AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Jeg er miljøterapeut i bolig. Fornøyd med turnusfri et par formiddager i uka, ok lønn, fint arbeidsmiljø. Lite støy og ganske rolige vakter, (rolig hus), grei sjef og jeg blir hørt og tatt på alvor. Stell er jeg heller ikke glad i, men vi har ikke mye av dette. Veldig deilig å legge fra seg jobben på jobb, sjelden eller aldri det er Moe ekstra, selv om hodet er på utenom arbeidstid. Trives ikke med fagfelt, jobbe kveld og helg. Ofte kjedelige oppgaver, mye vasking. Må også være fryktelig tålmodig, barnslig og forståelsesfull. Krever mye av meg som person å jobbe med utviklingshemmede. Har lederansvar, og siden jeg ikke er så interessert i fagfelt, er dette lite givende. Men, 50/50 trivsel, og jeg er i bunnen ekstremt takknemlig for at jeg har en trygg, fast jibb å gå til 😊 Anonymkode: c66e3...cf7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Jurist i staten, jobber med klagesaker. Det meste er veldig bra. Gode kolleger, fin og rolig jobb, fleksitid, hjemmekontor, bestemmer fri og ferie selv. Minuset er den elendige lønna. Staten er vel den arbeidsgiveren som lønner jurister dårligst. Anonymkode: 6505f...aae
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 Lærer. Det positive er elevene. Det verste er foreldre som klager på absolutt alt. Anonymkode: 614ca...011 8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Radiograf Beste er turnus, høyteknologisk utstyr, spennende caser, nye mennesker hver dag, samarbeid mellom ulike profesjoner Det verste er dumme leger Anonymkode: 61ae3...37a 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Ergoterapeut i kommunehelsetjenesten Pluss: Spennende, bra miljø, fleksitid, ingen turnus, ok lønn, tverrfaglig samarbeid, masse frihet, føler jeg hjelper mange til et bedre liv. Minus: Tidvis urimelige brukere, korona har gjort at det tar lengre tid å få hjelpemidler grunnet stengte fabrikker, ingen stepper inn hvis jeg blir syk, tidvis lange ventelister som stresser meg. Anonymkode: 1b0b2...8b5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Sykepleier i hjemmetjenesten. Det beste er å kunne følge opp pasientene over tid, følge utvikling i interessante medisinske caser, bredden i pasientgruppa, å jobbe selvstendig, kjenne mestring når man må håndtere akutte situasjoner, at vi har en «pause» i bilen mellom hver pasient, at vi jobber både ute med pasientene og inne på medisinrom/kontor, arbeidsmiljøet, fridager midt i uka, at vi slipper å være inne en hel arbeidsdag, gåliste på sommeren + mye mer. Det verste er vinteren, med glatte veier og veksling mellom kaldt ute og varmt inne, stresset når arbeidsoppgavene vokser oss over hodet (som er hele tida), følelsen av å ha glemt noe, vanskelig logistikk, å jobbe i jula, å aldri få hele sommerferien sammen med resten av familien + mye mer 😆 Anonymkode: 05895...057
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Forsikringsrådgiver Pluss: får snakke med masse mennesker, noe jeg trives med. Kan jobben min inn og ut og alt går på autopilot, har det veldig chill. Bestemmer hjemmekontor selv. Har grei lønn mtp at jeg ikke har fullført vgs engang og har null studielån, tjener nærmere 550k I året. Jobber aldri helg osv. Minus: Har det litt for chill rett og slett, kjeder meg og lærer sjeldent noe nytt. Lei av salgspress og rutine. Kunne tenkt meg å få brukt hodet litt mer. Anonymkode: 6dba7...af0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Er ferdig til slutten av desember da,men men. Student og 50% jobb som rådgiver på et universitet i avdeling for internasjonalt samarbeid. +: 1. Å få innsikt i det internasjonale samarbeidet med både institusjonene, studenter og myndigheter 2. Lærer enormt mye, har hatt en bratt læringskurve og fått drevet og styrt ting som er mye mer større enn meg 3. Flekstid 4. Tilpasning til skolen, sånn at det ikke går utover studie 5. Godt arbeidsmiljø og kompetente folk å jobbe med 6. Eget kontor - 1. Dårlig lønn kun 180 i timen 2. Ikke en fast stilling 3. Til tider kan ansvaret være mye, stort og krevende 4. Ikke så veldig mange goder Anonymkode: 1b3cf...12c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Jobber med multifunksjonshemmede barn i barnehage. Er vernepleier. Pluss: ingen turnus, lett å få fri jul/sommer osv. Skjønne barn jeg er glad i, mye tid til å sette seg inn i den enkeltes behov, bakgrunn, snakke med pårørende osv. Blir veldig godt kjent med hver av dem. Tverrfaglig samarbeid med mange spennende personer og profesjoner. Minus: dårlig lønn, litt mye stell, litt kjedelig/repetetivt til tider, enkelte krevende foreldre. Litt i klem mellom bhg og foreldre. Ingen andre med min fagbakgrunn, så lite faglige diskusjoner og faglig påfyll. Ikke mulig å ha en dårlig dag, må gi veeeeldig mye av meg selv og være på hele tiden. Anonymkode: 0dc8b...688
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lærer. Det positive er elevene. Det verste er foreldre som klager på absolutt alt. Anonymkode: 614ca...011 Kan skrive under på denne. Jeg fikk klage fordi jeg hadde sagt til eleven at vedkommende fikk 4 i mitt fag, og at det jo er en god karakter. Men for å sitere foreldrene "læreren har sagt at 4 er en god karakter, og det er det jo ikke". De fikk ikke medhold av skoleledelsen. 🙈 Anonymkode: 075ec...b2a 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 Barnevernkonsulent. Pluss: Menneskemøter, opplevelse av å gjøre noe meningsfullt, veldig variert, stor innflytelse på egen arbeidshverdag. Minus: Kronisk for mye å gjøre, systemtrøtthet, en del vold og aggresjon, det kan være utmattende å tilbringe dagene i krise på krise. Anonymkode: 3d974...d3a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Internregnskap i det private. Pluss: hjemmekontor, avspassering, grei lønn, 99 % helelektronisk Negativt: mye å gjøre på nyåret, spesielt i januar, litt mye pirk fra enkelte revisorer Anonymkode: 0d35e...45a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 Markedsfører for merkevarer i FMCG Pluss: Får jobbe med og påvirke merkevarer alle kjenner, fantastiske kollegaer, arbeidsoppgaver som er spot on for min utdannelse. Minus: Alltid hektisk ("neste uke blir det nok roligere" - det blir det ikke), lite tydelig karrierevei videre og relativt dårlig progresjon i lønn. Ingen overtidsbetaling eller mulighet til å ta avspasering for tid man har jobbet ekstra. Anonymkode: fb77f...39a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 Regnskapssjef i privat bedrift Pluss: utfordrende siden bedriften er en del av et børsnotert konsern. Trivelige kollega og leder, grei lønn, fleksibel bortsett fra ved månedsavslutning. Minus: frister er absolutte, må levere selv om jeg eller ungene er syke. Anonymkode: 60a37...209
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Politietterforsker av seksuallovbrudd. Minus: må se på overgrepsmateriale hver dag. Sitte mye inne på kontor. Dårlig betalt. Til tider kjedelig arbeid. Føler man bare ser toppen av isfjellet. positivt: til tider spennende arbeid. Føler man gjør noe samfunnsnyttig og er viktig for enkeltpersoner Anonymkode: 0b767...1bb 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Politietterforsker av seksuallovbrudd. Minus: må se på overgrepsmateriale hver dag. Sitte mye inne på kontor. Dårlig betalt. Til tider kjedelig arbeid. Føler man bare ser toppen av isfjellet. positivt: til tider spennende arbeid. Føler man gjør noe samfunnsnyttig og er viktig for enkeltpersoner Anonymkode: 0b767...1bb Fyfaen skjønner ikke hvordan du klarer det.... Anonymkode: 6dba7...af0 2
Magenta81 Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fyfaen skjønner ikke hvordan du klarer det.... Anonymkode: 6dba7...af0 Enig 😰 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 Jobber på båt Positivt: Får sett verden, jobbe med mennesker fra andre kulturer, lærer masse om tekniske ting, mange goder, grei lønn, god mat, gratis helsetilbud ombord, lange friperioder, slipper å gjøre husarbeid eller lage mat. Minus: Til tider underbemanning og 12-timers dager, ingen overtidsbetaling. Vanskelig å planlegge fritiden da man aldri helt vet når man får dra hjem. Anonymkode: 45dce...5e1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 Økonomirådgiver i kommune. + : lite stressende hverdag, sjeldent overtid og aldri helgearbeid, superflexibel hjemmekontorløsning, god lønn tidlig i karrieren, jobbtrygghet og gode ordninger. - : få muligheter til å stige i rekkene, lønnstaket er lavere enn i privat sektor, i perioder er det for behagelig slik at man blir litt lat og vandt til å jobbe sakte. Anonymkode: 361fc...a18
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #20 Skrevet 12. desember 2021 Pedagogisk leder i barnehage. + Fin arbeidstid, fri alle helger/røddager osv. Deilig å kunne være mye ute på våren/sommeren. Man blir glad i barna, og koselig med mye kos (jobber på småbarnsavd). - Lønna. Et herk å få tak i vikarer, vi er ofte underbemannet. Mye sykdom hos personal. Irriterende foreldre. Anonymkode: 7cbfa...209
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå