Draculadragen Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Mange mennesker som har vært single over tid utvikler psykiske lidelser. Dette gjør det mye vanskeligere for denne gruppen og noen gang få seg en partner. https://scholar.google.com/scholar?hl=no&as_sdt=0%2C5&q=ensomhet+psykiske+lidelser&btnG=&oq=ensom Hva er årsaken til at noen single forblir single?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Tvert imot. Jeg føler meg bedre og roligere når jeg er singel. Anonymkode: 4a8c0...11b 12
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 Du finner hva du søker etter på Google. Det er også massevis av forskning og artikler på at single mennesker er lykkeligst og lever lenger. Jeg har det helt topp som singel Hvis du vil undersøke dette med ensomhet så se f eks på ME-syke som ligger hele livet isolert i et mørkt rom uten menneskelig kontakt, til og med blandt dem er det psykisk sterke folk som ikke føler seg ensomme. Jeg tror ensomhet sitter i hodet og at å forsone seg med ting og akseptere ting er det viktigste man kan gjøre. Dette lærer også Buddha at alt nag og all jakt på noe annet og all sorg slutter når man bare aksepterer tingene og lever i nuet. Tenker man fremover og bakover er da sorg og angst dannes Anonymkode: 60652...d1e 9
Draculadragen Skrevet 12. desember 2021 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tvert imot. Jeg føler meg bedre og roligere når jeg er singel. Anonymkode: 4a8c0...11b Dette er snakk om folk som er single i over 10 år 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Draculadragen skrev (Akkurat nå): Dette er snakk om folk som er single i over 10 år Folk er forskjellige. Noen trives som singel uansett hvor lenge det har vært sånn. Finnes ingen fasit på det. Anonymkode: 4a8c0...11b 12
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har hatt to langvarige samboerskap hvor jeg har endt opp med antidepressiva hver gang. Når jeg er singel bruker jeg ikke medisin. Anonymkode: ab2f9...245 8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Jeg og har det mye bedre på egenhånd. Anonymkode: 9cd8b...ac6 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Hell is other people. Å være lenket til hofta med en person med dårlige personlighetstrekk, og gå og gnage på hverandre år etter år, er vel garantert oppskriften på et miserabelt liv. Klarer du ikke leve alene har du iallefall ingenting i et forhold å gjøre. Mange parforhold er usunne, men folk blir avhengige av fasaden sin. Mange, særlig kvinner, mister seg selv. Anonymkode: 9cadb...e02 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Ja, men hva kom først? Høna eller egget? Det er jo selvsagt mye mer vanlig blant de som allerede er psykisk syke å forbli singel. Og jo mer alvorlig psyk en er jo oftere er de single. Anonymkode: 290e5...cf7 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 Dette er noe som påvirker meg i varierende grad egentlig, noen ganger har jeg øyeblikk der jeg skulle ønske at jeg delte livet mitt med noen enda - mens det for det meste går fint for min del å være alene. Jeg liker meg med folk, men så er det sånn at jeg var i et langt forhold i over seks år for under to år siden. Det har ført til at jeg vil ha tid for meg selv for å bygge meg opp. Poenget er at jeg tror du har rett til en viss grad, mens jeg også mener at det er noe som vil variere fra person til person. Eller hva tenker du om det, TS? Anonymkode: 4040a...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 Ja, du får selvsagt opp slike resultat når du googler «ensomhet psykiske lidelser». Single betyr ikke nødvendigvis ensom. Det er også relevant om singeltilværelsen er frivillig, eller om man lengter etter et langvarig, fast forhold. Anonymkode: 660c5...193 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Draculadragen skrev (30 minutter siden): Mange mennesker som har vært single over tid utvikler psykiske lidelser. Dette gjør det mye vanskeligere for denne gruppen og noen gang få seg en partner. https://scholar.google.com/scholar?hl=no&as_sdt=0%2C5&q=ensomhet+psykiske+lidelser&btnG=&oq=ensom Hva er årsaken til at noen single forblir single? jeg ble psykisk friskere av å gå ut av et veldig slitsomt forhold med en mann som bare brydde seg om seg selv. Ja jeg tror at å være to kan være bra psykisk for folk, man stresser ikke så mye med det økonomiske for eksempel. Men det finnes jo det som er i forhold med veldig syke folk eller som opplever større bekymringer i hverdagen pga forholdet. Er man alene kan man ihvertfall bare betale for seg selv og evt barnet. Anonymkode: 403cb...bf4 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 Å være singel er ikke det samme som å være ensom. Anonymkode: 367d0...631 13
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Jeg traff også en fyr som var veldig omtenksom og snill i bunn, men som ikke greide å ta en jobb eller ikke ønsket å være typ trygg og god voksen for noen andre sitt barn. Det var også ganske ille og gjorde meg veldig stresset. jeg tror forhold er bra når man finner noen som ønsker å bli en støttespiller. At man ikke er alene med alt. eller må betale for den andre personen. men at man sammen blir sterkere enn før på alle måter, økonomisk, psykisk. at man har respekt omsorg godhet og nyskjerrighet i forholdet og bygger det på disse verdiene. Anonymkode: 403cb...bf4 2
herzeleid Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 Draculadragen skrev (33 minutter siden): Mange mennesker som har vært single over tid utvikler psykiske lidelser. Dette gjør det mye vanskeligere for denne gruppen og noen gang få seg en partner. https://scholar.google.com/scholar?hl=no&as_sdt=0%2C5&q=ensomhet+psykiske+lidelser&btnG=&oq=ensom Hva er årsaken til at noen single forblir single? Som andre er inne på er det nok en viss "sortering" der de som sliter i utgangspunktet i mindre grad også kommer inn i forhold. Ensligheten forsterker nok også de særheter en har, slik at en etter lang tid som enslig kanskje har lagt til seg vaner en har vanskeligere for å endre og som er mindre attraktive. Jeg tror også en del blir bitrere og bygger opp en del vonde følelser etter lang tid med å mislykkes, og den fiendtlige innstillingen til det andre kjønn vi ser en del av her inne er nok en ganske effektiv barriere mot en sunn og varig relasjon.
Silva Pluvialis Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 Vill gjetning så tror jeg ekstroverte single sliter mer med ensomhet enn introverte single. Jeg er introvert og VIL være singel. 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 (endret) Folk må lære seg forskjell på ensom og alene. Jeg er introvert og liker å være alene. Men jeg er ikke ensom av den grunn. Endret 12. desember 2021 av AthenaRavenLuna
SoWhat? Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg ble psykisk friskere av å gå ut av et veldig slitsomt forhold med en mann som bare brydde seg om seg selv. Ja jeg tror at å være to kan være bra psykisk for folk, man stresser ikke så mye med det økonomiske for eksempel. Men det finnes jo det som er i forhold med veldig syke folk eller som opplever større bekymringer i hverdagen pga forholdet. Er man alene kan man ihvertfall bare betale for seg selv og evt barnet. Anonymkode: 403cb...bf4 Økonomi er jo en av de største grunnene til problemer i forhold. Jeg kommer ikke til å ha noe langvarig forhold. Jeg ser absolutt verdien av å ha en som kan støtte og være lojal partner ol. Men alle minussider er større. For meg. 2
Entern Skrevet 12. desember 2021 #20 Skrevet 12. desember 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Vill gjetning så tror jeg ekstroverte single sliter mer med ensomhet enn introverte single. Jeg er introvert og VIL være singel. Tja, jeg tror absolutt du har rett men samtidig er jeg ekstrovert sjøl og synes det er uproblematisk å være singel 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå