Gå til innhold

Hva tenker dere om folk med fett hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har det selv ofte. lurer på hva folk tenker om det og om folk egentlig bryr seg?

ingen som har sagt noe om det til meg. Hadde du gitt beskjed til noen om du ble plaget av at hen hadde fett hår?

Anonymkode: 4947f...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker og tenker…. Synes jo det er rart at folk orker. Jeg vasker håret mitt hvis det er antydning til å se fett ut. 

Anonymkode: 51fce...ec4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er skikkelig ekkelt og tenker automatisk at personen ikke er hygienisk. Man må jo se helheten, kjenner man noen som ellers alltid er velstelt tenker man antagelig at personen bare ikke har dusjet håret, er det derimot feks en kollega som går sånn hele tiden tenker jeg mitt.

Anonymkode: e00c5...e12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke, men tenker de er på vei hjem i dusjen hvis de går med treningsklær eller at de ikke rakk å vaske håret på morgenen. 

Anonymkode: f0b09...2d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett fett hår. Jeg er syk, og får ikke vasket håret ofte. Venner og familie kommenterer det ikke, de skjønner at jeg ikke får vasket håret ofte. Vasker kroppen annenhver dag, det er viktigere.

Jeg skulle gjerne ha vasket det oftere, føler meg ikke vel med det. Men det lukter ikke (andre har luktet av nysgjerrighet).

Selv bryr jeg meg lite om andre som har fett hår, hvorfor skulle det plage meg? :) jeg tenker det har sin grunn, enten sykdom, at man prøver å gå lengre uten vask etc.

Anonymkode: 40ce6...75d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Det plager meg ikke akkurat. men syns det er litt rart at de vil se ustelt ut, men utover det tenker jeg ikke noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg vasker håret ca hver 8. Dag, ser det ikke fett ut men friskt og fint. 

Anonymkode: 0bd92...03a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett hår har ikke nødvendigvis med dårlig hygiene å gjøre. Jeg hadde fett hår tidligere, og problemet var at jeg vasket det alt for ofte. 

Nå vasker jeg håret med shampo uten for mye tilsatt, og hver 3-4. dag (med mindre jeg har trent), håret er ikke fett lengre nå. :) Avslutter også dusjen med litt kaldt vann i håret, men usikker på om det er det som har hjulpet på, eller ei. 

Anonymkode: b3171...8fb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om jeg vasker håret ca hver 8. Dag, ser det ikke fett ut men friskt og fint. 

Har du gjort noe for å få det til, eller er det bare genetisk?

Skulle ønske mitt hår var slik

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er oppskriften? Jeg må vaske håret annenhver dag. Syns ikke det ser fint ut å ha det oppsatt engang med fett hår. Har veldig tørr hud, men får fort fett hår. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

har det selv ofte. lurer på hva folk tenker om det og om folk egentlig bryr seg?

ingen som har sagt noe om det til meg. Hadde du gitt beskjed til noen om du ble plaget av at hen hadde fett hår?

For alt man vet så har de jeg ser ikke fett hår, men visse hår produkter som gjør at håret ser fett og glinsende ut. Flere ganger jeg har testet nye hår produkter og det har gjort at håret mitt ser fett ut, men har ikke hatt tid til å vaske det ut. 

Ellers vasker jeg håret 1-3 ganger i uka. Holder meg til 1-2 ganger i uka og sjeldent at håret mitt ser fett ut. Etter jeg slutta med alle sånne hår spray og mye kjemikalier i hårspray , shampoo og annet så har hodebunnen min sluttet å produsere masse olje som at det ser ut som jeg har putta olje på det. 

Anonymkode: b0f09...28e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er oppskriften? Jeg må vaske håret annenhver dag. Syns ikke det ser fint ut å ha det oppsatt engang med fett hår. Har veldig tørr hud, men får fort fett hår. 

Du bruker feil produkter. kjemikalier i produkter gjør at olje produksjonen hos mange øker. Prøv deg frem med naturlige og økologiske hår produkter, eller merker med mindre dritt oppi. Da vil hodebunnen etter hvert kutte ned på oljen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ærlig og  si at jeg tenker at de ikke vasker seg. 

Anonymkode: 7c19d...18d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mye som interesserer meg mindre enn om folk har fett hår.

Anonymkode: d7267...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så opptatt av hvordan andre folk ser ut, hvis det er noe jeg merker meg så tenker jeg som regel at den personen kanskje ikke har det så greit akkurat nå. Tror de fleste faktisk er for opptatte med å tenke over hvordan en selv ser ut. 

Anonymkode: c75ee...da4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du bruker feil produkter. kjemikalier i produkter gjør at olje produksjonen hos mange øker. Prøv deg frem med naturlige og økologiske hår produkter, eller merker med mindre dritt oppi. Da vil hodebunnen etter hvert kutte ned på oljen.

Bruker kun Joico og GoldWell produkter. Og bytter shampoo etter sesong. Det er kjempe fint i 2 dager. Hater å bruke masse produkter, så unngår det. Frisøren syns håret og hodebunnen er sunt og friskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg må være ærlig og  si at jeg tenker at de ikke vasker seg. 

Anonymkode: 7c19d...18d

Jeg tenker at de sikkert har dusjet, men ikke orket å vaske håret akkurat da. 

Anonymkode: 1762f...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig skriker jeg, for det ser jo så fælt yt!

Men oppfører meg helt normalt rundt dem som har det. Sier ikke noe, for det er ikke mitt hår. Jeg bestemmer over meg og mitt, og har absolutt ingenting jeg skulle ha sagt om andre sine valg i forhold til personlig hygiene.

Anonymkode: 32a2d...541

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe jeg tenker over i det hele tatt.

heg har aldri fett hår. Har ikke prøvd å vente 8 dager før vask dog;) for min del er det en kombinasjon av tørt hår/tørr hud, altså genetikk, «lange» intervaller mellom vask, og økologisk/naturlige hårprodukter uten mye tilsettingstoffer. Vasker håret når det blir støvete eller krøllene mister fasongen.

Anonymkode: 45bbb...fd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du gjort noe for å få det til, eller er det bare genetisk?

Skulle ønske mitt hår var slik

Har tilvendt håret gradvis sjeldnere vask med mildere renere produkter over mange måneder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...