Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er dere så høye egentlig?

Har dere opplevd komplekser pga høyden eller har det bare gitt dere mer selvtilitt?

Jeg så en video på Youtube om utfordringer med å være høy. Det var en del ting som jeg ikke har tenkt på før, som at noen høye ikke tør å bruke tørketrommelen da de er redde for at klærne skal krympe.  Jeg har også lagt merke til at en jeg kjenner som er veldig høy alltid lener seg til siden ved selfier, eller bøyer beina for å være på størrelse med de andre. Hun går alltid med høyvannsbukser, da det nok er mangel på bukser som er lange nok for en som er 1,88.

Hva er deres positive og negative erfaringer med å være høye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som dame på 184 cm føler jeg meg veldig høy til tider.

Ulemper:

Alltid dårlig beinplass på buss og fly, nesten alltid måtte sitte foran i biler, fine sko kan være en utfordring, folk som spør om jeg spiller basketball, «du var diger»-kommentarer 

Fordeler:

Lange sexy bein(😎), trenger ikke hjelp for å rekke opp til ting, god utsikt på konsert, kan bruke lange kjoler uten å drukne i de

Anonymkode: 36b15...241

• Liker 9
Skrevet

Jeg er kvinne og 176cm. Føler det er kun fordeler. Gift med en mye høyere mann. Jeg føler meg tryggere som kvinne i det hensende at jeg er høy og kraftig, ikke et lett voldsoffer som en kvinne på 160cm. Jobbet mange år i helse med utagerende pasienter, merker det er en fordel, flere  pasienter spesielt mannlige respekterer meg mer. Leit at det skal være sånn.

Jeg går sjelden med høye sko da. Glad jeg har fått høye barn. 

Anonymkode: 015c7...3fc

• Liker 9
Skrevet

Vi høye ser verden på en annen måte. F eks alle stedene dere småtasser har glemt å tørke støv oppå.

Anonymkode: 5e5f2...1f6

• Liker 13
Skrevet

Synes ikke at høye kvinner er så feminint. 

Anonymkode: e92d5...652

• Liker 7
Skrevet

De årene jeg slet med å finne en bra og høy mann hatet jeg smått mine "dvergvenninner" som stjal høye kjekke menn. Finn en på egen høyde tenkte jeg:-)

Anonymkode: 5e5f2...1f6

• Liker 5
Skrevet

Hvor finner dere bukser som er lange nok? 

Og har dere også store føtter og må bruke herresko?

Skrevet
Pipaluk skrev (6 minutter siden):

Hvor finner dere bukser som er lange nok? 

Og har dere også store føtter og må bruke herresko?

Jeg bruker ikke bukser, kun skjørt og kjoler.

Men har str 43 1/2 i sko, kjøper oftest sko på Zalando, der har de stort utvalg i damesko.

Og heldigvis gratis og grei retur siden det blir noen bomkjøp innemellom.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg bruker ikke bukser, kun skjørt og kjoler.

Men har str 43 1/2 i sko, kjøper oftest sko på Zalando, der har de stort utvalg i damesko.

Og heldigvis gratis og grei retur siden det blir noen bomkjøp innemellom.

Bor du i Norge? Hvis du gjør det; holder det for vinterkulda?

Skrevet
Pipaluk skrev (1 time siden):

Har dere opplevd komplekser pga høyden eller har det bare gitt dere mer selvtilitt?

Jeg så en video på Youtube om utfordringer med å være høy. Det var en del ting som jeg ikke har tenkt på før, som at noen høye ikke tør å bruke tørketrommelen da de er redde for at klærne skal krympe.  Jeg har også lagt merke til at en jeg kjenner som er veldig høy alltid lener seg til siden ved selfier, eller bøyer beina for å være på størrelse med de andre. Hun går alltid med høyvannsbukser, da det nok er mangel på bukser som er lange nok for en som er 1,88.

For et utrolig tullete spørsmål. 

Anonymkode: 9f208...7ec

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et utrolig tullete spørsmål. 

Anonymkode: 9f208...7ec

Da bør du ikke melde deg på "ikke spør om det" på NRK

Skrevet

Har ei venninne på rundt 180. Hun er så flott. Rank holdning og kropp som en modell. Jeg går som ei lita kule ved siden av 

Anonymkode: 0d8e0...0df

• Liker 7
Skrevet
Pipaluk skrev (14 minutter siden):

Bor du i Norge? Hvis du gjør det; holder det for vinterkulda?

Ja, bor i Norge!

Det går helt fint, tilpasser strømpebukser etter temperaturen.

Bruker gjerne knehøye støvletter og lang ullkåpe også.

• Liker 5
Skrevet
Pipaluk skrev (1 time siden):

Føler jeg automatisk får autoritet når jeg møter nye folk, ser at kvinner liker det. Jeg er høy , men også bra holdning fra knebøy og markløft så ser automatisk litt høyere ut også.

Anonymkode: 1edd7...c11

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er jeg høy: tre av fire besteforeldre kommer fra familier med høye folk. Vi er fem søstre og alle er godt over snitthøyde

komplekser: ja litt. Føler meg noen ganger stor og  ufeminin. Har feks store hender, det kan være litt flaut (følelser, jeg mener jo ikke at det er flaut)

Når jeg har høye sko er jeg høyere enn omtrent alle menn. Det er både digg og litt ukomfortabelt. 

jeg syns jo nesten synd på alle mennesker Som er større enn meg for allerede på min høyde føles jeg ofte for stor. Dusjkabinett, kjøkkenbenker, vanlige stoler, seter på fly-tog-buss, prøverom, dyner, liggeunderlag og soveposer, karuseller, badekar, biler. Jeg får så vidt plass, syns jeg. 

Anonymkode: eed3e...6b0

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en del høyere enn snittet, 176 cm. Men ikke så høy at jeg beveger meg over i "ekstremt høy" - kategorien. Få ulemper ved akkurat denne høyden. De fleste menn er høyere enn meg uansett. Eneste er kanskje at jeg ikke kan tillate meg å bli lubben, for da føler jeg at jeg fort blir stor og "dundrete" 🙈 merk :JEG føler meg. Hva andre føler om sin kropp, er opp til dem. 

Anonymkode: 55edd...36d

• Liker 2
Skrevet

Ganske fornøyd nå, men hadde en del komplekser i tidlig ungdom. Mest for føttene egentlig. Og vekten (var egentlig i overkant slank da, men fjortishjernen forsto ikke at jeg var tyngre enn venninnene fordi jeg var et hode høyere🙄). 

Okei, så har jeg kanskje litt komplekser for føttene enda. 

• Liker 4
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Er 171. Hadde mye komplekser for høyden min i ungdomsårene. Bryr meg ikke så veldig mye nå som voksen, men føler meg kanskje litt utilpass blant veldig lave folk. Heldigvis nokså slank så bruker xs og s i topper. Hadde nok følt meg større naturligvis hvis jeg i tillegg brukte l. 

Skrevet

Jeg er 180 cm, og hatet høyden min helt til jeg ble oppi tredveårene et sted. Følte meg alltid lite feminin, «stor» (og som kvinne er liksom idealet å være liten), og i det hele tatt at jeg tiltrakk meg masse uønsket oppmerksomhet. Ble liksom umulig å ikke legge merke til meg, jeg stakk meg alltid ut.

Nå har jeg akkurat bikket 40, og er i grunnen ganske komfortabel med høyden min. Behagelig å alltid se godt på konsert o.l. , praktisk å nå opp til alt, de fleste klær sitter fint på meg (jeg er også slank). Merker også at jeg nok lett utstråler litt naturlig autoritet, jeg blir ofte gitt mye ansvar, får mye tillit fra folk, mange tenker at jeg er kapabel til å «ordne opp» i ting. Vet ikke om det nødvendigvis har med høyden å gjøre, men jeg tror kanskje det.

En annen fordel er at jeg, fordi jeg er høy, også forbrenner flere kalorier hver dag enn de som er lavere. Det er veldig praktisk siden jeg er utrolig glad i god mat, godteri og alt sånt. Holder meg slank og har en fin figur selv om jeg unner meg mye god mat (men trener også mye- skyldes ikke bare høyden)

Anonymkode: 809fc...c27

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er jeg høy: tre av fire besteforeldre kommer fra familier med høye folk. Vi er fem søstre og alle er godt over snitthøyde

komplekser: ja litt. Føler meg noen ganger stor og  ufeminin. Har feks store hender, det kan være litt flaut (følelser, jeg mener jo ikke at det er flaut)

Når jeg har høye sko er jeg høyere enn omtrent alle menn. Det er både digg og litt ukomfortabelt. 

jeg syns jo nesten synd på alle mennesker Som er større enn meg for allerede på min høyde føles jeg ofte for stor. Dusjkabinett, kjøkkenbenker, vanlige stoler, seter på fly-tog-buss, prøverom, dyner, liggeunderlag og soveposer, karuseller, badekar, biler. Jeg får så vidt plass, syns jeg. 

Anonymkode: eed3e...6b0

Hvilke(t) land egner det seg best å reise til som høy? Japan og India er ukomfortable har jeg skjønt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...