AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #21 Del Skrevet 12. desember 2021 Du velger om du vil ta PCR-test. Du har rett i at coronapass varer 6 måneder hvis du er smittet og har tatt ingen vaksiner. Anonymkode: 0c1ec...9c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #22 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du nå ha pcr-test for å få tilfellet ditt registrert. Så selv om du tar smittesporingen selv (noe som TS også har tenkt å hoppe over 🤬) er det viktig å ta testen for ettertiden. Anonymkode: dc280...258 Hvorfor er det viktig å få det registrert? Honey Dew skrev (4 minutter siden): Smittesporing er viktig og det skal gjøres, uansett smitteantall. Ja, men nå har det offentlige opplegget knelet helt. Spørs kanskje litt hvor du bor, men her i byen er det stort sett opp til folk selv. Anonymkode: 878e2...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #23 Del Skrevet 12. desember 2021 Har du hatt nærkontakter på jobb eller andre steder? Hvis nei, da trenger du ikke registrere smitten. For da har du ikke smittet noen. Anonymkode: 89591...350 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12. desember 2021 #24 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det viktig å få det registrert? Ja, men nå har det offentlige opplegget knelet helt. Spørs kanskje litt hvor du bor, men her i byen er det stort sett opp til folk selv. Anonymkode: 878e2...bfb Hjelper ikke hva du måtte mene. Covid-tilfeller skal dokumenteres og pcr-test skal taes. Det er folk som ts som gjør at smitten sprer seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #25 Del Skrevet 12. desember 2021 Selvfølgelig skal du ta PCR test. Det finnes tilfeller av falsk positive hurtigtester, så du vet faktisk ikke sikkert at det er korona før det er PCR bekreftet. Covid kan også gi langvarige sykdomstegn og bivirkninger du trenger behandling for på sikt, men da må helsevesenet faktisk vite at det er det du har hatt. (Jeg har f.eks en uvaksinert kollega som har pådratt seg utmattelse og hjernetåke, og trenger tilrettelegging i jobbsituasjon over ett år etter at hun var syk). Og for øvrig; de som er fullvaksinerte kan bringe smitte, men i mindre grad enn uvaksinerte. Man vaksineres ikke for å unngå sykdom, men for å unngå ALVORLIG sykdom og langtrukket forløp. Anonymkode: 79735...59d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #26 Del Skrevet 12. desember 2021 I verste fall kan du vel bli straffet for å ikke si ifra, om arbeidsplassen din får et utbrudd. Ville ha studert smittevernloven. Anonymkode: 1cb16...bf0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 12. desember 2021 #27 Del Skrevet 12. desember 2021 Å lyve om sånt er bare lavmål. Hva tjener du på det? Hvis noen begynner å gnåle om at du er uvaksinert, må du jo bare si som sant er, at dette var en kalkulert risiko du valgte å ta, og at du allerede er på bedringens vei. Men ha litt integritet og ryggrad, menneske. Jeg regner med at du fortsatt mener at du gjorde det riktige ved å ikke vaksinere deg. Så stå for det, og gjør det du skal. Ta pcr-test og informer jobben og andre. Du trenger ikke å si til jobben at du har løyet, bare si at influensaen viste seg å være covid da du tok en pcr-test. God bedring. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #28 Del Skrevet 12. desember 2021 Søsteren min hadde korona i august i fjor. Nå er hun innlagt for 4. gang med lungebetennelse siden det. Aldri hatt det før. Hun er 37. Absolutt en fordel å ha bekreftet å ha hatt korona.. Anonymkode: 4838b...f71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #29 Del Skrevet 12. desember 2021 Være også veldig obs på at mange med COVID blir bedre før de igjen blir verre. Det har vært tilfeller der folk tror de bare har vært forkjøla eller lett influensa i noen dager, så drar tilbake på jobb når de er på "bedringens vei", for så å bli skikkelig syke igjen. Spesielt viktig å følge med på dagene 5 til 10 av sykdomsforløpet. Anonymkode: 33b6b...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #30 Del Skrevet 12. desember 2021 Fikk du symptomer et par dager etter å ha vært med denne personen? Når fikk den personen symptomer? Hvordan vet du at det ikke er du som har smittet den andre personen? Jeg synes du gir litt lite informasjon til at jeg kan svare rett frem på spørsmålet ditt. Hvis det ikke går utover noen andre enn deg selv at du lar være å teste PCR, så er det én ting. Om du har vært utenfor huset de to-tre siste dagene før du fikk symptomer så har du nærkontakter som må kontaktes. Så det regner jeg med at du har gjort allerede? Jeg er forøvrig enig med de som mener du har tatt en kalkulert risiko ved å ikke vaksinere deg, og det har vært din fulle rett, håper du ikke blir mer syk enn du er nå. Men du må stå for valget du har tatt, selv om det føles ubehagelig. Så å juge og si du har influensa - det er feigt. Løgnen din kan fremdeles gjøres om, kontakt arbeidsgiver og si at du har testet positivt, og at det ikke var influensa likevel. Om det kommer teite kommentarer så trekker du bare litt på skuldrene, og lar de gå inn det ene øret - ut det andre. Hvem som helst kan bli smittet av korona nå, det går mer på flaks/uflaks. Så ikke tenk på det som at du har tapt et veddemål, slik det tydelig fremgår fra teksten din, men gjør din fordømte plikt og oppfør deg ordentlig. Kontakt nærkontakter, og slutt å juge for omverdenen. Da får du det bedre med deg selv også, og løgner har en tendens til å spinnes ut av kontroll. Da ser det enda teitere ut. Anonymkode: 5f1f2...691 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virpi Skrevet 12. desember 2021 #31 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg som uvaksinert 47 åring har klart å holde meg frisk gjennom denne pandemien, er aldri syk og har ett godt immunforsvar. Men så skjedde det da, jeg ble smittet av en fullvaksinert, Og jeg fikk symptomer bare noen dager etter jeg hadde vært med denne personen. Det begynte med uggen følelse i kroppen, vondt her og der, så tre dager med feber, frostrier og hodepine og litt hoste med slim , mistet og smak og lukt. Jeg tok selv test andre dagen og den var positiv. Ringte jobben og sa jeg har influensa. Jeg føler meg mye bedre og skal selvfølgelig holde meg hjemme slik reglene for isolasjon er. Men vurderer å droppe å ta pcr test. Jeg vet jo at jeg har det, tar forholdsregler og er redd det å ta pcr test å si til jobben at jeg har korona fører til så mye drama. Med spørsmål om jeg er vaksinert, og at da kan jeg skylde på meg selv og mye uønsket negativ oppmerksomhet. Vurderer å la det gå forbi i det stille. Og et koronapass varer jo bare i 6 mnd, og jeg har ikke tenkt meg verken på reise eller konsert. Har lest at gjennomgått smitte kan gi immunitet for livet i noen tilfeller. Og at de som har hatt korona smitter mindre enn uvaksinerte og vaksinerte. Noen meninger om dette? Anonymkode: db410...a7b Dette her er noe av det mest provoserende jeg har lest. Hvor uansvarlig går det av å være, egentlig? Lyve og si du har influensa? Selvfølgelig skal du ta en PCR-test! Hva gjør du om du blir så dårlig at du trenger sykehusinnleggelse? Lyver? Sier at du ikke testet deg fordi du ikke ville ha så mye drama? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg