AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #21 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS med fastpris tjener 30øre per kwh han bruker på strøm i vinter Anonymkode: 01332...830 Ikke helt. TS må betale mva mens støtten er uten mva. Anonymkode: 01b3a...d95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 12. desember 2021 #22 Del Skrevet 12. desember 2021 Jeg skjønner nå at fastpris er unntatt standard regelen. Men da har jeg et tilleggsspørsmål. Må dere da betale mva basert på den gjennomsnittlige prisen i området, eller blir det kun mva på fastprisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #23 Del Skrevet 12. desember 2021 Pillarguri skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner nå at fastpris er unntatt standard regelen. Men da har jeg et tilleggsspørsmål. Må dere da betale mva basert på den gjennomsnittlige prisen i området, eller blir det kun mva på fastprisen? Kunden betaler mva på sin strøm, mens støtten som regjeringen kommer med er uten mva. Anonymkode: 01b3a...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #24 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Opplegget "åpner ikke" for noe. Alle strømkundene forholder seg 100% passivt til dette, det skjer uten noen som helst inngripen fra kundene. Hvordan er det da egoisme? Anonymkode: 01b3a...d95 Du må gjerne kverulere over semantikk, men det forandrer ikke at det er umoralsk å ta i mot penger som var ment for de som faktisk trenger hjelp. Anonymkode: 0945f...2d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #25 Del Skrevet 12. desember 2021 Pillarguri skrev (35 minutter siden): Jeg oppfattet dette helt annerledes. Staten hjelper til når prisen er over 70 øre pr kwt. Først må du betale for de første 70 ørene. Forbruket over 70 øre må du betale halvparten av og staten tar den andre halvparten. Begrenset opp til 5000 kwt pr mnd. Bruker du mer enn det så må du betale alt overskytende selv. Oppgjøret kommer på strømregningen. Det er dette som er korrekt. Da er det strømleverandør som ordner opp og krever staten. Kundene trenger ikke gjøre noe. Dette er ei ordning som sikrer kundene et «makstak» på strømpris, samtidig som det lønner seg å spare fordi man bare får dekket halvparten og bare inntil en hvis mengde. Så ts som har en avtale på under 70 øre vil ikke få noe av denne ordningen. Ei heller meg som og har fastprisavtale under 70 øre. Anonymkode: 354f9...f32 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #26 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må gjerne kverulere over semantikk, men det forandrer ikke at det er umoralsk å ta i mot penger som var ment for de som faktisk trenger hjelp. Anonymkode: 0945f...2d3 Umoralsk??? For å ha tegnet en fastprisavtale der en går med på at strømmen i snitt blir dyrere for en og så kommer regjeringen og trer et system ned over hodet på deg uten at du har noe med det å gjøre?? Jo da, semantikk og umoral my ass. Anonymkode: 01b3a...d95 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #27 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er dette som er korrekt. Da er det strømleverandør som ordner opp og krever staten. Kundene trenger ikke gjøre noe. Dette er ei ordning som sikrer kundene et «makstak» på strømpris, samtidig som det lønner seg å spare fordi man bare får dekket halvparten og bare inntil en hvis mengde. Så ts som har en avtale på under 70 øre vil ikke få noe av denne ordningen. Ei heller meg som og har fastprisavtale under 70 øre. Anonymkode: 354f9...f32 Altså om prisen blir 80 øre, dekker staten 5 øre av de 10 ørene over 70 øre. Anonymkode: 354f9...f32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #28 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er dette som er korrekt. Da er det strømleverandør som ordner opp og krever staten. Kundene trenger ikke gjøre noe. Dette er ei ordning som sikrer kundene et «makstak» på strømpris, samtidig som det lønner seg å spare fordi man bare får dekket halvparten og bare inntil en hvis mengde. Så ts som har en avtale på under 70 øre vil ikke få noe av denne ordningen. Ei heller meg som og har fastprisavtale under 70 øre. Anonymkode: 354f9...f32 Her tar du nok feil. Men vi får se når første regning kommer i jan:-) Anonymkode: 01b3a...