Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det når man har fullført et enkeltemne? En årsenhet? Fagskolepoeng? En bachelor? Eller mer?

Anonymkode: 2f0f8...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det starter etter bachelor. 

Anonymkode: c696f...bf3

• Liker 8
Skrevet

«Høyere utdannelse» = Minimum Master.

Anonymkode: 6e781...80c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker det starter etter bachelor. 

Etter fullført bachelor, mente jeg. 

• Liker 22
Skrevet

Når man søker via lånekassen er det alt som ikke er Videregående? Men det står også "annen eller høyere"..

Anonymkode: 2f0f8...ba7

• Liker 4
Skrevet

Høyere utdanning er minimum bachelor, så deles det i "lavere grad" som er bachelor eller "høyere grad" som er minst master. 

Anonymkode: 264c5...39d

• Liker 17
Skrevet

Lav utdanning er ungdomsskole/videregående/fagbrev

Høy utdanning er fullført bachelorgrad.

Anonymkode: e2dfc...f9c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Høyere utdannelse» = Minimum Master.

Anonymkode: 6e781...80c

Du tenker på det som kalles «høyere grad».  Det betyr at man har utdannelse på masternivå eller høyere. I motsetning til «lavere grad», som betyr at man har en bachelorgrad. (Tidligere var hovedfag eller mer høyere grad, mens cand. mag var lavere grad).

Høyere utdanning betyr rett og slett studier etter videregående (etter artium).

Anonymkode: 133c8...fef

• Liker 27
Skrevet

Høyere utdannelse er utdannelse man fullfører etter videregående. Jeg har master, men jeg vet om folk som har to bachelorer. Ja, jeg har en høyere grad enn bachelor, men det er andre som ikke har master som også er høyt utdannet. Min grad har bare noe å si innenfor mitt felt, mens andre er mer kvalifisert enn meg med bachelor innenfor sitt felt. 

Anonymkode: 09f69...8d7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du tenker på det som kalles «høyere grad».  Det betyr at man har utdannelse på masternivå eller høyere. I motsetning til «lavere grad», som betyr at man har en bachelorgrad. (Tidligere var hovedfag eller mer høyere grad, mens cand. mag var lavere grad).

Høyere utdanning betyr rett og slett studier etter videregående (etter artium).

Anonymkode: 133c8...fef

Dette er det riktige svaret👌

Anonymkode: 9f5aa...a12

• Liker 4
Skrevet

Alt etter exphil.

Høyskolene har også høyere utdanning, sies de, men det er under tvil 🤓, fagskole  er ikke høyere utdanning.

Anonymkode: ae5ae...4b5

Skrevet

Er det så jævla nøye? All utdanning utover videregående er høyere utdanning i mine øyne. 

• Liker 3
Skrevet

Høyere utdanning er alt etter fullført bachelorgrad.

Høyere gradsutdanning er alt etter fullført mastergrad.

Anonymkode: 05a3e...628

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høyere utdanning er alt etter fullført bachelorgrad.

Høyere gradsutdanning er alt etter fullført mastergrad.

Det er dette jeg tenker også.

Og nei, det betyr ikke at jeg tenker at det er så viktig at alle skal ha det  🙂

Skrevet

Per definisjon, du har høyere utdanning om du hadde studert på høgskole / universitet. 

Hvor mange år har du studert? 1 døgn eller 10 år? ikke relevant. 

Har du en bachelor/master/doktorgrad? fullført? ikke relevant. 

Hvor har du studert? ikke relevant. 

Du kan jo utdype "hvor mye" høyere utdanning du har om du vil, men om du har studert - så har du høyere utdanning. 

• Liker 5
Skrevet
Ukjentkjendis skrev (6 minutter siden):

Per definisjon, du har høyere utdanning om du hadde studert på høgskole / universitet. 

Du kan jo utdype "hvor mye" høyere utdanning du har om du vil, men om du har studert - så har du høyere utdanning. 

Uenig med deg. Jeg er lege fordi jeg vært i forelesning i 5 minutter hvis skal bruke din teori.

Det stemmer ikke.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Ukjentkjendis said:

Jo det er relevant. Om du har studer 1 døgn så har du ikke høyere utdanning. Det er ingen som skriver på CVen under høyere utdanning: Møtte opp på introduksjonsforelesningen, men gadd ikke noe mer enn det. Det er jo fordi ingen har den forståelsen av høyere utdanning. 

Minstekravet må være at man har fullført noe.

Anonymkode: f291f...67d

• Liker 5
Skrevet

Når man har fullført en grad. Det står ganske tydelig forklart når man skal svare på undersøkelser og diverse. 

Jeg har 1,5 år igjen av legestudiet, men må fortsatt tikke av boksen for «videregående» som høyeste beståtte utdanning siden jeg ikke har fullført noe av høyere utdanning enda. 

Anonymkode: 3b5b4...6df

• Liker 8
Skrevet

Jeg har fullført bachelor og praktisk pedagogisk utdanning (= utdannet adjunkt/lærer). Jeg ser på meg selv om «høyere utdannet», selv om jeg ikke har master. Når noen sier de har høyere utdanning har jeg alltid tenkt en fullført grad etter videregående. 

Anonymkode: 68e4a...313

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når man har fullført en grad. Det står ganske tydelig forklart når man skal svare på undersøkelser og diverse. 

Jeg har 1,5 år igjen av legestudiet, men må fortsatt tikke av boksen for «videregående» som høyeste beståtte utdanning siden jeg ikke har fullført noe av høyere utdanning enda. 

Anonymkode: 3b5b4...6df

Men «høyeste fullførte utdanning» er noe annet enn om man «har» høyere utdanning. Det er ikke noe krav til å ha fullført en grad hvis man bare spør om noen har høyere utdanning. Det kommer bare inn i bildet hvis det spørres om man har «fullført». I prinsippet holder det at man har bestått ett emne. 

Anonymkode: b3143...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...