Gå til innhold

Alltid utenfor i vennegjengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Vi er en venninnegjeng hvor mennene våre også er venner. Jeg føler meg så utenfor. Vi er alltid invitert når alle er invitert på type fellestiltak, men det er aldri noen som spør oss eller meg om å finne på noe. Alltid vi som spør. Jeg tar masse initiativ men nå orker jeg snart ikke mer. Er så vondt å hele tiden bli avvist fordi de skal være sammen med hverandre. Nå viser det seg at de andre har lagt planer på nyttårsaften også, uten at vi er invitert. 

hva tenker dere? Skal jeg bare gi opp og prøve å finne meg andre venner? :( er så sårt og vanskelig. 

Anonymkode: d8da7...c19

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spurt hvorfor dere ikke er invitert nyttårsaften? Blir det for mange folk?

Anonymkode: 16b8d...01f

• Liker 1
Skrevet

Har du vært med i vennegjengen like lenge som de som er i den indre kretsen, eller har de kjent hverandre mye lenger?

Anonymkode: 7d6fb...4bf

• Liker 2
Skrevet

Du er 5. hjulet på vogna. Der har jeg også vært. Alltid. I dag er jeg ute av det løpet. Gå dit du er velkommen heller. ❤️ 

Anonymkode: a0528...4a9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du spurt hvorfor dere ikke er invitert nyttårsaften? Blir det for mange folk?

Anonymkode: 16b8d...01f

Ja for mange folk... men alle utenom oss da..

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du vært med i vennegjengen like lenge som de som er i den indre kretsen, eller har de kjent hverandre mye lenger?

Anonymkode: 7d6fb...4bf

Ja like lenge... 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er 5. hjulet på vogna. Der har jeg også vært. Alltid. I dag er jeg ute av det løpet. Gå dit du er velkommen heller. ❤️ 

Anonymkode: a0528...4a9

Ja og jeg har prøvd så lenge med å invitere til hyggelige ting etc. Dette var dråpen.. men ikke så lett å finne en ny gjeng sånn i voksen alder heller. Litt fortvila nå. Men det er litt sånn at det er bedre med ingen venner enn dårlige venner 😕 

• Liker 2
Skrevet

Prøv å skaff deg nye venner, slik at du har flere bein å stå på. 
vær sammen med de når du har mulighet, men bygg heller nye relasjoner. Det er sårt, men det er mer sårende å forbli i en vennegjeng der en føler seg ekskludert og bra nok av og til

Anonymkode: 6ff27...3b5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja for mange folk... men alle utenom oss da..

Ja like lenge... 

Ja og jeg har prøvd så lenge med å invitere til hyggelige ting etc. Dette var dråpen.. men ikke så lett å finne en ny gjeng sånn i voksen alder heller. Litt fortvila nå. Men det er litt sånn at det er bedre med ingen venner enn dårlige venner 😕 

Nei, det er ikke alltid så lett.. men du må ikke gi opp. Trenger det å være en gjeng da? 

Anonymkode: 22f55...04f

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke så vanskelig å få venner i voksen alder, men ingen kommer på døra di. 

Kvitt deg med dem vennene du har, og oppsøk sosiale arrangementer. Så vel du se at det ordner seg.

Anonymkode: b8124...cf0

• Liker 4
Skrevet

Slik jeg leser det er du reservehjulet. Du er velkommen hvis andre ikke kan.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke så vanskelig å få venner i voksen alder, men ingen kommer på døra di. 

Kvitt deg med dem vennene du har, og oppsøk sosiale arrangementer. Så vel du se at det ordner seg.

Anonymkode: b8124...cf0

Det er faktisk så vanskelig å få venner i voksen alder.

• Liker 17
Skrevet

Takk for svar dere. Ja det er nesten verre å være sånn halvveis med og kjenne på den sårheten hele tiden, enn å være alene. Jeg har noen andre venner litt her og der og tenker jeg skal prøve å satse litt på dem og satse på å utvide kretsen min her jeg bor.. Men det er vondt å aldri komme helt inn i varmen. Man føler jo gjerne at det er meg det er noe galt med :( 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte. Følte vi ble inkludert fordi det ene venneparet er min svigerinne og svoger, og det er mannens barndomskamerater, men det var veldig tydelig at vi var 5. hjul på vogna. Var veldig sårt, og jeg brukte mye penger (feks gaver til bursdager, osv) og energi på å prøve å bli en bedre venninne med damene, men det var samme hva jeg gjorde..  fikk lite respons tilbake og aldri en buradagsmelding engang.. 

Jeg måtte til slutt bare la de gå.. mannen er fortsatt sammen med kameratene sine, men det er uten damer. Jeg kan møte damene og er hyggelig mot de, men det er ikke de jeg oppsøker. 

MEN - tror du ikke nye, SYKT BRA venninner dukket opp rundt neste sving? Må klype meg i armen av og til. Hvis det går noen uker mellom vi ses, får jeg melding at de savner meg. Er jeg syk får jeg melding at de tenker på meg. Skal jeg noe jeg gruer meg til husker de på meg. Og vice versa. De bryr seg om MEG og savner meg når jeg ikke er der.. og mannen går fint med deres menn også.. og barna leker fint sammen.. 🥰🥰

Mitt råd: ikke brenn broer, men move on ❤️

Anonymkode: ce146...3bb

• Liker 21
Skrevet

Dytt

Anonymkode: dd68c...61a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde det på samme måte. Følte vi ble inkludert fordi det ene venneparet er min svigerinne og svoger, og det er mannens barndomskamerater, men det var veldig tydelig at vi var 5. hjul på vogna. Var veldig sårt, og jeg brukte mye penger (feks gaver til bursdager, osv) og energi på å prøve å bli en bedre venninne med damene, men det var samme hva jeg gjorde..  fikk lite respons tilbake og aldri en buradagsmelding engang.. 

Jeg måtte til slutt bare la de gå.. mannen er fortsatt sammen med kameratene sine, men det er uten damer. Jeg kan møte damene og er hyggelig mot de, men det er ikke de jeg oppsøker. 

MEN - tror du ikke nye, SYKT BRA venninner dukket opp rundt neste sving? Må klype meg i armen av og til. Hvis det går noen uker mellom vi ses, får jeg melding at de savner meg. Er jeg syk får jeg melding at de tenker på meg. Skal jeg noe jeg gruer meg til husker de på meg. Og vice versa. De bryr seg om MEG og savner meg når jeg ikke er der.. og mannen går fint med deres menn også.. og barna leker fint sammen.. 🥰🥰

Mitt råd: ikke brenn broer, men move on ❤️

Dette var oppløftende, takk ❤️

• Liker 4
Skrevet

Har du konfrontert dem med at dere ikke er invitert på nyttår? Jeg ville gjerne ha vist hvorfor hvis jeg var deg. Skriv i fellesgruppe typ «hører at dere alle skal samles på nyttår. Veldig koselig :) blir bare nyskjerrig på hvorfor samboer og jeg ikke er invitert?». 

Hadde jeg blitt invitert etter dette hadde jeg selvfølgelig ikke kommet.. 

Anonymkode: 8f62c...570

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du konfrontert dem med at dere ikke er invitert på nyttår? Jeg ville gjerne ha vist hvorfor hvis jeg var deg. Skriv i fellesgruppe typ «hører at dere alle skal samles på nyttår. Veldig koselig :) blir bare nyskjerrig på hvorfor samboer og jeg ikke er invitert?». 

Hadde jeg blitt invitert etter dette hadde jeg selvfølgelig ikke kommet.. 

Anonymkode: 8f62c...570

Det er å grave sin egen grav 🙈

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette var oppløftende, takk ❤️

Håper du også finner gode venner! Jeg var «Viggo venneløs» for 3 år siden - og har nå 5 nære venninner… og de regner meg som nær venn tilbake. Jeg trodde hele tiden det var meg det var noe galt med. Men har skjønt nå at det er ikke det..❤️❤️

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar dere. Ja det er nesten verre å være sånn halvveis med og kjenne på den sårheten hele tiden, enn å være alene. Jeg har noen andre venner litt her og der og tenker jeg skal prøve å satse litt på dem og satse på å utvide kretsen min her jeg bor.. Men det er vondt å aldri komme helt inn i varmen. Man føler jo gjerne at det er meg det er noe galt med :( 

Forstår følelsen av at det er noe galt med  ved en selv, men her tenker jeg at det er noe galt med dem! Dere er en vennegjeng! Så skal alle samles til selskapeligheter for å feire nyttår, utenom dere. For noen venner! Dessuten, det er tilsynelatende for mange dersom dere to skulle inkluderes. Vi snakker om 2dtk personer her, som ekskluderes fra en hel gjeng! Det bør være hjerterom for 2stk til, om det er plassen det står på! Og er det pga koronarestriksjoner, er det ikke anbefalinger og ikke pålegg? Kan være jeg tar feil her! Men hvis det er anbefalinger, følger de fleste det, men ikke ulovlig å være 22 i steden for 20. Jeg er svært nøye med å følge anbefalinger og regler selv, men hvis det kun er anbefalinger, ville jeg i deres tilfelle inkludert dere også.❤ Det ville alle oppegående folk ha gjort, det våger jeg å påstå! Alder og hvor holder dere til i landet?

Endret av Lykkehjerte
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Men Ts, må det være parvenner?

Jeg spør pga jeg vet om litt for mange damer som glemmer egne venner til fordel for å prøve å komme inn i vennekretsen til fyren sin istedet for å pleie egne vennskap de har hatt i årtier. Det blir litt feil synes jeg. 

Endret av O.G.
Skrevet
O.G. skrev (2 timer siden):

Men Ts, må det være parvenner?

Jeg spør pga jeg vet om litt for mange damer som glemmer egne venner til fordel for å prøve å komme inn i vennekretsen til fyren sin istedet for å pleie egne vennskap de har hatt i årtier. Det blir litt feil synes jeg. 

Dette! Det ble redningen for meg å få egne venninner, istedet for å prøve å bli bedre venninne med damene til mannens kamerater. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...