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #29 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dette som er korrekt. Da er det strømleverandør som ordner opp og krever staten. Kundene trenger ikke gjøre noe. Dette er ei ordning som sikrer kundene et «makstak» på strømpris, samtidig som det lønner seg å spare fordi man bare får dekket halvparten og bare inntil en hvis mengde. Så ts som har en avtale på under 70 øre vil ikke få noe av denne ordningen. Ei heller meg som og har fastprisavtale under 70 øre. Anonymkode: 354f9...f32 Som du ser av NVE sine sider er det netteier, ikke strømleverandør som skal "ordne opp". Siden svært mange ikke har samme strømleverandør som netteier og i tillegg et salig kaos med ufattelig mange avtaler, er du nok på bærtur her. Anonymkode: 01b3a...d95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #30 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Om jeg har forstått det riktig: Du betaler 30 øre/kWh som fastpris. Likevel vil du ha tilbake penger på lik linje med de som sliter med å betale strømregningen fordi de ikke har tegnet fastprisavtale? Du mener altså at du burde få betalt for å bruke strøm av penger som er ment å hjelpe folk i en kjip situasjon ut av et uføre? EGOISMEN LENGE LEVE. Anonymkode: 0945f...2d3 det er jo for å slippe et kostnadskrevende byråkrati. Det er bare 4 prosent av strømkundene som har fastpris, og de færreste har vel så lav som denne. Det vil koste mer å bruke saksbehandlerressurser på å plukke ut de få, enn å bruke samme regnestykke over hele fjøla. Og så glemmer du at det er mange som har bundet fastprisen mye høyere enn 70 øre fordi de har dårlig økonomi, og denne gruppen skal betale den høye fastprisen sin i de månedene som regjeringens ordning ikke gjelder. Selv har jeg bundet prisen på 87 øre i et år, og det må jeg betale når dere andre får normal lav pris utpå våren. Hvorfor mener du vi som har prøvd å være ansvarlige og føre var skal straffes med å sitte igjen med svarteper når alle andre får hjelp? Anonymkode: 177ee...151 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #31 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det er jo for å slippe et kostnadskrevende byråkrati. Det er bare 4 prosent av strømkundene som har fastpris, og de færreste har vel så lav som denne. Det vil koste mer å bruke saksbehandlerressurser på å plukke ut de få, enn å bruke samme regnestykke over hele fjøla. Og så glemmer du at det er mange som har bundet fastprisen mye høyere enn 70 øre fordi de har dårlig økonomi, og denne gruppen skal betale den høye fastprisen sin i de månedene som regjeringens ordning ikke gjelder. Selv har jeg bundet prisen på 87 øre i et år, og det må jeg betale når dere andre får normal lav pris utpå våren. Hvorfor mener du vi som har prøvd å være ansvarlige og føre var skal straffes med å sitte igjen med svarteper når alle andre får hjelp? Anonymkode: 177ee...151 Trådens beste innlegg og svært vanskelig å svare på for spotterne. Anonymkode: 01b3a...d95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #32 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som du ser av NVE sine sider er det netteier, ikke strømleverandør som skal "ordne opp". Siden svært mange ikke har samme strømleverandør som netteier og i tillegg et salig kaos med ufattelig mange avtaler, er du nok på bærtur her. Anonymkode: 01b3a...d95 Har fastpris og vurderer å si opp jobben og leve av eget strømforbruk. Godt vi har rød/grønt som går inn og regulerer markedet Anonymkode: 01332...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #33 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Som du ser av NVE sine sider er det netteier, ikke strømleverandør som skal "ordne opp". Siden svært mange ikke har samme strømleverandør som netteier og i tillegg et salig kaos med ufattelig mange avtaler, er du nok på bærtur her. Anonymkode: 01b3a...d95 Det er uansett ikke kundene som skal kreve noe som helst. Dette ordnes på faktura. Tviler sterkt på at det er så mange med fastpris på over 70 øre, noe man må ha for å få trekk på regninga. Anonymkode: 354f9...