liv i helvete. Det kan jeg ikke bidra til. Folk i nære relasjoner syns det er vanskelig å godta eller forstå. 

Anonymkode: 7bb19...dca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kaller meg ikke veganer. Hater å stemple meg som ditt eller datt. Det er ikke et livssyn. Jeg ønsker bare ikke å bidra til bønder som driver med dyreplageri og tjener penger på dyr som lever et kort liv i helvete. Det kan jeg ikke bidra til. Folk i nære relasjoner syns det er vanskelig å godta eller forstå. 

Anonymkode: 7bb19...dca

Jeg sier bare at jeg liker best å spise plantebasert. Så slipper jeg mas om hvorfor jeg bruker dunjakke eller har skinn på setene i bilen min. Og grunnen til dette, er at jeg hadde både jakke og bil før jeg bestemte meg for å slutte og spise kjøtt og meieriprodukter. 

Anonymkode: f8248...bb1

• Liker 1
Skrevet

Det finnes jo alternativer til å kjøpe industriprodukter også, da. Kjøp kjøtt gjennom Reko-ringen, for da kan du få vite hvordan dyra har hatt det. Fisk selv, kjøp fra en lokal fisker, eller fra venner/familie som fisker. Kjøp egg fra økologiske gårder.

Det trenger jo ikke være sånn at man enten støtter den aller verste og hesligste kjøttindustrien i USA (for å sette det på spissen), eller at man bare spiser grønnsaker og annen vegetabilsk mat.

Men jeg er helt enig i at det er viktig å være bevisst på hva slags mat man velger å spise.

Dette gjelder ikke bare animalske produkter, men også for eksempel kaffe, kakao, bananer, og ikke minst også grønnsaker. Frukt og grønt som er dyrket i Almeria i Spania, er blant det som er helt forferdelig, både pga. dyrevelferd (det skader i stort monn dyrelivet i sjøen i området rundt), arbeiderne blir utnyttet på det groveste, og det er helseskadelig både for arbeiderne og for planeten pga. overdreven bruk av sprøytevernmidler.

Så ja, vær bevisst, men det å kutte ut animalske produkter, er ikke den beste veien å gå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser fisk men ikke kjøtt, og prøver å bruke lite meieriprodukter. Jeg sier bare at jeg ikke spiser kjøtt. De fleste kaller meg vegeterianer selv om jeg ikke er det og aldri kaller meg det. Gidder ikke å rette på dem, og prøver å unngå å diskutere med dem, å går det greit. 

Skrevet

Jeg er veganer så jeg sier jeg er veganer. Hvis de har vanskeligheter med å forstå det eller respektere valget ditt er de idioter. Jeg får også mange sånne men avfeier det bare. Sier jeg føler meg fantastisk med det kostholdet og at jeg støtter miljøet/dyrene. Ikke mer å diskutere. Ikke gidd å gi de oppmerksomhet engang 

Anonymkode: 292fe...63d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 8.28):

Jeg er veganer så jeg sier jeg er veganer. Hvis de har vanskeligheter med å forstå det eller respektere valget ditt er de idioter. Jeg får også mange sånne men avfeier det bare. Sier jeg føler meg fantastisk med det kostholdet og at jeg støtter miljøet/dyrene. Ikke mer å diskutere. Ikke gidd å gi de oppmerksomhet engang 

Anonymkode: 292fe...63d

Dette! 

Anonymkode: 3644c...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...