Gå til innhold

Manipulerende mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan unngår du disse når du dater? 

Hva ser du etter? 

Anonymkode: e0757...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det de sier skaper en negativ følelse hos deg, selv om det de sier i teorien høres positivt ut

Anonymkode: 04815...828

• Liker 3
Skrevet

Anonymkode: f8d2c...257

• Liker 1
Skrevet

Aldri godta noen som får deg til å føle deg dårlig. Les deg opp om gaslighting og hvordan unngå det. Stikk og småkritikk er også røde flagg (typisk etterfulgt av "det har jeg aldri sagt", "Jeg bare tulla", "hva snakker du om"

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan unngår du disse når du dater? 

Hva ser du etter? 

Man merker jo veldig fort hvor nivået på empati ligger om man er bare litt oppmerksom. Det ser du på hvordan de behandler andre, spesielt folk i service yrker. 

Skrevet
lillevill skrev (18 minutter siden):

Man merker jo veldig fort hvor nivået på empati ligger om man er bare litt oppmerksom. Det ser du på hvordan de behandler andre, spesielt folk i service yrker. 

Ikke enig. Det er ikke en god indikator. Jeg var sammen med en diagnostisert psykopat (så å kalle han psykopat er altså ikke noe jeg bare slenger ut fordi han kunne være dust), og noe av det jeg falt for i begynnelsen var hvor bra han behandlet andre. Han tipset alltid kelner, tipset hotellpersonale, stilte opp for vennene sine, var grei mot butikkansatte og var kjempe respektfull mot andre.. 

Det er jo nettopp med sjarmen sin at disse manipulerende personene får fans og støttevenner og beundrere som blir som brikker i spillet de gjør for å fange og sette ut et offer de har bestemt seg for å utnytte og mishandle. 

Anonymkode: fb731...f6c

• Liker 4
Skrevet

Jepp. De er mestere i å fremstille seg selv bra: dyreelskere, utro folk er skumle, man slår ikke kvinner...

Og så er det virkeligheten de verste mishandlerne av dem alle

• Liker 2
Skrevet

Har man god nok kognitiv empati kan man i lang tid fake affektiv empati. 

Og det er skummelt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har man god nok kognitiv empati kan man i lang tid fake affektiv empati. 

Og det er skummelt. 

Jepp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...