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #34 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er uansett ikke kundene som skal kreve noe som helst. Dette ordnes på faktura. Tviler sterkt på at det er så mange med fastpris på over 70 øre, noe man må ha for å få trekk på regninga. Anonymkode: 354f9...f32 hvis man har bundet prisen på over 70 øre så kan du regne med at det er med god grunn, så jeg blir irritert hvis folk skal surmule over at denne gruppen og får hjelp Anonymkode: 177ee...151 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #35 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er uansett ikke kundene som skal kreve noe som helst. Dette ordnes på faktura. Tviler sterkt på at det er så mange med fastpris på over 70 øre, noe man må ha for å få trekk på regninga. Anonymkode: 354f9...f32 Ok. Du vil altså ikke skjønne. Anonymkode: 01b3a...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #36 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvis man har bundet prisen på over 70 øre så kan du regne med at det er med god grunn, så jeg blir irritert hvis folk skal surmule over at denne gruppen og får hjelp Anonymkode: 177ee...151 At spotterne tar det grovt igjen de andre mnd i året, nei det er ikke så farlig. Anonymkode: 01b3a...d95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #37 Del Skrevet 12. desember 2021 Da jeg hørte om denne ordningen tenkte jeg at det garantert ikke kom til å gjelde meg, da jeg har mer enn god nok økonomi til å betale mine (for en gangs skyld) dyre strømregninger. Det er jo bare gratis penger om jeg skulle få støtte, unødvendig ressursbruk av staten 🤷🏼♀️ Men så sitter det folk med pris 30 øre og sutrer over at de kanskje ikke får betalt for å bruke strøm 😅 Forskjellig tankegang gitt. Anonymkode: 22491...76e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #38 Del Skrevet 12. desember 2021 Pillarguri skrev (1 time siden): Jeg oppfattet dette helt annerledes. Staten hjelper til når prisen er over 70 øre pr kwt. Først må du betale for de første 70 ørene. Forbruket over 70 øre må du betale halvparten av og staten tar den andre halvparten. Begrenset opp til 5000 kwt pr mnd. Bruker du mer enn det så må du betale alt overskytende selv. Oppgjøret kommer på strømregningen. Men statens hjelper utifra den allmenne spotprisen. Ikke utifra den enkeltes egen strømavtale. Så er du så heldig å bo i de dyreste delene av landet, hvilket jeg betviler noen med fast 30 øre nå gjør, så vil du, slik det er skrevet på regjeringen.no, få dekket mer enn dine faktiske utgifter. Anonymkode: f61a7...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #39 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da jeg hørte om denne ordningen tenkte jeg at det garantert ikke kom til å gjelde meg, da jeg har mer enn god nok økonomi til å betale mine (for en gangs skyld) dyre strømregninger. Det er jo bare gratis penger om jeg skulle få støtte, unødvendig ressursbruk av staten 🤷🏼♀️ Men så sitter det folk med pris 30 øre og sutrer over at de kanskje ikke får betalt for å bruke strøm 😅 Forskjellig tankegang gitt. Anonymkode: 22491...76e Og hvem har sutret? Anonymkode: 01b3a...d95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #40 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men statens hjelper utifra den allmenne spotprisen. Ikke utifra den enkeltes egen strømavtale. Så er du så heldig å bo i de dyreste delene av landet, hvilket jeg betviler noen med fast 30 øre nå gjør, så vil du, slik det er skrevet på regjeringen.no, få dekket mer enn dine faktiske utgifter. Anonymkode: f61a7...20a Syns det vil være meget rart om staten har laget ei ordning hvor folk kan tjene penger på å bruke strøm. Så fjern er det ikke mulig at de er. Anonymkode: 354f9...f32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå