Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mannen klarer ikke helt å innfinne seg med «husreglene», han er flink til mye, men en ting har blitt et stort problem. Klesskapet.

Vi har et lite klesskap i en liten leilighet. Derfor er det viktig for meg at vi har det nogen lunde ryddig, blir så fort rotete i en liten leilighet. Min tanke er rene klær i skapet, brukte rene klær på puffen og knaggen, møkkete klær på badet.. Problemet er at mannen helt fint kan henge penskjorter med sausflekker i skapet eller på knaggen/puffen. Og neste gang vi f eks skal i middag, bursdag, dåp, bryllup osv så har han bare klær med flekker på. Det gjelder alle klærne hans, bukser, piquet-skjorter, dress, gensere, t-skjorter osv. At han ikke sorterer eget skittentøy helt riktig går fint, at noe havner på gulvet på badet/soverommet går også helt fint.. Men jeg hæler ikke møkkete klær i skapet!! Det er «vasket sone».. Og jeg liker at klesskapet er «vasket sone»..! Jeg synes også at det er litt flaut når han kommer i selskaper/besøk osv med flekkete klær..

Hva kan jeg gjøre for at mannen skal sortere ut flekkete/møkkete tøy og legge på badet? 

Jeg har prøvd å prate med ham, blitt sint, trist, positiv motivering, skrytt, grini, osv.. alt!! Nå vurderer jeg å gjemme alle klærne hans, slik at han ikke har noe som helst å gå i på jobb i morgen. Også får han bevise at han klarer dette før han får igjen klærne sine.. Hva tenker dere? Går jeg for langt? For kravstor? Har dere noen andre gode ideer til meg? 

Gi meg styrke🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Endret av Sølvi88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp et ekstra klesskap så begge får god nok plass til klærne sine. 

Heng fram tøy på badet kvelden før en større anledning, så ser dere om noe må vaskes, strykes, kjøpes etc. 

Anonymkode: 279a0...595

• Liker 5
Skrevet

Nei, jeg hadde forventet det samme. Trodde det var helt alminnelig. Skitne klær i skapet kan dessuten få alle de andre klærne til å lukte. Hadde ikke orket en sånn oppførsel. 

Kan dere eventuelt ha hvert sitt skap?

Anonymkode: 0a398...39d

• Liker 5
Skrevet

Vi har ikke plass til et ekstra skap. Vi eier og bor i en helt ok leilighet nå, mens vi sparer til noe større. Ingen luksus men vi har det vi trenger og litt til, så blir det noe større neste gang.

Skrevet

Når dere kommer hjem fra fest følger du etter ham når han går for å skifte. Følg med på hva han gjør med pentøyet og gjør ham oppmerksom på hva han gjør. Hva er du opptatt med å tenke på nå siden du glemmer å legge skittent tøy til vask, kjære? 

Anonymkode: 566c8...4de

• Liker 2
Skrevet

Ærlig talt, jeg ville ikke gidde hjelpe ham med noe så basalt som å ha rene klær til når det trengs. Og jeg ville være fristet til å si at jeg ikke vil dele seng og leilighet med en jeg ikke kan dele klesskap med. 

Men ellers, kan du ikke kjøpe noen klesposer til dine klær? 

Til selskaper/besøk kan han få beskjed om at kleskoden er rene klær og så får han ikke komme med/du blir hjemme hvis han ikke har rene klær. 

Anonymkode: ccca0...cd4

• Liker 1
Skrevet

Driver dere gård og fjøs siden du snakker om møkkete tøy? Lukter det møkker og fjøs? Smitter driten over på (dine) reine klær i skapet? 
Hvis nei, så bare la være å bry deg. 

Anonymkode: 5f2a3...100

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å oppdra en voksen mann på sånne ting - men jeg ville satt spørsmålstegn ved hans grunnleggende sosiale evner hvis han synes det er uproblematisk å gå i selskap i flekkete klær.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det var jo også noe å begynne og grine for...

Anonymkode: 6e951...81e

Skrevet (endret)

Han der høres jo helt syk ut.

Flekkete klær i middagsselskap og null hensyn til deg.

Klær med saus inn i klesskapet er ingen sak som noen vil støtte han i å trumfe gjennom eller si at du er den urimelige.

Er du virkelig sikker på at dette er en mann du vil fortsette å dele livet med?

Endret av ~ m a u d e ~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...